Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Co by se muselo stát, aby automobilka Ferrari přestala vyrábět tradiční vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým sáním? Snad jedině to, že by jí to úředníci zakázali. Jinak se bude Ferrari klasického motoru držet tak dlouho, jak jen to bude možné.

Ohledně nástupu přeplňovaných osmiválců a případně i dvanáctiválců se spekulovalo po představení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádí, že má informace z automobilky, které přeplňování dvanáctiválců vyvracejí.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Klasické atmosférické sání těmto legendárním motorům zůstane, ale přijde elektrický systém s napětím 48 V. Budoucí dvanáctiválce tak budou tzv. mild-hybridy, tedy stále budou hlavní pohonnou jednotkou, ale použijí malý elektromotor a něco na způsob systému KERS. Ferrari si kvůli vysoké hmotnosti nemůže dovolit složité hybridní systémy.

To přinese výhodu v možnosti nastavení motoru pro maximální výkon ve vysokých otáčkách, protože v nízkých otáčkách bude motoru s točivým momentem pomáhat malý elektromotor. Budoucí vrcholná Ferrari tak budou v mnohém připomínat současný supersport LaFerrari.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků