Ferrari nestíhá dodávat. Navýší produkci o 30 % na 9000 aut ročně

Ferrari nestíhá dodávat. Navýší produkci o 30 % na 9000 aut ročně

Ferrari se vstupem na burzu oznámilo, že kvůli obrovské poptávce z Číny a jiných rozbíhajících se trhů navýší produkci o zhruba 30 %, na 9000 aut ročně do roku 2019. Zároveň je 9000 aut ale strop, aby byla zachována exkluzivita. V současné době Ferrari vyrábí necelých 7000 aut ročně.

Ferrari se dlouhou dobu bránilo nárůstu produkce, protože se obávalo o pokles exkluzivního postavení. Omezená výroba zároveň pomáhala držet ceny ojetých Ferrari vysoko, což také přispívalo k výjimečnému postavení značky. Zatímco třeba ojeté Porsche si může koupit skoro každý, i ojeté základní modely Ferrari stojí pořád dost peněz.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Automobilka Ferrari si zřejmě také připravuje půdu pro nové modely. Jedním takovým má být duchovní nástupce Ferrari Dino s přeplňovaným šestiválcem, což má být nový základní a nejlevnější model značky. V přípravě je také modulární hliníková platforma pro budoucí modely, která pomůže zkrátit čas vývoje a ušetří ani ne náklady jako spíše výrobní kapacity.

Exkluzivní dvanáctiválcové modely nadále zůstanou vyhrazeny jen pro úzkou skupinu zákazníků. U Ferrari vždycky platilo, že vrcholné modely jste si museli zasloužit a ne jen přijít s penězi. Je to snad jediná automobilka na světě, která si může dovolit vybírat si své vlastní zákazníky.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků