Ferrari nestíhá dodávat. Navýší produkci o 30 % na 9000 aut ročně

Ferrari nestíhá dodávat. Navýší produkci o 30 % na 9000 aut ročně

Ferrari se vstupem na burzu oznámilo, že kvůli obrovské poptávce z Číny a jiných rozbíhajících se trhů navýší produkci o zhruba 30 %, na 9000 aut ročně do roku 2019. Zároveň je 9000 aut ale strop, aby byla zachována exkluzivita. V současné době Ferrari vyrábí necelých 7000 aut ročně.

Ferrari se dlouhou dobu bránilo nárůstu produkce, protože se obávalo o pokles exkluzivního postavení. Omezená výroba zároveň pomáhala držet ceny ojetých Ferrari vysoko, což také přispívalo k výjimečnému postavení značky. Zatímco třeba ojeté Porsche si může koupit skoro každý, i ojeté základní modely Ferrari stojí pořád dost peněz.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Automobilka Ferrari si zřejmě také připravuje půdu pro nové modely. Jedním takovým má být duchovní nástupce Ferrari Dino s přeplňovaným šestiválcem, což má být nový základní a nejlevnější model značky. V přípravě je také modulární hliníková platforma pro budoucí modely, která pomůže zkrátit čas vývoje a ušetří ani ne náklady jako spíše výrobní kapacity.

Exkluzivní dvanáctiválcové modely nadále zůstanou vyhrazeny jen pro úzkou skupinu zákazníků. U Ferrari vždycky platilo, že vrcholné modely jste si museli zasloužit a ne jen přijít s penězi. Je to snad jediná automobilka na světě, která si může dovolit vybírat si své vlastní zákazníky.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků