Ferrari kráčí od jednoho rekordu ke druhému

Ferrari oznámilo rekordní výsledky, kterých dosáhlo za prvních devět měsíců letošního roku. Italská automobilka prodala 5267 aut (+ 6 %), utržila tržby ve srovnání s loňským rokem o 10 % vyšší, dosáhla hrubého zisku 232,8 milionů eur (+ 9,6 %), čistý zisk pak 152,4 milionů eur (+ 7,6 %).
Ferrari kráčí od jednoho rekordu ke druhému

Nejvíce rostl prodej vozů s dvanáctiválcovými motory, zásluhu na tom měl model FF, a motory osmiválcovými – hlavně zásluhou modelů California 30 a 458 Spider.

Nejlepší výsledky vykazovalo Ferrari v USA (+ 16 %), Velké Británii (+ 37 %), Německu (+ 9 %) a Japonsku (+ 20).

Nejvíce vozů Ferrari se prodávalo již tradičně ve Spojených státech, zde si vozy z Maranella objednalo 1354 motoristů. Do USA tak bylo expedováno 26 % celkové produkce Ferrari.

Ve Velké Británii se prodalo rekordních 504 aut, v Německu 534.

Prodeje rostly i v Číně, tam bylo dodáno 566 vozů, což představovalo nárůst o 7 %, Japonsko zůstalo pozadu - 214 vozů. Na Střední východ směřovalo 274 aut, stejně jako v roce 2011.

Jediná špatná zpráva tak přišla z Itálie, kde spadly prodeje značky o 49 procent. Nové Ferrari si v mateřské zemi pořídilo jen 238 fanoušků rudých vozů. Nad špatnými prodeji v Itálii se pozastavil i Luca di Montezemolo, šéf automobilky.

„Poslední výsledky ukazují naše skvělé postavení v 60 zemích světa, kde prodáváme. Výjimkou je Itálie. Tady prodeje padly jednak kvůli ekonomické krizi a pak také kvůli uměle vytvořené nepřátelské atmosféře namířené proti luxusnímu zboží.“ 

O Ferrari je rekordní zájem. Kromě Itálie

O Ferrari je rekordní zájem. Kromě Itálie

 

Čekací doba na Ferrari v Česku klesla na polovinu

Čekací doba na Ferrari v Česku klesla na polovinu

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků