Ferrari konečně představilo svůj náhon na všechna kola

Již více než před rokem jsme vám jako jediní přinesli informace o chystaném náhonu na všechna kola, který chce Ferrari nasadit do svých modelů (celá zpráva). Přestože to mnozí považovali za pouhé spekulace, dnes je jasné, že čtyřkolka v rudé barvě se již brzy objeví na trhu.

Stejně jako jeho největší konkurent Lamborghini bude mít i Ferrari svůj systém přenosu výkonu na všechna čtyři kola. Na rozdíl od Lamba ale zůstane zakladem nabídky tradiční náhon na zadní kola. Možnost volby má přivést nové zákazníky, kteří chtějí upřednostnit komfort, pohodlí, bezpečnost před ostrými vlastnostmi supersportů a přitom si zachovat jejich fantastický kabát.

Celý systém bude velmi specifický a nepůjde o čtyřkolku v pravém slova smyslu. Ferrari totiž soudí, že zadní náhon spolu se sériovým samosvorným diferenciálem je pro sportovní jízdu, která je pro tyto vozy prioritou, mnohem lepší. Firma si je si ovšem vědoma, že hlavně trakce v nižších rychlostech není s jednou poháněnou nápravou nejlepší a čtyři kola dokážou přenést více výkonu než dvě.

Právě pro tyto případy připraví speciální systém, kdy se k zadním kolům budou připojovat přední a to pouze na dobu nezbytně nutnou pro přenos maximálního množství výkonu. Půjde tedy o systém, který se bude uplatňovat hlavně při rozjezdu z nuly, nebo nízkých rychlostí.

Naopak se vzrůstající rychlostí je náhon na čtyři kola překážkou a proto budou poháněna pouze zadní kola. Je to tedy obdoba Haldexu, xDrive nebo konec konců i systému Porsche, ovšem s tím rozdílem, že jsou použity jiné mechanismy pro přenos točivého momentu na přední kola. Řídící jednotka, která bude tento systém ovládat, dostane navíc několik verzí ovládacího software, které budou určeny pro různé podmínky. Řidič si pak zvolí tu nejvhodnější variantu a systém se mu přizpůsobí.

Systém je vyvinut takovým způsobem, že půjde použít nejen u vozů s motorem uprostřed, ale také u vozů s motorem vpředu a systémem transaxle.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků