Ferrari připravuje svůj vlastní "Haldex"

Dalo by se říct, že se svět asi zbláznil. Jeden z nejproslulejších výrobců sportovních a supersportovních vozů, automobilka Ferrari, proslulá klasickou koncepcí s náhonem na zadní kola, hodlá příjít na trh s modely, které budou vybaveny náhonem na všechna kola. Nepůjde však o nic tradičního a nepůjde také ani o trvalý náhon jaký můžeme najít např. u konkurenčního Lamborghini. Ferrari vyvíjí systém, který hodlá nabídnou v modelech 612 Scaglietii a v nástupci Maranella. Náhon na všechna kola bude stabilně distribuovat výkon pouze na zadní kola s tím, že v případě prokluzu se připojí i přední náprava, ovšem maximálně na 20-30 sekund. Celý systém je dle vyjádření daleko jednodušší a kompaktnější, než tradiční náhony a proto také bude k dispozici pouze časově omezený přenos výkonu na přední nápravu. Diferenciály a viskozní spojky by se totiž při delším použití přehřály.
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků