Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Italská automobilka Ferrari dokončuje vývoj nové modulární platformy, která má posloužit jako základ pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Na vývoji se podílí technologické centrum Altair Product Design, ale tisková zpráva, kterou k tomu vydalo, již není k dispozici. Ferrari totiž nemá rádo, když se mluví o jeho budoucích projektech...

Nová modulární platforma se poprvé představí pod kapotou nové generace roadsteru Ferrari California, která má dorazit příští rok. Základní nosné prvky jsou z hliníku, ale automobilka začne i u svých „levných“ modelů nasazovat ve větší míře kompozitní materiály.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Cílem nové platformy je usnadnit vývoj nových modelů a navíc se neomezí jen na Ferrari. Stejnou platformu budou využívat i další značky koncernu Fiat-Chrysler, jmenovitě Alfa Romeo, Maserati a možná i Dodge a Chrysler. Právě v souvislosti s nástupcem Dodge Viper se mluví o technickém základu od Ferrari.

Vozy s novou platformou budou mít nižší hmotnost, ale zároveň vyšší torzní tuhost a při jízdě se projeví menším hlukem a nižšími vibracemi. V branži se pro to vžil termín NVH (noise, vibration and harshness).

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Není to ale jediná platforma, na které Ferrari pracuje. Pro vozy s motorem uprostřed za kabinou cestujících se totiž připravuje nový karbonový monokok ve stylu konkurenčního McLarenu. Ten má být společný pro všechna budoucí Ferrari od základního 488 GTB (resp. jeho nástupce) až po nástupce LaFerrari. Jednotný díl rovněž zlevní a zjednoduší vývoj nových modelů, takže díky tomu může Ferrari rychleji reagovat na požadavky trhu.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků