Ferrari kráčí od jednoho rekordu ke druhému

Ferrari oznámilo rekordní výsledky, kterých dosáhlo za prvních devět měsíců letošního roku. Italská automobilka prodala 5267 aut (+ 6 %), utržila tržby ve srovnání s loňským rokem o 10 % vyšší, dosáhla hrubého zisku 232,8 milionů eur (+ 9,6 %), čistý zisk pak 152,4 milionů eur (+ 7,6 %).
Ferrari kráčí od jednoho rekordu ke druhému

Nejvíce rostl prodej vozů s dvanáctiválcovými motory, zásluhu na tom měl model FF, a motory osmiválcovými – hlavně zásluhou modelů California 30 a 458 Spider.

Nejlepší výsledky vykazovalo Ferrari v USA (+ 16 %), Velké Británii (+ 37 %), Německu (+ 9 %) a Japonsku (+ 20).

Nejvíce vozů Ferrari se prodávalo již tradičně ve Spojených státech, zde si vozy z Maranella objednalo 1354 motoristů. Do USA tak bylo expedováno 26 % celkové produkce Ferrari.

Ve Velké Británii se prodalo rekordních 504 aut, v Německu 534.

Prodeje rostly i v Číně, tam bylo dodáno 566 vozů, což představovalo nárůst o 7 %, Japonsko zůstalo pozadu - 214 vozů. Na Střední východ směřovalo 274 aut, stejně jako v roce 2011.

Jediná špatná zpráva tak přišla z Itálie, kde spadly prodeje značky o 49 procent. Nové Ferrari si v mateřské zemi pořídilo jen 238 fanoušků rudých vozů. Nad špatnými prodeji v Itálii se pozastavil i Luca di Montezemolo, šéf automobilky.

„Poslední výsledky ukazují naše skvělé postavení v 60 zemích světa, kde prodáváme. Výjimkou je Itálie. Tady prodeje padly jednak kvůli ekonomické krizi a pak také kvůli uměle vytvořené nepřátelské atmosféře namířené proti luxusnímu zboží.“ 

O Ferrari je rekordní zájem. Kromě Itálie

O Ferrari je rekordní zájem. Kromě Itálie

 

Čekací doba na Ferrari v Česku klesla na polovinu

Čekací doba na Ferrari v Česku klesla na polovinu

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků