Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Co by se muselo stát, aby automobilka Ferrari přestala vyrábět tradiční vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým sáním? Snad jedině to, že by jí to úředníci zakázali. Jinak se bude Ferrari klasického motoru držet tak dlouho, jak jen to bude možné.

Ohledně nástupu přeplňovaných osmiválců a případně i dvanáctiválců se spekulovalo po představení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádí, že má informace z automobilky, které přeplňování dvanáctiválců vyvracejí.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Klasické atmosférické sání těmto legendárním motorům zůstane, ale přijde elektrický systém s napětím 48 V. Budoucí dvanáctiválce tak budou tzv. mild-hybridy, tedy stále budou hlavní pohonnou jednotkou, ale použijí malý elektromotor a něco na způsob systému KERS. Ferrari si kvůli vysoké hmotnosti nemůže dovolit složité hybridní systémy.

To přinese výhodu v možnosti nastavení motoru pro maximální výkon ve vysokých otáčkách, protože v nízkých otáčkách bude motoru s točivým momentem pomáhat malý elektromotor. Budoucí vrcholná Ferrari tak budou v mnohém připomínat současný supersport LaFerrari.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků