Ferrari konečně představilo svůj náhon na všechna kola

Již více než před rokem jsme vám jako jediní přinesli informace o chystaném náhonu na všechna kola, který chce Ferrari nasadit do svých modelů (celá zpráva). Přestože to mnozí považovali za pouhé spekulace, dnes je jasné, že čtyřkolka v rudé barvě se již brzy objeví na trhu.

Stejně jako jeho největší konkurent Lamborghini bude mít i Ferrari svůj systém přenosu výkonu na všechna čtyři kola. Na rozdíl od Lamba ale zůstane zakladem nabídky tradiční náhon na zadní kola. Možnost volby má přivést nové zákazníky, kteří chtějí upřednostnit komfort, pohodlí, bezpečnost před ostrými vlastnostmi supersportů a přitom si zachovat jejich fantastický kabát.

Celý systém bude velmi specifický a nepůjde o čtyřkolku v pravém slova smyslu. Ferrari totiž soudí, že zadní náhon spolu se sériovým samosvorným diferenciálem je pro sportovní jízdu, která je pro tyto vozy prioritou, mnohem lepší. Firma si je si ovšem vědoma, že hlavně trakce v nižších rychlostech není s jednou poháněnou nápravou nejlepší a čtyři kola dokážou přenést více výkonu než dvě.

Právě pro tyto případy připraví speciální systém, kdy se k zadním kolům budou připojovat přední a to pouze na dobu nezbytně nutnou pro přenos maximálního množství výkonu. Půjde tedy o systém, který se bude uplatňovat hlavně při rozjezdu z nuly, nebo nízkých rychlostí.

Naopak se vzrůstající rychlostí je náhon na čtyři kola překážkou a proto budou poháněna pouze zadní kola. Je to tedy obdoba Haldexu, xDrive nebo konec konců i systému Porsche, ovšem s tím rozdílem, že jsou použity jiné mechanismy pro přenos točivého momentu na přední kola. Řídící jednotka, která bude tento systém ovládat, dostane navíc několik verzí ovládacího software, které budou určeny pro různé podmínky. Řidič si pak zvolí tu nejvhodnější variantu a systém se mu přizpůsobí.

Systém je vyvinut takovým způsobem, že půjde použít nejen u vozů s motorem uprostřed, ale také u vozů s motorem vpředu a systémem transaxle.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků