Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Ferrari pro chudé v roce 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 4,5 milionu

Pokud trpíte syndromem chudého milionáře, tedy máte sice dost peněz, ale ne tolik, abyste mohli rozhazovat za supersporty, jak se vám zamane, máme pro vás dobrou zprávu. Ferrari skutečně přijde do roku 2019 se svým nejlevnějším modelem.

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, dokud to bude možné

Tvrdí to stránky Carbuzz, které citují twitterový účet redaktora magazínu Motor Trend Jonny Liebermana. Ten hovořil se zástupci koncernu FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) a ti mu potvrdili, že Ferrari skutečně vyvíjí auto, které se zařadí pod model California. Bude slabší a také levnější, vlastně to bude nejlevnější model Ferrari v nabídce.

Automobilka Ferrari připravuje pro tento model nový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Ten by měl mít zdvihový objem 2,9 litru a výkon okolo 500 koňských sil. Stejný motor se dostane i do modelu California, ale v kupé-kabrioletu bude mít vyšší výkon.

Ferrari 488 GTB je osmiválcový nástupce 458 Italia se dvěma turby

Ferrari 488 GTB je osmiválcový nástupce 458 Italia se dvěma turby

Zajímavé je, že levné Ferrari, jehož cenovka bude odhadem o asi půl milionu nižší než v případě modelu California, dostane i tradiční manuální převodovku. Šéf FCA Sergio Marchionne už jednou prohlásil, že model Ferrari přímo konkurující Porsche 911 Turbo by mu dával smysl. Navíc do této kategorie nyní míří i Mercedes AMG GT.

Ferrari se ale nechce stát masovým výrobcem, i když oznámilo navýšení produkce na 10 000 aut za rok. Je možné, že právě velkosériová produkce spadne na základní model s šestiválcem a ostatní vozy Ferrari se stanou exkluzivnějšími a bude jich méně. Značka je například pověstná tím, že si zákazníky svých vrcholných modelů vybírá.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků