Ferrari P540 Superfast Aperta: unikát, doslova

Automobilka Ferrari postavila zakázkový prototyp pro jistého bohatého zákazníka. A za pozornost stojí nejen kvůli svému vzhledu.
Ferrari P540 Superfast Aperta: unikát, doslova

U Ferrari jsou zvyklí na specifickou klientelu a na to, jak její specifické a často šílené požadavky uspokojovat. I v době samonosných karosérií často staví prototypy podle speciálního zadání, a to je případ i vozu, který vám představujeme na snímcích.

Jeho jméno zní Ferrari P540 Superfast Aperta, vychází ze sériového modelu 599 GTB Fiorano a jde o exemplární příklad toho, jak se vyrovnat s požadavky zámožného milovníka automobilů značky Ferrari. Prototyp P540 Superfast Aperta byl vyroben v jediném kuse a jeho majitel má jistotu, že nikde žádné podobné auto nepotká. Tímto majitelem je Edward Walson, syn vynálezce kabelové televize.

Jeho vůz má karosérii bez střechy, zlatý lak a celkově vychází ze stroje, jenž si zahrál roku 1968 ve Felliniho filmu Toby Dammit natočeného podle pohádky Edgara Allana Poea. Je to zvláštní, jde tedy zřejmě o vůbec první automobil inspirovaný Poem. Superfast Aperta je zvláštní, ale skutečně působivý vůz. „Vždy jsem si přál navrhovat auta,“ vysvětluje Walson, „a když jsem viděl tento film, rozhodl jsem se: jednoho dne budu mít SVÉ Ferrari.“

Na první pohled vůz P540 Superfast možná někomu připomene Chevrolet Corvette generace C3, a to především v tvarování zadní části auta, na druhou stranu působí jeho proporce harmonicky, vyváženě a uceleně.

Po technické stránce je to opravdový plnokrevník Ferrari a nebojí se tuto skutečnost řádně vystavovat světu na odiv. Šestilitrový, vidlicový dvanáctiválec s výkonem 611 koní (447 kW) byl takřka beze změn adoptován z výchozího typu 599 GTB a je doplněn šestistupňovou převodovkou uloženou u zadní nápravy, takže toto auto bude jistě alespoň tak výkonné, jak vypadá. Homologace vozu řady 599 v otevřenou verzi s označením P540 si vyžádala dodatečnou instalaci řady výztuh karosérie, přesto je Superfast Aperta v porovnání se svým základem těžší pouze o několik kilogramů. Jak je to možné? Odpověď je jednoduchá: uhlíkové kompozity.

Ještě působivější je však skutečnost, že vůz vznikl od prvního náčrtku ve skutečnost za pouhých 14 měsíců. Když Walson svůj automobil před několika dny ve Fioranu přebíral, celý ohromený poznamenal: „To je nejvýjimečnější vánoční dárek mého života.“ Ačkoli neznáme cenu, souhlasil by s tímto tvrzením zřejmě každý z nás...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari P540 Superfast Aperta
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků