Ferrari Roma oficiálně: Nejhezčí Ferrari za poslední dobu vzdává hold minulosti

Italský požírač kilometrů již brzy skočí mezi tu nejtvrdší konkurenci. Stojí za ním úžasný rodokmen.

Trvalo to docela dlouho, ale konečně se to stalo. Ferrari udělalo omamně krásný automobil, do kterého zahrnulo elegantní prvky z minulosti a začalo s novou koncepcí interiéru. Dvoudveřový grand tourer nese jméno hlavního města Itálie, Roma (italsky Řím). Minimalistický design vozu vzdává hold klasikám z 50. a 60. let.

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

Moderní design s uhlazenými křivkami je přesně to, co Ferrari potřebovalo. Šedivý gentleman na fotkách vypadá opravdu dobře a nemůžeme se dočkat, až jej uvidíme i v jiných barvách. Pokud je toto nový designový směr Ferrari, sem s ním. Stejnou cestou jde v poslední době například Aston Martin.

Pod kapotou musí být samozřejmě odpovídající pohonné ústrojí. V12 ale nečekejte, to si nechává Ferrari pro ty nejexkluzivnější modely. Tohle je docela obyčejný model a tak se vsadilo na přeplňovaný vidlicový osmiválec. Ten, který vyhrál anketu o nejlepší motor na světě čtyřikrát za sebou.

Nové Porsche 911 Turbo najíždí testovací kilometry. Přesáhne výkon 600 koní?

Nové Porsche 911 Turbo najíždí testovací kilometry. Přesáhne výkon 600 koní?

V 7500 otáčkách za minutu produkuje výkon 456 kW (620 koní). 760 N.m točivého momentu se dostaví již od 3000 otáček. Roma zrychlí na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost činí 320 km/h. Osmistupňová převodovka DCT pochází z dříve představeného modelu SF90 Stradale.

Interiér má tedy zcela novou koncepci. Středový tunel připomíná McLaren a dotykový displej před spolujezdcem jsme už zase viděli u Porsche. Však zas tak o nic nejde, konečně to uvnitř vypadá jako v pravověrném luxusním autě. Ostatně umístění tohoto vozu na trhu je více než jasné. Právě Porsche 911 (nejspíš chystané Turbo) a nový McLaren GT budou jeho hlavní rivalové.

Vůz ještě neprošel homologací, takže nevíme nic o spotřebě a ani kdy přijde na trh. Jedno je ale jisté. Bude to bomba.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků