Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

CEO italské automobilky Sergio Marchionne oficiálně potvrdil, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E není vyloučený. V blízké budoucnosti se ale nedočkáme.
Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

Ve svém projevu v rámci vyhlášení zisků za třetí čtvrtletí letošního roku se CEO italského výrobce Sergio Marchionne rozhovořil o budoucnosti značky. Uvedl, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E je reálný v horizontu několika příštích let. Dříve určitě ne.

Šampionát Formule E

Soutěž elektrických formulí vznikla pod záštitou Mezinárodní automobilové federace v roce 2014. Od té doby oslovila celou řadu prestižních automobilek, včetně Jaguaru nebo Audi. Kromě Ferrari se spekuluje také o vstupu Mercedesu, který aktuální kraluje F1.

„Dlouhou dobu jsme se tomuto tématu společně s kolegy věnovali,“ uvedl Marchionne během proslovu v New Yorku. „Mám pro vás dvě informace. Vstup do Formule E, kterou známe dnes, není něco, s čím se chceme spojit. Alespoň ne do doby, kdy bude potřeba během jednoho závodu měnit vůz, protože mu dojde výkon,“ řekl šéf Ferrari k tomu, jak v šampionátu elektrických formulí fungují zastávky v boxech.

„Druhým faktem je to, že standardizace spojená s elektrickými vozy je něco, co jde proti filosofii naší společnosti. Ale myslím si, že vstup Ferrari do této soutěže není v horizontu příštích let zcela vyloučen. Bude však potřeba, aby došlo k několika výrazným změnám ve struktuře této soutěže,“ řekl dále.

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Marchionne se vyjádřil také k budoucnosti pohonných ústrojí Ferrari. Přiznává, že hybridní jednotky budu od roku 2019 "povinností". „Myslím si, že i nadále budeme používat kombinace spalovacích a elektrických ústrojí. Vytvoříme tak jedinečné pohonné jednotky, které pro naše vozy přinesou i nějaký výkon navíc,“ dodal šéf italské společnosti. Prvním hybridním počinem byl vůz LaFerrari představený v roce 2013.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků