Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Italská automobilka Ferrari dokončuje vývoj nové modulární platformy, která má posloužit jako základ pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Na vývoji se podílí technologické centrum Altair Product Design, ale tisková zpráva, kterou k tomu vydalo, již není k dispozici. Ferrari totiž nemá rádo, když se mluví o jeho budoucích projektech...

Nová modulární platforma se poprvé představí pod kapotou nové generace roadsteru Ferrari California, která má dorazit příští rok. Základní nosné prvky jsou z hliníku, ale automobilka začne i u svých „levných“ modelů nasazovat ve větší míře kompozitní materiály.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Cílem nové platformy je usnadnit vývoj nových modelů a navíc se neomezí jen na Ferrari. Stejnou platformu budou využívat i další značky koncernu Fiat-Chrysler, jmenovitě Alfa Romeo, Maserati a možná i Dodge a Chrysler. Právě v souvislosti s nástupcem Dodge Viper se mluví o technickém základu od Ferrari.

Vozy s novou platformou budou mít nižší hmotnost, ale zároveň vyšší torzní tuhost a při jízdě se projeví menším hlukem a nižšími vibracemi. V branži se pro to vžil termín NVH (noise, vibration and harshness).

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Není to ale jediná platforma, na které Ferrari pracuje. Pro vozy s motorem uprostřed za kabinou cestujících se totiž připravuje nový karbonový monokok ve stylu konkurenčního McLarenu. Ten má být společný pro všechna budoucí Ferrari od základního 488 GTB (resp. jeho nástupce) až po nástupce LaFerrari. Jednotný díl rovněž zlevní a zjednoduší vývoj nových modelů, takže díky tomu může Ferrari rychleji reagovat na požadavky trhu.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

dnes | Jan Mička
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků