Ferrari, Maserati, Aston Martin, Bugatti: zrozeni pro rychlost

Supersporty jsou kořením každého autosalonu. Letošní Ženevě byla z tohoto pohledu pěkně ostrá. Vskutku rychlá kola zastupovalo Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Aston Martin DB9, Bertone, Pagani Zonda, Bugatti Veyron a další.
Ferrari, Maserati, Aston Martin, Bugatti: zrozeni pro rychlost
Seznam kapitol
  1. Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Maserati Quattroporte
  2. Bertone, Aston Martin DB9/Volante, Pagani Zonda, Bugatti Veyron

Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti vzbudilo pozornost, ladné tvary supersportu obdivovala celá řada návštěvníků. Jméno zdědilo nové Ferrari po Sergio Scagliettim, bývalém designérovi automobilky, který proslul zhmotňováním svých představ do hliníkových modelů. Z hliníku je ostatně celý vůz. Na délku měří 612 Scaglietti 4902 mm, na šířku 1957 mm, na výšku 1344 mm, rozvor má 2950 mm. Pod kapotou novinky tepe dvanáctiválec do V s objemem 5748 cm3 poskytující úctyhodný výkon 397 kW/540 k při 7250 ot./min.

Nové Ferrari se chlubí lepším rozložením hmotnosti na nápravy (46% v předu a 54 % vzadu), nižším těžištěm, aktivními tlumiči a systémem pro kontrolu trakce a stability CST. V interiéru naleznou útočiště čtyři dospělí lidé. K dispozici jsou dvě převodovky. Řadit lze pomocí šestistupňového manuálu, nebo automatizované převodovky F1A s možností řazení tlačítky na volantu. Z 0 na 100 km/h zrychlí nové Ferrari za za 4,2 s, maximální rychlost přesáhne 315 km/h.

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Maserati GranSport

Maserati vystavilo kupé GranSport, které doplňuje modely Coupé a Spyder. GranSport charakterizuje snížený podvozek, nové nárazníky, prahy a decentní spoiler. Aerodynamický odpor vzduchu byl snížen na 0,33 Cx, což představuje jednu z nejlepších hodnot v tomto segmentu. Zvenčí poznáme ve voze typické Maserati, rozměrná mřížka chladiče, četné chromové prvky, 19palcová kola. Pod kapotou GranSportu je ukryt nejnovější osmiválec s objemem  4244 cm3.

Motor s proměnným časováním ventilů poskytuje výkon 293 kW/400 k proti původním 286 kW/390 k. Závodní ambice probudí tlačítko Sport na středové konzole. Výkonný osmiválec bude spojen se šestistupňovou elektro-hydraulickou převodovkou Cambiocorsa. Pro dokonalý sportovní zážitek nechybí typická „pádla“ pod volantem. Obvyklé režimy řazení (Normal, Sport, Automatic a Low Grip) obhospodařuje nový software.

Díky tomu probíhá změna jednotlivých převodových stupňů o 35 procent rychleji. Kilometr s pevným startem zvládne GranSport za 23 sekund, maximální rychlost činí 290 km/h. Dokonalý brzdný účinek zajišťují brzdy Brembo podpořené systémy ABS, ASR, EBD, MSR atd, na přání jsou dostupné tlumiče s režimem Shyhook.

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Maserati Quattroporte

Maserati Quattroporte doplňovalo expozici automobilky. Luxusní automobil nějakou dobu okupuje jednotlivé evropské trhy (Českou republiku nevyjímaje), nelze se tedy divit, že nepůsobil takový rozruch jako sportovnější bratříček (GranSport). To  ovšem neznamená, že by Quattroporte nepřitahovalo pozornost. Minimálně šest českých zákazníků dokázalo, že jsou ochotni za automobil utratit 3 300 000 Kč. Chcete-li znát podrobnosti, nahlédněte do naší starší zprávy. Některé italské podnikatele Quattroporte dopravilo do Ženevy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Maserati Quattroporte
  2. Bertone, Aston Martin DB9/Volante, Pagani Zonda, Bugatti Veyron
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků