Ferrari konečně představilo svůj náhon na všechna kola

Ferrari konečně představilo svůj náhon na všechna kola

Již více než před rokem jsme vám jako jediní přinesli informace o chystaném náhonu na všechna kola, který chce Ferrari nasadit do svých modelů (celá zpráva). Přestože to mnozí považovali za pouhé spekulace, dnes je jasné, že čtyřkolka v rudé barvě se již brzy objeví na trhu.

Stejně jako jeho největší konkurent Lamborghini bude mít i Ferrari svůj systém přenosu výkonu na všechna čtyři kola. Na rozdíl od Lamba ale zůstane zakladem nabídky tradiční náhon na zadní kola. Možnost volby má přivést nové zákazníky, kteří chtějí upřednostnit komfort, pohodlí, bezpečnost před ostrými vlastnostmi supersportů a přitom si zachovat jejich fantastický kabát.

Celý systém bude velmi specifický a nepůjde o čtyřkolku v pravém slova smyslu. Ferrari totiž soudí, že zadní náhon spolu se sériovým samosvorným diferenciálem je pro sportovní jízdu, která je pro tyto vozy prioritou, mnohem lepší. Firma si je si ovšem vědoma, že hlavně trakce v nižších rychlostech není s jednou poháněnou nápravou nejlepší a čtyři kola dokážou přenést více výkonu než dvě.

Právě pro tyto případy připraví speciální systém, kdy se k zadním kolům budou připojovat přední a to pouze na dobu nezbytně nutnou pro přenos maximálního množství výkonu. Půjde tedy o systém, který se bude uplatňovat hlavně při rozjezdu z nuly, nebo nízkých rychlostí.

Naopak se vzrůstající rychlostí je náhon na čtyři kola překážkou a proto budou poháněna pouze zadní kola. Je to tedy obdoba Haldexu, xDrive nebo konec konců i systému Porsche, ovšem s tím rozdílem, že jsou použity jiné mechanismy pro přenos točivého momentu na přední kola. Řídící jednotka, která bude tento systém ovládat, dostane navíc několik verzí ovládacího software, které budou určeny pro různé podmínky. Řidič si pak zvolí tu nejvhodnější variantu a systém se mu přizpůsobí.

Systém je vyvinut takovým způsobem, že půjde použít nejen u vozů s motorem uprostřed, ale také u vozů s motorem vpředu a systémem transaxle.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků