Ferrari Scuderia Spider 16M: oslava 16. titulu

Ferrari o víkendu ve městě Megello představilo svou otevřenou specialitku, kterou oslavuje svůj 16. pohár konstruktérů F1.

Kolotoč Velkých cen F1, který se „dotočil“ minulý týden v Brazílii určitě nenaplnil všechna očekávaní, která si tato stáj do uplynulé sezony předsevzala. Nemalou náplastí je však pohár konstruktérů, který Ferrari získal již po šestnácté, což potvrzuje, že stáj se vztýčeným koněm ve znaku zkrátka patří mezi nejsilnější hráče ve Formuli 1. Při příležitosti oslav 16. poháru vytvořila automobilka speciální edici otevřeného modelu Scuderia Spider, jemuž za název ne náhodou přischlo označení 16M.

Kromě delšího názvu však přichází tato specialitka i s několika dalšími modifikacemi, jimiž Ferrari dokazuje vyspělost svých nejnovějších technologii. O pohon se stará dobře známý 4,3litrový osmiválec, jehož výkon je distribuován přes speciální šestistupňovou převodovku z monopostu F1. Konstruktéři popracovali mj. i na snížení hmotnosti, Scuderia Spider 16M tak „shodila“ celých 80 kg, což se pozitivně podepsalo zejména na zrychlení. Divočejší Scuderia pak stovku z nuly pokoří za pouhých 3,7 vteřiny a při maximální rychlosti se ručička tachometru zastaví na hodnotě 315 km/h. Podle oficiálních informací se z tohoto vozu stalo nejrychlejší „otevřené” Ferrari , což koneckonců potvrzují i časy, které se automobilce podařilo s tímto vozem dosáhnout na testovacím okruhu Fiorano.

Nezůstalo však pouze u technikcýh úprav, kromě těch, se specialitka může ještě pochlubit vícerými karbonovými prvky a mírně vylepšeným zevnějškem. O výjimečnosti této série vás ještě ujistí i plaketa na palubní desce, která okrem celého názvu nese i pořadové číslo. „Šestnáctek“ bude vyrobených přesně 499 kusů a nejvíce zájemců se očekává právě z Evropy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Ferrari Scuderia Spider 16M: tak, ve které mu to nejvíc sluší?
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků