Ferrari nestíhá dodávat. Navýší produkci o 30 % na 9000 aut ročně

Ferrari nestíhá dodávat. Navýší produkci o 30 % na 9000 aut ročně

Ferrari se vstupem na burzu oznámilo, že kvůli obrovské poptávce z Číny a jiných rozbíhajících se trhů navýší produkci o zhruba 30 %, na 9000 aut ročně do roku 2019. Zároveň je 9000 aut ale strop, aby byla zachována exkluzivita. V současné době Ferrari vyrábí necelých 7000 aut ročně.

Ferrari se dlouhou dobu bránilo nárůstu produkce, protože se obávalo o pokles exkluzivního postavení. Omezená výroba zároveň pomáhala držet ceny ojetých Ferrari vysoko, což také přispívalo k výjimečnému postavení značky. Zatímco třeba ojeté Porsche si může koupit skoro každý, i ojeté základní modely Ferrari stojí pořád dost peněz.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Automobilka Ferrari si zřejmě také připravuje půdu pro nové modely. Jedním takovým má být duchovní nástupce Ferrari Dino s přeplňovaným šestiválcem, což má být nový základní a nejlevnější model značky. V přípravě je také modulární hliníková platforma pro budoucí modely, která pomůže zkrátit čas vývoje a ušetří ani ne náklady jako spíše výrobní kapacity.

Exkluzivní dvanáctiválcové modely nadále zůstanou vyhrazeny jen pro úzkou skupinu zákazníků. U Ferrari vždycky platilo, že vrcholné modely jste si museli zasloužit a ne jen přijít s penězi. Je to snad jediná automobilka na světě, která si může dovolit vybírat si své vlastní zákazníky.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků