Ferrari prolomilo dražební rekord, ceny veteránů raketově rostou

Ferrari, které v roce 1953 startovalo ve slavném čtyřiadvacetihodinovém závodu v Le Mans, bylo vydraženo za rekordních 9,86 milionu eur. Úspěšné byly i další dražby automobilových veteránů během uplynulého týdne. Dokazují tak dlouhodobý trend růstu cen o desítky procent ročně.
Ferrari prolomilo dražební rekord, ceny veteránů raketově rostou

Aukční síň RM Auctions odhadla prodejní cenu červeného Ferrari 340/375 MM Berlinetta na nejméně pět milionů eur. Po dvacetiminutové bitvě mezi třemi dražiteli se ale závodní speciál prodal za 9,86 milionu eur.

To je sice méně než třetina proti nejdražšímu autu všech dob, Ferrari 250 GTO se ale neprodalo v dražbě. Za více než milion eur se ale během víkendové dražby prodala další čtyři Ferrari.

Rekordní Ferrari v Le Mans potkala diskvalifikace. Závodní vůz, který v roce 1953 řídili Mike Hawthorn a Nino Farina, získal známý britský sběratel Paul Vestey, majitel i vůbec nejdražšího veterána.

Vývoj potvrzuje Hagerty Blue Chip Index, který sleduje vývoj ceny 25 nejžádanějších vozů. Za poslední rok posílil o 24 procent a v dubnu dosáhl svého historického maxima. Kromě Ferrari rostou i ceny klasických Porsche. Sumy, které jsou dražitelé ochotní zaplatit, stoupají i díky tomu, že na letošek připadá padesáté výročí vzniku prvního modelu 911.

To potvrzuje i Hagerty German Car Index, zaměřený na poválečné německé veterány. Za uplynulých 12 měsíců posílil o 23 procent a za poslední tři roky dokonce o 47 procent. Nyní je na své nejvyšší hodnotě od vzniku v roce 2006. Ceny vozů Porsche rostly ještě rychleji.

Dražby RM Auctions celkem vynesly 27 milionů eur, pesimistický odhad před dražbou předpokládal výsledek 23,6 milionu eur.

Zároveň se ale pětina z 38 dražených položek neprodala. Při dražbě konkurenční společnosti Bonhams se s nezájmem setkala víc než polovina nabízených vozů. To podle expertů znamená, že prodávající ve světle nedávných aukčních výsledků nasadili příliš vysoké ceny a kupující začínají být díky široké nabídce vybíravější.

Hagerty Blue Chip Index

Klepněte pro větší obrázek 

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků