Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svůj odchod z vedení legendární italské značky, už se věci rychle začínají měnit. Ředitel koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, který se fakticky stává dosavadní nejvyšší postavou Ferrari, přednesl plán na zvýšení produkce ze sedmi na deset tisíc aut za rok.

Luca di Montezemolo se dlouho snažil odolávat tlaku trhu a úmyslně držel výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výjimečný status. Omezené roční dodávky také pomáhají držet cenu vozů velmi vysoko a zaručují její jen velmi pozvolný pokles, pokud vůbec nějaký.

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Sergio Marchionne to ale evidentně vidí jinak a prý existuje potenciál vyrábět asi 10 000 aut ročně. To je o skoro 43 % víc než kolik plánoval vyrábět di Montezemolo do roku 2018. Podle Marchionneho se tvoří nesmyslně dlouhé pořádníky a zákazníky to prý otráví. Nicméně sám Marchionne v minulosti prohlásil, že příliš vysoké prodeje, řekněme na hranici 15 000 aut, už jsou pro značku nebezpečné.

Ferrari v současnosti prodává hromadně pouze osmiválcové modely California a 458 Italia. Pokud chcete dvanáctiválec, musíte si ho zasloužit a automobilka se sama rozhodne, zda vám ho prodá. A když máte zálusk na některý z exkluzivních modelů, třeba nové LaFerrari, máte smůlu, pokud už nevlastníte alespoň Enzo, F50, F40 nebo 288 GTO.

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Evidentně tak nehrozí, že by se z Ferrari stala masovka. I deset tisíc aut za rok je hluboko pod poptávkou, která zejména v Asii neustále roste. Nicméně při vyšší produkci základních modelů se může stát, že jejich cena bude na trhu ojetin klesat rychleji. Pro šetřivé nadšence je to ale docela hezká vyhlídka...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků