Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Co by se muselo stát, aby automobilka Ferrari přestala vyrábět tradiční vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým sáním? Snad jedině to, že by jí to úředníci zakázali. Jinak se bude Ferrari klasického motoru držet tak dlouho, jak jen to bude možné.

Ohledně nástupu přeplňovaných osmiválců a případně i dvanáctiválců se spekulovalo po představení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádí, že má informace z automobilky, které přeplňování dvanáctiválců vyvracejí.

Video | Sportovní auta | Zajímavosti | Byznys | Fascinace | Ferrari

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Klasické atmosférické sání těmto legendárním motorům zůstane, ale přijde elektrický systém s napětím 48 V. Budoucí dvanáctiválce tak budou tzv. mild-hybridy, tedy stále budou hlavní pohonnou jednotkou, ale použijí malý elektromotor a něco na způsob systému KERS. Ferrari si kvůli vysoké hmotnosti nemůže dovolit složité hybridní systémy.

To přinese výhodu v možnosti nastavení motoru pro maximální výkon ve vysokých otáčkách, protože v nízkých otáčkách bude motoru s točivým momentem pomáhat malý elektromotor. Budoucí vrcholná Ferrari tak budou v mnohém připomínat současný supersport LaFerrari.

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků