Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Co by se muselo stát, aby automobilka Ferrari přestala vyrábět tradiční vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým sáním? Snad jedině to, že by jí to úředníci zakázali. Jinak se bude Ferrari klasického motoru držet tak dlouho, jak jen to bude možné.

Ohledně nástupu přeplňovaných osmiválců a případně i dvanáctiválců se spekulovalo po představení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádí, že má informace z automobilky, které přeplňování dvanáctiválců vyvracejí.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Klasické atmosférické sání těmto legendárním motorům zůstane, ale přijde elektrický systém s napětím 48 V. Budoucí dvanáctiválce tak budou tzv. mild-hybridy, tedy stále budou hlavní pohonnou jednotkou, ale použijí malý elektromotor a něco na způsob systému KERS. Ferrari si kvůli vysoké hmotnosti nemůže dovolit složité hybridní systémy.

To přinese výhodu v možnosti nastavení motoru pro maximální výkon ve vysokých otáčkách, protože v nízkých otáčkách bude motoru s točivým momentem pomáhat malý elektromotor. Budoucí vrcholná Ferrari tak budou v mnohém připomínat současný supersport LaFerrari.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků