Ferrari přináší další podrobnosti o elegantním GT Roma. Zveřejňuje i nové fotografie

O elegánovi ze stáje Ferrari se dozvíme nové informace. Rychlé a komfortní GT je opravdu přitažlivým kusem techniky.

Samotné představení nového GT Roma v nabídce Ferrari bylo určitým překvapením, a to nejen díky nezvykle elegantnímu designu, který se za poslední léta u vozů italské značky jaksi vytratil ve prospěch agrese a aerodynamické perfektnosti. 

Ferrari ukazuje své upravené závodní stroje. Verze EVO stále vychází ze staršího 488 GTB

Ferrari ukazuje své upravené závodní stroje. Verze EVO stále vychází ze staršího 488 GTB

I když se to nemusí zdát, jelikož Roma působí velice elegantně a bere si inspiraci z klasických GT Ferrari z 60. let, po stránce aerodynamiky je také velice schopné. Při rychlosti 250 km/h generuje o 95 kg více přítlaku než levnější Portofino. Zadní výsuvný spoiler pomáhá automaticky ve třech režimech v závislosti na rychlosti – pro nízký odpor, střední přítlak a vysoký přítlak.

Mnozí by řekli, že Roma je pouze další výplní portfolia značky a ke všemu je postavena z již existujících dílů. Zde ale Ferrari nesouhlasí a zmiňuje, že novinka používá 70 % zbrusu nových dílů. A co již bylo použito, bylo dále vylepšeno či ponecháno ladem, jelikož nepotřebovalo vylepšit. Což lze částečně říct o jednotce pod kapotou GT.

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

Známý přeplňovaný V8 o objemu 3,9 litru je neustále vylepšován (nejen kvůli souladu s nejnovějšími emisními normami), ale pořád mluvíme o motoru, který čtyřikrát za sebou vyhrál anketu o mezinárodní motor roku. Pár čísel už známe, 620 koní (456 kW), 760 N.m, a teď víme, že tato síla pracuje s pohotovostní hmotností vozu 1570 kg.

Osmistupňová dvouspojková převodovka je derivátem ze supersportu SF90 Stradale a je o 7 kg lehčí než stará sedmistupňová skříň. Z nuly na 100 km/h akceleruje Roma za 3,4 sekundy, na 200 km/h se dostane za 9,3 sekundy a maximálně dosáhne 320 km/h.  

Maserati jde proti všem zvykům dneška. Světu ukázalo nový sporťák, nikoliv SUV

Maserati jde proti všem zvykům dneška. Světu ukázalo nový sporťák, nikoliv SUV

A na cestě bude řidiče držet tradiční hromada stabilizační elektroniky v čele s nejnovější šestou generací systému Side Slip Control, aby občasné připalování zadních pneumatik bylo uživatelsky přívětivější. Klasický přepínač jízdních režimů Manettino má v Romě pět pozic – Mokro, Komfort, Sport, Závod a ESC-Off.

Jelikož chce Ferrari v Romě nabídnout opravdové GT pro každodenní využití a pohodové cestování, naplnilo ji také hromadou dnes známých asistenčních a bezpečnostních systémů – adaptivní tempomat, autonomní krizové brzdění, asistent jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, detekce mrtvého úhlu, detekce překážek za vozidlem a kamerový systém s rozsahem 360 stupňů. Za příplatek jsou dodávány i adaptivní Matrix LED světlomety.

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

Uvnitř nakonec ani Roma neutekla trendu velkých displejů. Analog je pryč a před řidičem se rozprostírá velký, zakřivený digitální přístrojový štít o velikosti 16 palců. Uprostřed tunelu rozdělujícího místo řidiče a spolujezdce najdete na výšku orientovaný 8,4palcový displej infotainmentu, zatímco i před spolujezdcem se umístěn menší širokoúhlý 8,8 palcový displej, přes který může pasažér ovládat rovněž hudbu, klimatizaci, navigaci a tradičně vidí i rychlost vozu či otáčky motoru.  

Prvních aut se zájemci dočkají v létě příštího roku. Přesné cenovky zatím Ferrari nezveřejnilo, ale začínat se má u hranice 200.000 euro, tedy v přepočtu asi 5 milionů korun. Vůz bude k vidění na Autosalonu Ženeva 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků