Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

CEO italské automobilky Sergio Marchionne oficiálně potvrdil, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E není vyloučený. V blízké budoucnosti se ale nedočkáme.
Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

Ve svém projevu v rámci vyhlášení zisků za třetí čtvrtletí letošního roku se CEO italského výrobce Sergio Marchionne rozhovořil o budoucnosti značky. Uvedl, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E je reálný v horizontu několika příštích let. Dříve určitě ne.

Šampionát Formule E

Soutěž elektrických formulí vznikla pod záštitou Mezinárodní automobilové federace v roce 2014. Od té doby oslovila celou řadu prestižních automobilek, včetně Jaguaru nebo Audi. Kromě Ferrari se spekuluje také o vstupu Mercedesu, který aktuální kraluje F1.

„Dlouhou dobu jsme se tomuto tématu společně s kolegy věnovali,“ uvedl Marchionne během proslovu v New Yorku. „Mám pro vás dvě informace. Vstup do Formule E, kterou známe dnes, není něco, s čím se chceme spojit. Alespoň ne do doby, kdy bude potřeba během jednoho závodu měnit vůz, protože mu dojde výkon,“ řekl šéf Ferrari k tomu, jak v šampionátu elektrických formulí fungují zastávky v boxech.

„Druhým faktem je to, že standardizace spojená s elektrickými vozy je něco, co jde proti filosofii naší společnosti. Ale myslím si, že vstup Ferrari do této soutěže není v horizontu příštích let zcela vyloučen. Bude však potřeba, aby došlo k několika výrazným změnám ve struktuře této soutěže,“ řekl dále.

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Marchionne se vyjádřil také k budoucnosti pohonných ústrojí Ferrari. Přiznává, že hybridní jednotky budu od roku 2019 "povinností". „Myslím si, že i nadále budeme používat kombinace spalovacích a elektrických ústrojí. Vytvoříme tak jedinečné pohonné jednotky, které pro naše vozy přinesou i nějaký výkon navíc,“ dodal šéf italské společnosti. Prvním hybridním počinem byl vůz LaFerrari představený v roce 2013.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků