Ferrari nečekaně odhalilo Portofino. Novinka nahradí Californii T

Během autosalonu ve Frankfurtu se odehraje výstavní premiéra nového nejmenšího modelu v nabídce značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Ferrari se možná vrací k označování svých modelů podle obcí ve své rodné zemi, podobně jako to dělá třeba Seat. Nasvědčuje tomu prozatím jméno novinky pro frankfurtský autosalon - Portofino. Portofino je (pro ty méně znalé italského zeměpisu, romantický přístav nedaleko Janova na Ligurské riviéře).

Tento vůz v modelové řadě značky nahrazuje ten nejmenší, tedy  Californii T. Automobil bude nadále pohánět osmiválec se zdvihovým objemem válců, ale Ferrari se dalo slyšet, že agregát notně přepracovalo. Nové jsou například písty, ojnice, systém sání nebo software řídící jednotky.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Maximální výkon tohoto stroje dosahuje úrovně 441 kW, maximální točivý moment je 760 Nm. Z klidu na stokilometrovou rychlost se portofino rozjede během 3,5 sekundy a zrychlování by se nemělo zastavit dříve než na hranici 320 kilometrů v hodině. Pokud vás u supersportu zajímá spotřeba, pak vězte, že její papírová hodnota je 10,5 litru.

Rozložení hmotnosti je 46:54 ve prospěch zadní nápravy. Podvozek je tvořený komponenty vyrobenými výhradně z hliníku, což má nepochybně přispět k lepší obratnosti auta.

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Střecha tohoto 4586 milimetrů dlouhého vozu zůstala pevná, skládací. Interiér se inspiroval většími sourozenci. A tak zde třeba nalezneme i dotykový displej s úhlopříčkou 10,2 palce.

Na oficiální snímky nového vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků