Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Italská automobilka Ferrari dokončuje vývoj nové modulární platformy, která má posloužit jako základ pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Na vývoji se podílí technologické centrum Altair Product Design, ale tisková zpráva, kterou k tomu vydalo, již není k dispozici. Ferrari totiž nemá rádo, když se mluví o jeho budoucích projektech...

Nová modulární platforma se poprvé představí pod kapotou nové generace roadsteru Ferrari California, která má dorazit příští rok. Základní nosné prvky jsou z hliníku, ale automobilka začne i u svých „levných“ modelů nasazovat ve větší míře kompozitní materiály.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Cílem nové platformy je usnadnit vývoj nových modelů a navíc se neomezí jen na Ferrari. Stejnou platformu budou využívat i další značky koncernu Fiat-Chrysler, jmenovitě Alfa Romeo, Maserati a možná i Dodge a Chrysler. Právě v souvislosti s nástupcem Dodge Viper se mluví o technickém základu od Ferrari.

Vozy s novou platformou budou mít nižší hmotnost, ale zároveň vyšší torzní tuhost a při jízdě se projeví menším hlukem a nižšími vibracemi. V branži se pro to vžil termín NVH (noise, vibration and harshness).

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Není to ale jediná platforma, na které Ferrari pracuje. Pro vozy s motorem uprostřed za kabinou cestujících se totiž připravuje nový karbonový monokok ve stylu konkurenčního McLarenu. Ten má být společný pro všechna budoucí Ferrari od základního 488 GTB (resp. jeho nástupce) až po nástupce LaFerrari. Jednotný díl rovněž zlevní a zjednoduší vývoj nových modelů, takže díky tomu může Ferrari rychleji reagovat na požadavky trhu.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků