Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svůj odchod z vedení legendární italské značky, už se věci rychle začínají měnit. Ředitel koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, který se fakticky stává dosavadní nejvyšší postavou Ferrari, přednesl plán na zvýšení produkce ze sedmi na deset tisíc aut za rok.

Luca di Montezemolo se dlouho snažil odolávat tlaku trhu a úmyslně držel výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výjimečný status. Omezené roční dodávky také pomáhají držet cenu vozů velmi vysoko a zaručují její jen velmi pozvolný pokles, pokud vůbec nějaký.

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Sergio Marchionne to ale evidentně vidí jinak a prý existuje potenciál vyrábět asi 10 000 aut ročně. To je o skoro 43 % víc než kolik plánoval vyrábět di Montezemolo do roku 2018. Podle Marchionneho se tvoří nesmyslně dlouhé pořádníky a zákazníky to prý otráví. Nicméně sám Marchionne v minulosti prohlásil, že příliš vysoké prodeje, řekněme na hranici 15 000 aut, už jsou pro značku nebezpečné.

Ferrari v současnosti prodává hromadně pouze osmiválcové modely California a 458 Italia. Pokud chcete dvanáctiválec, musíte si ho zasloužit a automobilka se sama rozhodne, zda vám ho prodá. A když máte zálusk na některý z exkluzivních modelů, třeba nové LaFerrari, máte smůlu, pokud už nevlastníte alespoň Enzo, F50, F40 nebo 288 GTO.

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Evidentně tak nehrozí, že by se z Ferrari stala masovka. I deset tisíc aut za rok je hluboko pod poptávkou, která zejména v Asii neustále roste. Nicméně při vyšší produkci základních modelů se může stát, že jejich cena bude na trhu ojetin klesat rychleji. Pro šetřivé nadšence je to ale docela hezká vyhlídka...

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků