Ferrari nečekaně odhalilo Portofino. Novinka nahradí Californii T

Během autosalonu ve Frankfurtu se odehraje výstavní premiéra nového nejmenšího modelu v nabídce značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Ferrari se možná vrací k označování svých modelů podle obcí ve své rodné zemi, podobně jako to dělá třeba Seat. Nasvědčuje tomu prozatím jméno novinky pro frankfurtský autosalon - Portofino. Portofino je (pro ty méně znalé italského zeměpisu, romantický přístav nedaleko Janova na Ligurské riviéře).

Tento vůz v modelové řadě značky nahrazuje ten nejmenší, tedy  Californii T. Automobil bude nadále pohánět osmiválec se zdvihovým objemem válců, ale Ferrari se dalo slyšet, že agregát notně přepracovalo. Nové jsou například písty, ojnice, systém sání nebo software řídící jednotky.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Maximální výkon tohoto stroje dosahuje úrovně 441 kW, maximální točivý moment je 760 Nm. Z klidu na stokilometrovou rychlost se portofino rozjede během 3,5 sekundy a zrychlování by se nemělo zastavit dříve než na hranici 320 kilometrů v hodině. Pokud vás u supersportu zajímá spotřeba, pak vězte, že její papírová hodnota je 10,5 litru.

Rozložení hmotnosti je 46:54 ve prospěch zadní nápravy. Podvozek je tvořený komponenty vyrobenými výhradně z hliníku, což má nepochybně přispět k lepší obratnosti auta.

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Střecha tohoto 4586 milimetrů dlouhého vozu zůstala pevná, skládací. Interiér se inspiroval většími sourozenci. A tak zde třeba nalezneme i dotykový displej s úhlopříčkou 10,2 palce.

Na oficiální snímky nového vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků