Ferrari připravuje svůj vlastní "Haldex"

Dalo by se říct, že se svět asi zbláznil. Jeden z nejproslulejších výrobců sportovních a supersportovních vozů, automobilka Ferrari, proslulá klasickou koncepcí s náhonem na zadní kola, hodlá příjít na trh s modely, které budou vybaveny náhonem na všechna kola. Nepůjde však o nic tradičního a nepůjde také ani o trvalý náhon jaký můžeme najít např. u konkurenčního Lamborghini. Ferrari vyvíjí systém, který hodlá nabídnou v modelech 612 Scaglietii a v nástupci Maranella. Náhon na všechna kola bude stabilně distribuovat výkon pouze na zadní kola s tím, že v případě prokluzu se připojí i přední náprava, ovšem maximálně na 20-30 sekund. Celý systém je dle vyjádření daleko jednodušší a kompaktnější, než tradiční náhony a proto také bude k dispozici pouze časově omezený přenos výkonu na přední nápravu. Diferenciály a viskozní spojky by se totiž při delším použití přehřály.
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků