Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

CEO italské automobilky Sergio Marchionne oficiálně potvrdil, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E není vyloučený. V blízké budoucnosti se ale nedočkáme.
Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

Ve svém projevu v rámci vyhlášení zisků za třetí čtvrtletí letošního roku se CEO italského výrobce Sergio Marchionne rozhovořil o budoucnosti značky. Uvedl, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E je reálný v horizontu několika příštích let. Dříve určitě ne.

Šampionát Formule E

Soutěž elektrických formulí vznikla pod záštitou Mezinárodní automobilové federace v roce 2014. Od té doby oslovila celou řadu prestižních automobilek, včetně Jaguaru nebo Audi. Kromě Ferrari se spekuluje také o vstupu Mercedesu, který aktuální kraluje F1.

„Dlouhou dobu jsme se tomuto tématu společně s kolegy věnovali,“ uvedl Marchionne během proslovu v New Yorku. „Mám pro vás dvě informace. Vstup do Formule E, kterou známe dnes, není něco, s čím se chceme spojit. Alespoň ne do doby, kdy bude potřeba během jednoho závodu měnit vůz, protože mu dojde výkon,“ řekl šéf Ferrari k tomu, jak v šampionátu elektrických formulí fungují zastávky v boxech.

„Druhým faktem je to, že standardizace spojená s elektrickými vozy je něco, co jde proti filosofii naší společnosti. Ale myslím si, že vstup Ferrari do této soutěže není v horizontu příštích let zcela vyloučen. Bude však potřeba, aby došlo k několika výrazným změnám ve struktuře této soutěže,“ řekl dále.

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Marchionne se vyjádřil také k budoucnosti pohonných ústrojí Ferrari. Přiznává, že hybridní jednotky budu od roku 2019 "povinností". „Myslím si, že i nadále budeme používat kombinace spalovacích a elektrických ústrojí. Vytvoříme tak jedinečné pohonné jednotky, které pro naše vozy přinesou i nějaký výkon navíc,“ dodal šéf italské společnosti. Prvním hybridním počinem byl vůz LaFerrari představený v roce 2013.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků