Ferrari kráčí od jednoho rekordu ke druhému

Ferrari oznámilo rekordní výsledky, kterých dosáhlo za prvních devět měsíců letošního roku. Italská automobilka prodala 5267 aut (+ 6 %), utržila tržby ve srovnání s loňským rokem o 10 % vyšší, dosáhla hrubého zisku 232,8 milionů eur (+ 9,6 %), čistý zisk pak 152,4 milionů eur (+ 7,6 %).
Ferrari kráčí od jednoho rekordu ke druhému

Nejvíce rostl prodej vozů s dvanáctiválcovými motory, zásluhu na tom měl model FF, a motory osmiválcovými – hlavně zásluhou modelů California 30 a 458 Spider.

Nejlepší výsledky vykazovalo Ferrari v USA (+ 16 %), Velké Británii (+ 37 %), Německu (+ 9 %) a Japonsku (+ 20).

Nejvíce vozů Ferrari se prodávalo již tradičně ve Spojených státech, zde si vozy z Maranella objednalo 1354 motoristů. Do USA tak bylo expedováno 26 % celkové produkce Ferrari.

Ve Velké Británii se prodalo rekordních 504 aut, v Německu 534.

Prodeje rostly i v Číně, tam bylo dodáno 566 vozů, což představovalo nárůst o 7 %, Japonsko zůstalo pozadu - 214 vozů. Na Střední východ směřovalo 274 aut, stejně jako v roce 2011.

Jediná špatná zpráva tak přišla z Itálie, kde spadly prodeje značky o 49 procent. Nové Ferrari si v mateřské zemi pořídilo jen 238 fanoušků rudých vozů. Nad špatnými prodeji v Itálii se pozastavil i Luca di Montezemolo, šéf automobilky.

„Poslední výsledky ukazují naše skvělé postavení v 60 zemích světa, kde prodáváme. Výjimkou je Itálie. Tady prodeje padly jednak kvůli ekonomické krizi a pak také kvůli uměle vytvořené nepřátelské atmosféře namířené proti luxusnímu zboží.“ 

O Ferrari je rekordní zájem. Kromě Itálie

O Ferrari je rekordní zájem. Kromě Itálie

 

Čekací doba na Ferrari v Česku klesla na polovinu

Čekací doba na Ferrari v Česku klesla na polovinu

 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků