Úpravce se zaměřil na vylepšení zvukového projevu Ferrari, což bonusově přineslo i další koně navíc.
Modely s označením XX jsou u Ferrari obecně tím nejostřejším okruhovým náčiním, které si může zákazník vedle plnohodnotných závoďáků pořídit. Původně bez možnosti silniční homologace, u supersportu SF90 italská značka změnila vlastní pravidla a verze XX s dodatkem Stradale dostala propustku na silnice. Načež se nyní ozývá německý tuner Novitec, podle kterého i tato nekompromisní střela zaslouží dále specificky vyladit.
Pro čtyřlitrový twin-turbo V8, který sám o sobě produkuje 797 koní (587 kW), uvádí Novitec vlastní konfiguraci výfukového systému, který nejenže zajistí SF90XX Stradale hlasitější projev, ale rovněž díky lepším katalyzátorům „odemkne“ z motoru dalších zhruba 30 koní k dobru. Současně tím vzroste i točivý moment z továrních 804 na 840 Nm. Systémově tak hybridní Ferrari s trojicí elektromotorů vyprodukuje závratných 1060 koní (780 kW).
Všechny komponenty výfukového systému lze pro model vyrobit z nerezové oceli nebo v odlehčené verzi ze slitiny Inconel. Zástavbu nového výfuku doplňuje Novitec také upravenou izolací, která snižuje teplotu v motorovém prostoru. Pro ještě lepší tepelný „management“ je možné variantu z Inconelu izolovat dokonce pozlacením, zatímco tlumiče výfuku mohou být dále vybaveny elektronickými klapkami pro nastavení hlasitosti soustavy.
Vyladěnou aerodynamiku okruhově zaměřeného modelu nechává Novitec beze změn, pouze nabízí možnost nových krytů vnějších zrcátek s odhalenou strukturou karbonu. Na podvozku však nesmí chybět nová kovaná kola vyvinutá ve spolupráci s firmou Vossen (vpředu 20- až 21palcová, vzadu výhradně 21palcová). O 25 mm níže k zemi je Ferrari také díky novým sportovním pružinám. Nakonec firma nezapomíná zmínit možnost přečalounění interiéru do takřka neomezené škály barev. Cenovky zmíněných úprav však zatím nezveřejňuje.
Zdroj: Novitec |
Zdroj videa: Ferrari