Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Nejrychlejší silniční Ferrari všech dob se konečně oficiálně odhaluje. Je to hybrid a strčí si do kapsy i LaFerrari.

V akceleraci z 0 na 100 km/h žádné rychlejší Ferrari, které může na silnice, nenajdete. Vždyť novinka ze Scuderie to zvládne za dvě a půl sekundy. Louis Camilleri, předseda představenstva Ferrari, jej uvedl jako milník v historii. Stačí se na auto podívat a je vám jasné, že to myslí vážně.

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou.

Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h. 

Motor roku 2019: Titul patří opět Ferrari. V8 dýchá na krk elektřina od Jaguaru

Motor roku 2019: Titul patří opět Ferrari. V8 dýchá na krk elektřina od Jaguaru

Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje.

Novinka však není jen nejrychlejší. Stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u jiných platforem značky.

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Úplnou novinkou jsou také jízdní režimy eManettino. Jsou čtyři a vedle výchozího hybridního nastavení lze zvolit čistě elektrický pohon eDrive. Pak je tu Performance, kdy motor neustále běží a Qualify, který ze všech čtyřech motorů tahá naprosté maximum.

Takto silné hybridní ústrojí samozřejmě zamotalo hlavu nejenom motorářům. Proto je i osmistupňová převodovka přepracovaná, stejně jako elektronický stabilizační systém (nyní eSSC). Brzdy jsou vybaveny novou technologií „po drátě“ a umí samozřejmě rekuperovat energii.

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Z fotek interiéru a exteriéru je jasné, že tohle auto vzniklo jako čistokrevný hypersport. Luxus tady nehledejte. Včera, v den uvedení, se mělo na novinku přijet podívat dva tisíce zájemců, z nichž většina již jeden kus natvrdo objednala. Neví se ale za kolik. Ferrari prý cenu uveřejní až během příštího týdne.

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků