Ferrari připravuje svůj vlastní "Haldex"

Dalo by se říct, že se svět asi zbláznil. Jeden z nejproslulejších výrobců sportovních a supersportovních vozů, automobilka Ferrari, proslulá klasickou koncepcí s náhonem na zadní kola, hodlá příjít na trh s modely, které budou vybaveny náhonem na všechna kola. Nepůjde však o nic tradičního a nepůjde také ani o trvalý náhon jaký můžeme najít např. u konkurenčního Lamborghini. Ferrari vyvíjí systém, který hodlá nabídnou v modelech 612 Scaglietii a v nástupci Maranella. Náhon na všechna kola bude stabilně distribuovat výkon pouze na zadní kola s tím, že v případě prokluzu se připojí i přední náprava, ovšem maximálně na 20-30 sekund. Celý systém je dle vyjádření daleko jednodušší a kompaktnější, než tradiční náhony a proto také bude k dispozici pouze časově omezený přenos výkonu na přední nápravu. Diferenciály a viskozní spojky by se totiž při delším použití přehřály.
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků