Ferrari se do elektromobilů nehrne. Současné technologie pro něj nejsou dost dobré

Jednou nadejde den, kdy Ferrari povolí a do nabídky zařadí alternativně poháněný model. Jen tak to ale nebude, navíc elektromobil nemusí být navzdory současnému trendu automaticky první volbou.

Podle původních předpokladů mělo Ferrari představit svůj první elektromobil v roce 2022, analytici odhadovali, že se tak stane o rok později. Aktuální vyjádření nejvyššího manažera však odsouvá termín do ještě vzdálenější budoucnosti.

Elektrické Ferrari jen tak nebude

„Technologie baterií zatím není tam, kde by měla být,“ řekl Camilleri novinářům během oběda v designérském a vývojovém středisku Centro Stile v továrně Ferrari v Maranellu. „Stále existují významné problémy, pokud jde o autonomii a rychlost dobíjení.“ uvedl.

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Takřka jedním dechem dodal, že automobilka se vzpírajícím se koněm ve znaku elektromobil nakonec určitě představí, ale nestane se tak v krátkodobém horizontu. Aktuálně nepředpokládá, že bychom se plně elektrického Ferrari mohli dočkat dříve než v roce 2025.

Automobilka pochopitelně sleduje aktuální trendy a hledá optimální technologie, nicméně pro „současnou předvídatelnou budoucnost“ se hodlá držet hybridních vozidel. Počátkem tohoto roku Ferrari představilo SF 90 Stradale – své první sériově vyráběné hybridní auto, které používá systém KERS, stejně jako závodní vozy formule 1.

Budoucnost je nejen v elektřině

Camilleri dále uvedl, že automobilka zvažuje pro svá vozidla i používání dalších alternativních technologií, jako je vodík nebo biopaliva. „Díváme se na různá hnací ústrojí a snažíme se zjistit, co by bylo nejúčinnější a nejefektivnější, aby to v budoucnosti odpovídalo naší vizi automobilů Ferrari.“

James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

Z hlediska přechodu na jiné typy pohonu nejde jen o složitost nastavení výroby pro relativně malý podnik. Camilleri si není zcela jistý tím, zda jakákoli alternativní technologie odpovídá filozofii značky. Aktuální krátkodobý plán do roku 2022 je dosáhnout v prodeji 60% podílu hybridů.

Nizozemci přestavěli Ferrari 612 na Shooting Brake. Praktičtější karoserie otáčí hlavy

Nizozemci přestavěli Ferrari 612 na Shooting Brake. Praktičtější karoserie otáčí hlavy

Přestože se italská firma elektromobilům vyhýbá, očekává v tomto i příštím roce rekordní tržby. Minulý měsíc zvýšila odhad na 1,4 miliardy eur za rok 2019, což je v přepočtu více než 35 miliard korun. „Chystáme se uzavřít další rekordní rok, během kterého jsme si vedli celkem dobře ve všech ohledech.“ uzavřel Camilleri.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků