Ferrari potvrdilo přípravu elektromobilu. Má porazit Teslu Roadster

23 komentářů

Kuk Vykuk
23. ledna • 20:37

Italská opereta pokračuje.

josephko
19. ledna • 6:57

Typický Marcionne - samé kecy, kecy a kecy. Ešte pred nedávnom tvrdil, že Ferrari nebude NIKDY vyrábať ani elektromobily ani SUV-ka. A kritizoval Teslu ako ekonomickú samovraždu. A že koncern Fiat bude elektromobily vo veľkom vyrábať, až keď preukážu životaschopnosť. Toto kecal len minulý rok.
A teraz si zase pustil hubu na špacír, že super auto ako Tesla dokáže postaviť prakticky každý...
Keby sa radšej staral o to, kto by o Fiat mal záujem. Ale ten nemajú už ani Číňania, ktorí skupujú kade čo kade kde...

runner42
19. ledna • 6:54

Má snížit odvody za fleetové emise. Nic víc, nic míň.
Jestli si někdo myslí, že automobilky nabízejí elektromobily k prodeji aby se je někdo koupil, je hloupý naivka.

kkk
19. ledna • 16:39

Cena baterií neklesá a veškeré Muskovy fantaskní modely vývoje ceny vs. kapacita jsou v troskách, protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste.Nějak ty vaše prognozy nevycházej http://oenergetice.cz/elektrina/akumulace-energ... ...

runner42
20. ledna • 9:53

Cituji z odkazovaného článku:
"Výzkumná organizace Bloomberg New Energy Finance (BNEF) v jedné ze svých 10 predikcí pro rok 2018 očekává, že bude pokračovat klesající trend ceny lithium-iontových (Li-Ion) bateriových packů""Za zpomalením poklesu ceny má stát růst ceny kobaltu a lithia, základních prvků používaných při jejich výrobě. Cena kobaltu vzrostla podle BNEF v loňském roce o 129 %, cena lithia o 29 %.
To způsobí růst průměrné ceny bateriových článků v roce 2018....":-D:-D:-DTrošku schíza, ne?Jinak nechápu, co rozporujete.... Napsal jsem v té odkazované diskuzi, že cena sýranu kobaltnatého roste. Není to snad pravda? Že se pokles cen baterií zastavil a cena poroste. Není to snad pravda? Nebo jste snad ekonomický diletant, a očekáváte že při brutálním růstu cen vstupů a růstu poptávky po produktu bude jeho tržní cena klesat?Dovolím si odkázat i na váš příspěvek:
" kkk | 12. 12. 2017 19:59 | [89.177.25.xxx]
Pokud berete vážně týdenní nebo měsíční výkyvy tak jistě ,ale důležitější je dlouhodobý trend a tam je to snad jasný"Ano, tam je to jasné. Růst cen. Snad je to jasné už i vám.

kkk
20. ledna • 11:50

Protože se v tom delším článku asi ztrácíte tak vybírám to podstatný (I přesto očekáváme průměrný pokles ceny bateriových packů o 10 až 15 % v roce 2018) v roce 2017 to bylo 24% to se vám zdá málo?
Není to v rozporu s tím co píšete (Že se pokles cen baterií zastavil a cena poroste) To že se zdraží mák neznanená ,že se zdraží rohlíky:-D

runner42
20. ledna • 14:48

"To způsobí růst průměrné ceny bateriových článků v roce 2018...."Váš odkaz. Víc nemám, co bych k tomu dodal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R2
20. ledna • 15:03

Ono se mluvi o pacich a clancich, cena paku je ovlivnena cenou clanku, ale nutne to neznamena, ze mozne uspory na vyrobe paku (baterrypacku) nejsou tak vysoke, ze dokazi kompenzovat narust ceny clanku.
Na druhou stranu to celkem jasne znamena, ze doba "levnych" baterii pomalu konci. Bez ohledu na to, jestli rustu cen bude predchazet jeste 1 drobne mezirocni zlevneni.

kkk
20. ledna • 20:41

Ad kobalt (Rostoucí ceny jsou podnětem pro asijské země k výrobě kobaltu jako vedlejšího produktu při produkci jiných kovů, jako je nikl nebo měď.Chile, které je největším producentem mědi, začíná prozkoumávat množství zásob kobaltu v zemi a možnosti obnovení těžby, která v zemi skončila před více než sedmdesáti lety. První společnost Cobalt Corp. se spojila se dvěma dalšími firmami, aby vytvořila to, co nazývá největším světovým průzkumníkem nerostných surovin) http://oenergetice.cz/elektrina/akumulace-energ... ... Pokud je poptávka po nějaké surovině tak se začne investovat do těžby viz ropa z břidlic atd.Pokud je to pro někoho složité tak už nevím:-D

runner42
21. ledna • 11:21

Další hluboký ekonomicky diletantský omyl.
Investici do těžby ropy z písků nenastartoval růst poptávky, ale růst ceny, což rozhodně není to samé. Vámi zmiňovaná obnova těžby z nerentabilních nalezišť dává smysl až v okamžiku, kdy cena kobaltu překročí hranici, za kterou se to prostě už vyplatí. A tam ještě nejsme, ale za nedlouho nejspíš budeme. Nákladnější těžba pak zafixuje horní hranici ceny suroviny na nové hodnotě, stejně jako je tomu v případě ropy z písků.Pro cenu baterií to ale teď není ještě žádná dobrá zpráva, spíše naopak - těžební společnosti předpokládájí další růst cen a to zřejmě o hodně.

kkk
21. ledna • 17:03

Takže podle vás jsou v Bloomberg New Energy Finance (BNEF) idioti ,asi by jste jim měl poradit :-D Ad ropa cenu a investice do těžby nastartoval růst poptávky (čína atd.)cena a nedostatek surovin(zvýšená poptávka)spolu snad souvisí?Kde jste sebral tu těžbu z nerentabilních nalezišť?Výroba kobaltu je vedlejší produkt při produkci jiných kovů, jako je nikl nebo měď ,takže se zvětšující se poptávkou(cenou)se zvedne produkce. A abych to ukončiil ,koncem roku můžem pokračovat kdo měl pravdu (jestli se batpacky zdraží) pokud se nezdraží tak doufám ,že sám přiznáte špatný odhad(není to žádná hanba ,jenom blbec nemění občas svůj názor)

runner42
21. ledna • 19:06

Nevím jestli jsou idioti. Každopádně si vybírám, které informace považuji za seriózní a v tomto případě upřednostním údaje US Department of Energy před BNEF, jehož misí je podle jejich vlastní deklarace podpora "zelených" zdrojů energií, takže automaticky předpokládám ideologickou manipulaci s údaji.
A není třeba čekat do konce roku, ceny článků už jdou pěkně nahoru.

Majkl
21. ledna • 22:22

A už jsi alespoň začal shortovat akcie Tesly, jak jsi přes měsícem na zive.cz sliboval? :)

runner42
30. března • 7:40

Tak co, jak to vidíš dnes? :-D

runner42
22. ledna • 12:21

Ano, ode dneška. Psal jsem ti k tomu do původní diskuze.

kkk
20. ledna • 20:07

Na těch rohlících jsem se snažil runnerovi ,bohužel marně ,doložit ,že zdražení lithia, kobaltu nebo článků nemusí znamenat zdražení bateriových packů(spotřebitele zajímá cena koncového produktu a ne jednotlivých konponent)při jejich montáži je dnes velký podíl ruční práce ,při větších seriích bude nastupovat robotizace a optimalizace proto BNEFodhaduje jejich zlevnění o10až15%

runner42
21. ledna • 11:10

Vzhledem k tomu, že průměrně na jeden článek vychází podíl nákladů na lithium a kobalt 1.3$ vs. 0.4$ na všechno ostatní (včetně práce při výrobě a montáži batterypacku), je zcela evidentní, že 60% růst nákladů na suroviny nekompenzujete, ani když budete dělat výrobu a montáž úplně zadarmo.

kkk
19. ledna • 16:43
bzzz
19. ledna • 12:53

A cim budou prachaci nebo taxikari/zasobovani za par let jezdit do center svetovych/regionalnich metropoli, ropakem?

josephko
19. ledna • 6:58

Trochu si zaspal dobu. Toto platilo pred pár rokmi. Ale ty si sa túto múdrosť dozvedel možno až teraz... :-D

runner42
20. ledna • 10:11

Tak určitě.
Tak namátkou... BMW i3, takový typický zástupce této obskurní kategorie vozidel.
Výroba naplánována na 240 tisíc vozidel vyrobených a prodaných od startu do dnešního dne. A realita? Neprodalo se ani 30% a celý projekt je v doslova brutální ztrátě.
Což BMW ovšem vadit nemusí, protože účelem není i3 skutečně prodávat, to by byl jen takový bonus.

Majkl
18. ledna • 12:31

"Myslím si, že něco takového dokážeme všichni".
Prosím, ať se ukáže. Čím víc modelů v oběhu bude, tím větší výběr zákazníci budou mít.
Marchionne se ovšem zatím moc nepředvedl, co se elektromobilů týče.

bzzz
18. ledna • 12:55

Ona je to i otazka prestize a vize... fandove F, nebojte se, auticko na baterky bude, neutikejte ke konkurenci ;-)

Doporučujeme

Články odjinud