Ferrari oficiálně: F2005 bude již v GP Bahrajnu

Michael stále hýří optimismem - Šéf Bridgestone: „Za neúspěch Ferrari můžeme my“ - Ross Brown obvinil McLaren, že zneužívá pravidla - Ferrari porušuje pravidlo omezení testování - Rubens Barrichello byl nadšen po prvním dni testování nového monopostu F2005.
Ferrari oficiálně: F2005 bude již v GP Bahrajnu
Seznam kapitol
  1. Nejžhavější zprávy z F1
  2. Tabulkový přehled testování tohoto týdne

Nejžhavější zprávy z F1

Michael Schumacher si myslí, že s nasazením nového monopostu F2005 se nevyřeší všechny problémy, ale bude to jistě první krok za obhajobou titulu nebo poháru konstruktérů. Němec odhaduje, že Ferrari bude mít optimální formu až při GP San Marina.

Michael stále hýří optimismem a říká: „Víme, že Ferrari nevstoupilo do úvodních dvou závodů s takovým nasazením, který většina lidí očekávala. Máme ale silný tým, který přesně ví, co se musí udělat a všichni pracujeme na zlepšení. Věřím, že se situace změní v náš prospěch.“

***

Na schůzce Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) se rozebrala kolize mezi M. Schumacherem a Heidfeldem, která se stala v úvodním podniku letošního šampionátu. Setkání prý mělo dobrou atmosféru, při níž se vše vyjasnilo se závěrem, že chyba byla na Schumacherově straně, protože porušil nepsanou etickou dohodu mezi jezdci, která říká, že pilot by neměl při brzdění měnit směr. Na videozáznamu je jasně vidět, Michael se pohnul a Heidfeld se tak dostal na trávu, kde už toho moc dělat nemohl. Otázkou zůstává, zda se bude podobně probírat i kolize mezi Webberem a Fisichellou z GP Malajsie.

***

Hirohide Hamashima, technický šéf Bridgestone Motorsport, řekl, že vina neúspěchu Ferrari v GP Malajsie je z největší části ve volbě a kvalitě pneumatik. Šéf pneumatikářského koncernu komentoval celou situaci slovy: „Celkový potenciál pneumatiky na jedno letmé kolo je neuspokojivý a ztrácíme krok v porovnání s konkurenčními Micheliny. Už jsme s Ferrari jednali o nové generaci pneumatik, teď nás trochu tlačí čas, aby jsme je stihli vyrobit a otestovat.“

***

Ross Brawn, technický ředitel Ferrari, obvinil stáj McLaren, že zneužívá pravidla možnosti nasazování třetího vozu při pátečních měřených trénincích. Podle Brawna bylo toho pravidlo zavedeno ve snaze pomoci menším týmům, mezi které McLaren rozhodně nepatří.

Ron Dennis, šéf McLarenu, je neústupný a řekl: „Pravidlo jasně říká, že všechny týmy, které v předchozím ročníku skončily hůře než na čtvrtém místě, mohou nasadit třetí vůz. Náš tým byl loni pátý, proto neděláme nic v rozporu s pravidly.“

***

Ferrari od začátku roku porušuje pravidlo omezení testování a stále stojí jako jediný tým v opozici. Ecclestone již poslal dopis prezidentovi automobilky Ferrari, v němž žádá, aby tým ustoupil a byl ohleduplnější vůči ostatním. „Snažíme se omezit testování, protože to stojí celé jmění a znevýhodňuje to malé týmy. S tímto návrhem souhlasily všechny stáje kromě Ferrari.“

Jean Todt z Ferrari celou situaci komentoval: „Omezení testovacích dnů nic nevyřeší a nechápu, proč nás na to stále někdo upozorňuje. Letos v lednu jsme měli jednání s FIA, kde jsme předložili hned několik návrhů řešení celé situace, ale na tento mítink žádná další stáj nepřišla. Myslím, že jde jen o mediálně nafouklou bublinu a nemáme čas se těmito malichernými problémy zabývat. Náš prvotní cíl je být opět konkurenceschopní.“

***

Rubens Barrichello byl nadšen po prvním dni testování nového monopostu F2005. „Řídit nový vůz je vždy emotivní zážitek, o to více, když je to Ferrari. Po prvním dni musím říci, že jsem se za volantem F2005 cítil velmi dobře, formule je ve všech ohledech lepší, než F2004M.“

Na základě příznivých reakcí obou jezdců Ferrari oficiálně prohlásilo, že nasadí nový monopost F2005 již do nadcházející GP Bahrajnu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejžhavější zprávy z F1
  2. Tabulkový přehled testování tohoto týdne
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků