Ferrari, Maserati, Aston Martin, Bugatti: zrozeni pro rychlost

Supersporty jsou kořením každého autosalonu. Letošní Ženevě byla z tohoto pohledu pěkně ostrá. Vskutku rychlá kola zastupovalo Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Aston Martin DB9, Bertone, Pagani Zonda, Bugatti Veyron a další.
Ferrari, Maserati, Aston Martin, Bugatti: zrozeni pro rychlost
Seznam kapitol
  1. Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Maserati Quattroporte
  2. Bertone, Aston Martin DB9/Volante, Pagani Zonda, Bugatti Veyron

Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti vzbudilo pozornost, ladné tvary supersportu obdivovala celá řada návštěvníků. Jméno zdědilo nové Ferrari po Sergio Scagliettim, bývalém designérovi automobilky, který proslul zhmotňováním svých představ do hliníkových modelů. Z hliníku je ostatně celý vůz. Na délku měří 612 Scaglietti 4902 mm, na šířku 1957 mm, na výšku 1344 mm, rozvor má 2950 mm. Pod kapotou novinky tepe dvanáctiválec do V s objemem 5748 cm3 poskytující úctyhodný výkon 397 kW/540 k při 7250 ot./min.

Nové Ferrari se chlubí lepším rozložením hmotnosti na nápravy (46% v předu a 54 % vzadu), nižším těžištěm, aktivními tlumiči a systémem pro kontrolu trakce a stability CST. V interiéru naleznou útočiště čtyři dospělí lidé. K dispozici jsou dvě převodovky. Řadit lze pomocí šestistupňového manuálu, nebo automatizované převodovky F1A s možností řazení tlačítky na volantu. Z 0 na 100 km/h zrychlí nové Ferrari za za 4,2 s, maximální rychlost přesáhne 315 km/h.

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Maserati GranSport

Maserati vystavilo kupé GranSport, které doplňuje modely Coupé a Spyder. GranSport charakterizuje snížený podvozek, nové nárazníky, prahy a decentní spoiler. Aerodynamický odpor vzduchu byl snížen na 0,33 Cx, což představuje jednu z nejlepších hodnot v tomto segmentu. Zvenčí poznáme ve voze typické Maserati, rozměrná mřížka chladiče, četné chromové prvky, 19palcová kola. Pod kapotou GranSportu je ukryt nejnovější osmiválec s objemem  4244 cm3.

Motor s proměnným časováním ventilů poskytuje výkon 293 kW/400 k proti původním 286 kW/390 k. Závodní ambice probudí tlačítko Sport na středové konzole. Výkonný osmiválec bude spojen se šestistupňovou elektro-hydraulickou převodovkou Cambiocorsa. Pro dokonalý sportovní zážitek nechybí typická „pádla“ pod volantem. Obvyklé režimy řazení (Normal, Sport, Automatic a Low Grip) obhospodařuje nový software.

Díky tomu probíhá změna jednotlivých převodových stupňů o 35 procent rychleji. Kilometr s pevným startem zvládne GranSport za 23 sekund, maximální rychlost činí 290 km/h. Dokonalý brzdný účinek zajišťují brzdy Brembo podpořené systémy ABS, ASR, EBD, MSR atd, na přání jsou dostupné tlumiče s režimem Shyhook.

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Maserati Quattroporte

Maserati Quattroporte doplňovalo expozici automobilky. Luxusní automobil nějakou dobu okupuje jednotlivé evropské trhy (Českou republiku nevyjímaje), nelze se tedy divit, že nepůsobil takový rozruch jako sportovnější bratříček (GranSport). To  ovšem neznamená, že by Quattroporte nepřitahovalo pozornost. Minimálně šest českých zákazníků dokázalo, že jsou ochotni za automobil utratit 3 300 000 Kč. Chcete-li znát podrobnosti, nahlédněte do naší starší zprávy. Některé italské podnikatele Quattroporte dopravilo do Ženevy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Maserati Quattroporte
  2. Bertone, Aston Martin DB9/Volante, Pagani Zonda, Bugatti Veyron
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků