Ferrari připravuje ostrý, o 200 kg lehčí a 30 k silnější model F12 Speciale

Ferrari připravuje ostrý, o 200 kg lehčí a 30 k silnější model F12 Speciale

Kolik výkonu je na silniční auto už příliš? Ferrari se domnívá, že taková hranice neexistuje, takže už tak dost rychlý model F12berlinetta projde zásadní přestavbou, aby mohla vzniknout ještě ostřejší verze F12 Speciale.

Vše se bude točit kolem snižování hmotnosti a mírného nárůstu výkonu. Jak informuje britský Autocar, F12 Speciale má shodit až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanáctiválec 6,2 l posílit ze 740 na až 770 koní.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Snižování hmotnosti se bude týkat především interiéru, odkud zmizí luxusní výbava a zůstane jenom to nejnutnější. Budou tu prý jen holé panely, k dispozici nebudou ani koberečky nebo navigace, i když některé prvky asi půjde doobjednat.

Odlehčí se ale i například skla, kola a některé panely karoserie. S výkonem 770 koní a hmotností asi 1430 kg (tedy poměrem asi 540 koní na tunu) by se Ferrari F12 Speciale dostalo do teritoria vozů jako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.

Změnou projde i kalibrace podvozku a záchranné elektroniky, ale především se bude jednat o poslední klasický atmosférický dvanáctiválec. Všechny příští modely Ferrari totiž už budou buď s přeplňováním, nebo s hybridním pohonem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků