Ferrari prolomilo dražební rekord, ceny veteránů raketově rostou

Ferrari, které v roce 1953 startovalo ve slavném čtyřiadvacetihodinovém závodu v Le Mans, bylo vydraženo za rekordních 9,86 milionu eur. Úspěšné byly i další dražby automobilových veteránů během uplynulého týdne. Dokazují tak dlouhodobý trend růstu cen o desítky procent ročně.
Ferrari prolomilo dražební rekord, ceny veteránů raketově rostou

Aukční síň RM Auctions odhadla prodejní cenu červeného Ferrari 340/375 MM Berlinetta na nejméně pět milionů eur. Po dvacetiminutové bitvě mezi třemi dražiteli se ale závodní speciál prodal za 9,86 milionu eur.

To je sice méně než třetina proti nejdražšímu autu všech dob, Ferrari 250 GTO se ale neprodalo v dražbě. Za více než milion eur se ale během víkendové dražby prodala další čtyři Ferrari.

Rekordní Ferrari v Le Mans potkala diskvalifikace. Závodní vůz, který v roce 1953 řídili Mike Hawthorn a Nino Farina, získal známý britský sběratel Paul Vestey, majitel i vůbec nejdražšího veterána.

Vývoj potvrzuje Hagerty Blue Chip Index, který sleduje vývoj ceny 25 nejžádanějších vozů. Za poslední rok posílil o 24 procent a v dubnu dosáhl svého historického maxima. Kromě Ferrari rostou i ceny klasických Porsche. Sumy, které jsou dražitelé ochotní zaplatit, stoupají i díky tomu, že na letošek připadá padesáté výročí vzniku prvního modelu 911.

To potvrzuje i Hagerty German Car Index, zaměřený na poválečné německé veterány. Za uplynulých 12 měsíců posílil o 23 procent a za poslední tři roky dokonce o 47 procent. Nyní je na své nejvyšší hodnotě od vzniku v roce 2006. Ceny vozů Porsche rostly ještě rychleji.

Dražby RM Auctions celkem vynesly 27 milionů eur, pesimistický odhad před dražbou předpokládal výsledek 23,6 milionu eur.

Zároveň se ale pětina z 38 dražených položek neprodala. Při dražbě konkurenční společnosti Bonhams se s nezájmem setkala víc než polovina nabízených vozů. To podle expertů znamená, že prodávající ve světle nedávných aukčních výsledků nasadili příliš vysoké ceny a kupující začínají být díky široké nabídce vybíravější.

Hagerty Blue Chip Index

Klepněte pro větší obrázek 

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků