Ferrari pokorilo hneď dva rýchlostné rekordy

Na talianskom jazere Como sa 19. júna diali veci v skutku nevídané. Ferrari tu pokorilo hneď dva rýchlostné rekordy na motorovom člne Granturismo. Poďme však pekne po poriadku.

Člnu, ktorý riadil 71 ročný návrhár rýchlych plavidiel Eugen Molinari, sa najprv podarilo pokoriť rekordnú priemernú rýchlosť 123,288 km/h. Po dodatočnom zaťažení plavidlo prekonalo rekord aj v kategórii do 1 450 kg, kde sa do knihy rekordov zapísala priemerná rýchlosť 122,053 km/h. Pohonnú jednotku člnu tvoril 4,3litrový motor V8, rovnaký aký poháňa model F430. Motor však musel nutne prejsť drobnými zmenami, aby mohol byť bezproblémovo použitý v iných podmienkach, teda na vode. Po úpravách motor dosahoval výkonu 490 koní pri 8 500 ot. a točivý moment 465 Nm pri 5250 ot./min.

Nakoniec venoval Eugen Molinari tieto jazdy automobilke Ferrari pri príležitosti 60 rokov od jej vzniku a šéfovi Ferrari Lucovi di Montenzemolovi.   

Motory tejto sme už v minulosti mali možnosť vidieť. Napríklad, prvá pohonná jednotka nesúca značku Ferrari bola v člne použitá začiatkom roku 1953,  vtedy sa jednalo o motor 375 F1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari na vodě, kdo to kdy viděl...

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků