Ferrari připravuje ostrý, o 200 kg lehčí a 30 k silnější model F12 Speciale

Ferrari připravuje ostrý, o 200 kg lehčí a 30 k silnější model F12 Speciale

Kolik výkonu je na silniční auto už příliš? Ferrari se domnívá, že taková hranice neexistuje, takže už tak dost rychlý model F12berlinetta projde zásadní přestavbou, aby mohla vzniknout ještě ostřejší verze F12 Speciale.

Vše se bude točit kolem snižování hmotnosti a mírného nárůstu výkonu. Jak informuje britský Autocar, F12 Speciale má shodit až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanáctiválec 6,2 l posílit ze 740 na až 770 koní.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Snižování hmotnosti se bude týkat především interiéru, odkud zmizí luxusní výbava a zůstane jenom to nejnutnější. Budou tu prý jen holé panely, k dispozici nebudou ani koberečky nebo navigace, i když některé prvky asi půjde doobjednat.

Odlehčí se ale i například skla, kola a některé panely karoserie. S výkonem 770 koní a hmotností asi 1430 kg (tedy poměrem asi 540 koní na tunu) by se Ferrari F12 Speciale dostalo do teritoria vozů jako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.

Změnou projde i kalibrace podvozku a záchranné elektroniky, ale především se bude jednat o poslední klasický atmosférický dvanáctiválec. Všechny příští modely Ferrari totiž už budou buď s přeplňováním, nebo s hybridním pohonem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků