Ferrari nečekaně odhalilo Portofino. Novinka nahradí Californii T

Během autosalonu ve Frankfurtu se odehraje výstavní premiéra nového nejmenšího modelu v nabídce značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Ferrari se možná vrací k označování svých modelů podle obcí ve své rodné zemi, podobně jako to dělá třeba Seat. Nasvědčuje tomu prozatím jméno novinky pro frankfurtský autosalon - Portofino. Portofino je (pro ty méně znalé italského zeměpisu, romantický přístav nedaleko Janova na Ligurské riviéře).

Tento vůz v modelové řadě značky nahrazuje ten nejmenší, tedy  Californii T. Automobil bude nadále pohánět osmiválec se zdvihovým objemem válců, ale Ferrari se dalo slyšet, že agregát notně přepracovalo. Nové jsou například písty, ojnice, systém sání nebo software řídící jednotky.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Maximální výkon tohoto stroje dosahuje úrovně 441 kW, maximální točivý moment je 760 Nm. Z klidu na stokilometrovou rychlost se portofino rozjede během 3,5 sekundy a zrychlování by se nemělo zastavit dříve než na hranici 320 kilometrů v hodině. Pokud vás u supersportu zajímá spotřeba, pak vězte, že její papírová hodnota je 10,5 litru.

Rozložení hmotnosti je 46:54 ve prospěch zadní nápravy. Podvozek je tvořený komponenty vyrobenými výhradně z hliníku, což má nepochybně přispět k lepší obratnosti auta.

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Střecha tohoto 4586 milimetrů dlouhého vozu zůstala pevná, skládací. Interiér se inspiroval většími sourozenci. A tak zde třeba nalezneme i dotykový displej s úhlopříčkou 10,2 palce.

Na oficiální snímky nového vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky