Ferrari připravuje svůj vlastní "Haldex"

Dalo by se říct, že se svět asi zbláznil. Jeden z nejproslulejších výrobců sportovních a supersportovních vozů, automobilka Ferrari, proslulá klasickou koncepcí s náhonem na zadní kola, hodlá příjít na trh s modely, které budou vybaveny náhonem na všechna kola. Nepůjde však o nic tradičního a nepůjde také ani o trvalý náhon jaký můžeme najít např. u konkurenčního Lamborghini. Ferrari vyvíjí systém, který hodlá nabídnou v modelech 612 Scaglietii a v nástupci Maranella. Náhon na všechna kola bude stabilně distribuovat výkon pouze na zadní kola s tím, že v případě prokluzu se připojí i přední náprava, ovšem maximálně na 20-30 sekund. Celý systém je dle vyjádření daleko jednodušší a kompaktnější, než tradiční náhony a proto také bude k dispozici pouze časově omezený přenos výkonu na přední nápravu. Diferenciály a viskozní spojky by se totiž při delším použití přehřály.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků