Ferrari se do elektromobilů nehrne. Současné technologie pro něj nejsou dost dobré

Jednou nadejde den, kdy Ferrari povolí a do nabídky zařadí alternativně poháněný model. Jen tak to ale nebude, navíc elektromobil nemusí být navzdory současnému trendu automaticky první volbou.

Podle původních předpokladů mělo Ferrari představit svůj první elektromobil v roce 2022, analytici odhadovali, že se tak stane o rok později. Aktuální vyjádření nejvyššího manažera však odsouvá termín do ještě vzdálenější budoucnosti.

Elektrické Ferrari jen tak nebude

„Technologie baterií zatím není tam, kde by měla být,“ řekl Camilleri novinářům během oběda v designérském a vývojovém středisku Centro Stile v továrně Ferrari v Maranellu. „Stále existují významné problémy, pokud jde o autonomii a rychlost dobíjení.“ uvedl.

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Takřka jedním dechem dodal, že automobilka se vzpírajícím se koněm ve znaku elektromobil nakonec určitě představí, ale nestane se tak v krátkodobém horizontu. Aktuálně nepředpokládá, že bychom se plně elektrického Ferrari mohli dočkat dříve než v roce 2025.

Automobilka pochopitelně sleduje aktuální trendy a hledá optimální technologie, nicméně pro „současnou předvídatelnou budoucnost“ se hodlá držet hybridních vozidel. Počátkem tohoto roku Ferrari představilo SF 90 Stradale – své první sériově vyráběné hybridní auto, které používá systém KERS, stejně jako závodní vozy formule 1.

Budoucnost je nejen v elektřině

Camilleri dále uvedl, že automobilka zvažuje pro svá vozidla i používání dalších alternativních technologií, jako je vodík nebo biopaliva. „Díváme se na různá hnací ústrojí a snažíme se zjistit, co by bylo nejúčinnější a nejefektivnější, aby to v budoucnosti odpovídalo naší vizi automobilů Ferrari.“

James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

Z hlediska přechodu na jiné typy pohonu nejde jen o složitost nastavení výroby pro relativně malý podnik. Camilleri si není zcela jistý tím, zda jakákoli alternativní technologie odpovídá filozofii značky. Aktuální krátkodobý plán do roku 2022 je dosáhnout v prodeji 60% podílu hybridů.

Nizozemci přestavěli Ferrari 612 na Shooting Brake. Praktičtější karoserie otáčí hlavy

Nizozemci přestavěli Ferrari 612 na Shooting Brake. Praktičtější karoserie otáčí hlavy

Přestože se italská firma elektromobilům vyhýbá, očekává v tomto i příštím roce rekordní tržby. Minulý měsíc zvýšila odhad na 1,4 miliardy eur za rok 2019, což je v přepočtu více než 35 miliard korun. „Chystáme se uzavřít další rekordní rok, během kterého jsme si vedli celkem dobře ve všech ohledech.“ uzavřel Camilleri.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků