Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svůj odchod z vedení legendární italské značky, už se věci rychle začínají měnit. Ředitel koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, který se fakticky stává dosavadní nejvyšší postavou Ferrari, přednesl plán na zvýšení produkce ze sedmi na deset tisíc aut za rok.

Luca di Montezemolo se dlouho snažil odolávat tlaku trhu a úmyslně držel výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výjimečný status. Omezené roční dodávky také pomáhají držet cenu vozů velmi vysoko a zaručují její jen velmi pozvolný pokles, pokud vůbec nějaký.

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Sergio Marchionne to ale evidentně vidí jinak a prý existuje potenciál vyrábět asi 10 000 aut ročně. To je o skoro 43 % víc než kolik plánoval vyrábět di Montezemolo do roku 2018. Podle Marchionneho se tvoří nesmyslně dlouhé pořádníky a zákazníky to prý otráví. Nicméně sám Marchionne v minulosti prohlásil, že příliš vysoké prodeje, řekněme na hranici 15 000 aut, už jsou pro značku nebezpečné.

Ferrari v současnosti prodává hromadně pouze osmiválcové modely California a 458 Italia. Pokud chcete dvanáctiválec, musíte si ho zasloužit a automobilka se sama rozhodne, zda vám ho prodá. A když máte zálusk na některý z exkluzivních modelů, třeba nové LaFerrari, máte smůlu, pokud už nevlastníte alespoň Enzo, F50, F40 nebo 288 GTO.

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Evidentně tak nehrozí, že by se z Ferrari stala masovka. I deset tisíc aut za rok je hluboko pod poptávkou, která zejména v Asii neustále roste. Nicméně při vyšší produkci základních modelů se může stát, že jejich cena bude na trhu ojetin klesat rychleji. Pro šetřivé nadšence je to ale docela hezká vyhlídka...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků