Ferrari, Maserati, Aston Martin, Bugatti: zrozeni pro rychlost

Supersporty jsou kořením každého autosalonu. Letošní Ženevě byla z tohoto pohledu pěkně ostrá. Vskutku rychlá kola zastupovalo Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Aston Martin DB9, Bertone, Pagani Zonda, Bugatti Veyron a další.
Ferrari, Maserati, Aston Martin, Bugatti: zrozeni pro rychlost
Seznam kapitol
  1. Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Maserati Quattroporte
  2. Bertone, Aston Martin DB9/Volante, Pagani Zonda, Bugatti Veyron

Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti vzbudilo pozornost, ladné tvary supersportu obdivovala celá řada návštěvníků. Jméno zdědilo nové Ferrari po Sergio Scagliettim, bývalém designérovi automobilky, který proslul zhmotňováním svých představ do hliníkových modelů. Z hliníku je ostatně celý vůz. Na délku měří 612 Scaglietti 4902 mm, na šířku 1957 mm, na výšku 1344 mm, rozvor má 2950 mm. Pod kapotou novinky tepe dvanáctiválec do V s objemem 5748 cm3 poskytující úctyhodný výkon 397 kW/540 k při 7250 ot./min.

Nové Ferrari se chlubí lepším rozložením hmotnosti na nápravy (46% v předu a 54 % vzadu), nižším těžištěm, aktivními tlumiči a systémem pro kontrolu trakce a stability CST. V interiéru naleznou útočiště čtyři dospělí lidé. K dispozici jsou dvě převodovky. Řadit lze pomocí šestistupňového manuálu, nebo automatizované převodovky F1A s možností řazení tlačítky na volantu. Z 0 na 100 km/h zrychlí nové Ferrari za za 4,2 s, maximální rychlost přesáhne 315 km/h.

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Maserati GranSport

Maserati vystavilo kupé GranSport, které doplňuje modely Coupé a Spyder. GranSport charakterizuje snížený podvozek, nové nárazníky, prahy a decentní spoiler. Aerodynamický odpor vzduchu byl snížen na 0,33 Cx, což představuje jednu z nejlepších hodnot v tomto segmentu. Zvenčí poznáme ve voze typické Maserati, rozměrná mřížka chladiče, četné chromové prvky, 19palcová kola. Pod kapotou GranSportu je ukryt nejnovější osmiválec s objemem  4244 cm3.

Motor s proměnným časováním ventilů poskytuje výkon 293 kW/400 k proti původním 286 kW/390 k. Závodní ambice probudí tlačítko Sport na středové konzole. Výkonný osmiválec bude spojen se šestistupňovou elektro-hydraulickou převodovkou Cambiocorsa. Pro dokonalý sportovní zážitek nechybí typická „pádla“ pod volantem. Obvyklé režimy řazení (Normal, Sport, Automatic a Low Grip) obhospodařuje nový software.

Díky tomu probíhá změna jednotlivých převodových stupňů o 35 procent rychleji. Kilometr s pevným startem zvládne GranSport za 23 sekund, maximální rychlost činí 290 km/h. Dokonalý brzdný účinek zajišťují brzdy Brembo podpořené systémy ABS, ASR, EBD, MSR atd, na přání jsou dostupné tlumiče s režimem Shyhook.

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Maserati Quattroporte

Maserati Quattroporte doplňovalo expozici automobilky. Luxusní automobil nějakou dobu okupuje jednotlivé evropské trhy (Českou republiku nevyjímaje), nelze se tedy divit, že nepůsobil takový rozruch jako sportovnější bratříček (GranSport). To  ovšem neznamená, že by Quattroporte nepřitahovalo pozornost. Minimálně šest českých zákazníků dokázalo, že jsou ochotni za automobil utratit 3 300 000 Kč. Chcete-li znát podrobnosti, nahlédněte do naší starší zprávy. Některé italské podnikatele Quattroporte dopravilo do Ženevy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari 612 Scaglietti, Maserati GranSport, Maserati Quattroporte
  2. Bertone, Aston Martin DB9/Volante, Pagani Zonda, Bugatti Veyron
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků