Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

CEO italské automobilky Sergio Marchionne oficiálně potvrdil, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E není vyloučený. V blízké budoucnosti se ale nedočkáme.
Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

Ve svém projevu v rámci vyhlášení zisků za třetí čtvrtletí letošního roku se CEO italského výrobce Sergio Marchionne rozhovořil o budoucnosti značky. Uvedl, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E je reálný v horizontu několika příštích let. Dříve určitě ne.

Šampionát Formule E

Soutěž elektrických formulí vznikla pod záštitou Mezinárodní automobilové federace v roce 2014. Od té doby oslovila celou řadu prestižních automobilek, včetně Jaguaru nebo Audi. Kromě Ferrari se spekuluje také o vstupu Mercedesu, který aktuální kraluje F1.

„Dlouhou dobu jsme se tomuto tématu společně s kolegy věnovali,“ uvedl Marchionne během proslovu v New Yorku. „Mám pro vás dvě informace. Vstup do Formule E, kterou známe dnes, není něco, s čím se chceme spojit. Alespoň ne do doby, kdy bude potřeba během jednoho závodu měnit vůz, protože mu dojde výkon,“ řekl šéf Ferrari k tomu, jak v šampionátu elektrických formulí fungují zastávky v boxech.

„Druhým faktem je to, že standardizace spojená s elektrickými vozy je něco, co jde proti filosofii naší společnosti. Ale myslím si, že vstup Ferrari do této soutěže není v horizontu příštích let zcela vyloučen. Bude však potřeba, aby došlo k několika výrazným změnám ve struktuře této soutěže,“ řekl dále.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Marchionne se vyjádřil také k budoucnosti pohonných ústrojí Ferrari. Přiznává, že hybridní jednotky budu od roku 2019 "povinností". „Myslím si, že i nadále budeme používat kombinace spalovacích a elektrických ústrojí. Vytvoříme tak jedinečné pohonné jednotky, které pro naše vozy přinesou i nějaký výkon navíc,“ dodal šéf italské společnosti. Prvním hybridním počinem byl vůz LaFerrari představený v roce 2013.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků