Kolik výkonu je na silniční auto už příliš? Ferrari se domnívá, že taková hranice neexistuje, takže už tak dost rychlý model F12berlinetta projde zásadní přestavbou, aby mohla vzniknout ještě ostřejší verze F12 Speciale.
Vše se bude točit kolem snižování hmotnosti a mírného nárůstu výkonu. Jak informuje britský Autocar, F12 Speciale má shodit až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanáctiválec 6,2 l posílit ze 740 na až 770 koní.
Snižování hmotnosti se bude týkat především interiéru, odkud zmizí luxusní výbava a zůstane jenom to nejnutnější. Budou tu prý jen holé panely, k dispozici nebudou ani koberečky nebo navigace, i když některé prvky asi půjde doobjednat.
Odlehčí se ale i například skla, kola a některé panely karoserie. S výkonem 770 koní a hmotností asi 1430 kg (tedy poměrem asi 540 koní na tunu) by se Ferrari F12 Speciale dostalo do teritoria vozů jako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.
Změnou projde i kalibrace podvozku a záchranné elektroniky, ale především se bude jednat o poslední klasický atmosférický dvanáctiválec. Všechny příští modely Ferrari totiž už budou buď s přeplňováním, nebo s hybridním pohonem.