Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Nejrychlejší silniční Ferrari všech dob se konečně oficiálně odhaluje. Je to hybrid a strčí si do kapsy i LaFerrari.

V akceleraci z 0 na 100 km/h žádné rychlejší Ferrari, které může na silnice, nenajdete. Vždyť novinka ze Scuderie to zvládne za dvě a půl sekundy. Louis Camilleri, předseda představenstva Ferrari, jej uvedl jako milník v historii. Stačí se na auto podívat a je vám jasné, že to myslí vážně.

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou.

Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h. 

Motor roku 2019: Titul patří opět Ferrari. V8 dýchá na krk elektřina od Jaguaru

Motor roku 2019: Titul patří opět Ferrari. V8 dýchá na krk elektřina od Jaguaru

Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje.

Novinka však není jen nejrychlejší. Stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u jiných platforem značky.

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Úplnou novinkou jsou také jízdní režimy eManettino. Jsou čtyři a vedle výchozího hybridního nastavení lze zvolit čistě elektrický pohon eDrive. Pak je tu Performance, kdy motor neustále běží a Qualify, který ze všech čtyřech motorů tahá naprosté maximum.

Takto silné hybridní ústrojí samozřejmě zamotalo hlavu nejenom motorářům. Proto je i osmistupňová převodovka přepracovaná, stejně jako elektronický stabilizační systém (nyní eSSC). Brzdy jsou vybaveny novou technologií „po drátě“ a umí samozřejmě rekuperovat energii.

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Z fotek interiéru a exteriéru je jasné, že tohle auto vzniklo jako čistokrevný hypersport. Luxus tady nehledejte. Včera, v den uvedení, se mělo na novinku přijet podívat dva tisíce zájemců, z nichž většina již jeden kus natvrdo objednala. Neví se ale za kolik. Ferrari prý cenu uveřejní až během příštího týdne.

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

dnes | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků