Ferrari slaví 70 let: Historický model 125 S zapózoval s LaFerrari Aperta

Ferrari tento rok oslavuje 70 let od svého vzniku a při této příležitosti si italská automobilka připravila pro fanoušky několik zajímavostí.
Ferrari slaví 70 let: Historický model 125 S zapózoval s LaFerrari Aperta

Založení se datuje do roku 1939, kdy Enzo Ferrari nazval svou společnost Auto Avio Costruzioni. O automobilce Ferrari se začalo mluvit až v roce 1947, kdy byl první vůz s koněm ve znaku dokončen.

Byl to model 125 S. Tento závodní vůz byl poháněn dvanáctiválcem, který se v dalších desetiletích používal u většiny modelů italské automobilky.

Historicky první vůz u příležitosti 70. výročí zapózoval před vchodem do továrny s nejnovějším přírůstkem do rodiny Ferrari. Speciální limitovaná edice LaFerrari Aperta skvěle dokumentuje evoluci této značky.

Jaké tajemství skrývá patent Ferrari? Bude to speciální LaFerrari?

Jaké tajemství skrývá patent Ferrari? Bude to speciální LaFerrari?

Letošní oslavy proběhnou ve velkém stylu. Více než 60 zemí má hostit "narozeninové" akce Ferrari. Podle kalendáře budou oslavovat fandové nejen v Evropě, ale také Číně či Indonésii. Poslední zastávkou pak bude samotné Maranello. 

Italská automobilka dokonce připravila i speciální web. Na Ferrari70.com si můžete prohlídnout galerii všech vyrobených modelů, případně se i podívat na příběhy z dějin Ferrari.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků