Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svůj odchod z vedení legendární italské značky, už se věci rychle začínají měnit. Ředitel koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, který se fakticky stává dosavadní nejvyšší postavou Ferrari, přednesl plán na zvýšení produkce ze sedmi na deset tisíc aut za rok.

Luca di Montezemolo se dlouho snažil odolávat tlaku trhu a úmyslně držel výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výjimečný status. Omezené roční dodávky také pomáhají držet cenu vozů velmi vysoko a zaručují její jen velmi pozvolný pokles, pokud vůbec nějaký.

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Sergio Marchionne to ale evidentně vidí jinak a prý existuje potenciál vyrábět asi 10 000 aut ročně. To je o skoro 43 % víc než kolik plánoval vyrábět di Montezemolo do roku 2018. Podle Marchionneho se tvoří nesmyslně dlouhé pořádníky a zákazníky to prý otráví. Nicméně sám Marchionne v minulosti prohlásil, že příliš vysoké prodeje, řekněme na hranici 15 000 aut, už jsou pro značku nebezpečné.

Ferrari v současnosti prodává hromadně pouze osmiválcové modely California a 458 Italia. Pokud chcete dvanáctiválec, musíte si ho zasloužit a automobilka se sama rozhodne, zda vám ho prodá. A když máte zálusk na některý z exkluzivních modelů, třeba nové LaFerrari, máte smůlu, pokud už nevlastníte alespoň Enzo, F50, F40 nebo 288 GTO.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Evidentně tak nehrozí, že by se z Ferrari stala masovka. I deset tisíc aut za rok je hluboko pod poptávkou, která zejména v Asii neustále roste. Nicméně při vyšší produkci základních modelů se může stát, že jejich cena bude na trhu ojetin klesat rychleji. Pro šetřivé nadšence je to ale docela hezká vyhlídka...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků