Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Italská automobilka Ferrari dokončuje vývoj nové modulární platformy, která má posloužit jako základ pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Na vývoji se podílí technologické centrum Altair Product Design, ale tisková zpráva, kterou k tomu vydalo, již není k dispozici. Ferrari totiž nemá rádo, když se mluví o jeho budoucích projektech...

Nová modulární platforma se poprvé představí pod kapotou nové generace roadsteru Ferrari California, která má dorazit příští rok. Základní nosné prvky jsou z hliníku, ale automobilka začne i u svých „levných“ modelů nasazovat ve větší míře kompozitní materiály.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Cílem nové platformy je usnadnit vývoj nových modelů a navíc se neomezí jen na Ferrari. Stejnou platformu budou využívat i další značky koncernu Fiat-Chrysler, jmenovitě Alfa Romeo, Maserati a možná i Dodge a Chrysler. Právě v souvislosti s nástupcem Dodge Viper se mluví o technickém základu od Ferrari.

Vozy s novou platformou budou mít nižší hmotnost, ale zároveň vyšší torzní tuhost a při jízdě se projeví menším hlukem a nižšími vibracemi. V branži se pro to vžil termín NVH (noise, vibration and harshness).

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Není to ale jediná platforma, na které Ferrari pracuje. Pro vozy s motorem uprostřed za kabinou cestujících se totiž připravuje nový karbonový monokok ve stylu konkurenčního McLarenu. Ten má být společný pro všechna budoucí Ferrari od základního 488 GTB (resp. jeho nástupce) až po nástupce LaFerrari. Jednotný díl rovněž zlevní a zjednoduší vývoj nových modelů, takže díky tomu může Ferrari rychleji reagovat na požadavky trhu.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků