Ferrari končí ve Formuli 1, další týmy ho následují

Sportovní oddělení automobilky Ferrari včera oznámilo, že příští rok její vozy nevystartují do seriálu Formule 1. Rozhodnutí přichází po několika hrozbách, reagujících na nové nové předpisy FIA, v rámci kterých budou uplatňovány dvě sady omezení podle druhu použitých technických a ekonomických parametrů. Ty ve výsledku znamenají rozdílné limity technických možností pro týmy, které utratí více než 40 milionů liber ročné a pro ty, které utratí méně. Za těmito opatřeními se údajně skrývá snaha podpořit finančně slabší stáje a snížit dopady motorsportu na životní prostředí. Nové, vrcholně nesmyslné požadavky FIA, která již roky svými hloupými zásahy Formuli 1 degraduje na pouhý odvar líhně technických inovací, kterými kdysi byla, už jsou pro značku Ferrari zkrátka příliš.

Aktualizováno v návaznosti na proběhnuvší diskusi: Krok Ferrari lze vnímat různě a zda je toto rozhodnutí zcela konečné, nebo jde pouze o stupňování předchozího nátlaku, ve kterém italská stáj vyhrožovala takovým činem, ví jen sami lidé od Ferrari. V tuto chvíli ale je oficiálním faktem, že pokud budou pravidla zachována v současné podobě, a na tom FIA stále tvrdošíjně trvá, Ferrari v příští sezóně ve Formuli 1 definitivně neuvidíme - dříve takový postup Ferrari pouze naznačovalo. Situace se jistě může změnit nejen do konce května, ale klidně i později, Ferrari se stoprocentně bude rádo účastnit jakéhokoli šampionátu Formule 1, který bude nebude v příkrém rozporu s jeho zájmy. Označit naši informaci za fámu rozhodně není korektní, vážnost kroku Ferrari je otázkou vnímání nastalé situace. V tuto chvíli je pro příští sezónu F1 Ferrari venku ze hry a změnit to může jen FIA...

Představitelé Ferrari zároveň vyjádřili své zklamání z uplatňování radikálních metod ze strany FIA a odmítání jakéhokoli dialogu se zúčastněnými konstruktéry a týmy. Max Mosley přitom před časem oznámil, že „Formule 1 může žít i bez Ferrari“. To však zřejmě netušil, že s odstoupením Ferrari hodlají ohlásit svůj odchod i stáje Toyota, Red Bull a BMW, přičemž existují informace o tom, že další budou záhy následovat. Obecně se tak předpokládá, že v řádném termínu, tedy do konce května, svoji přihlášku do příštího ročníku šampionátu Formule 1 podají pouze týmy Brown, Williams a Force India.

Odpusťte mi soukromou poznámku: čert vem Red Bull, BMW nebo Hondu, která to „zabalila“ již před měsícem z čistě ekonomických důvodů. Max i Bernie by se nad osudem nejprestižnější sportovní disciplíny současnosti měli zamyslet. Je třeba si totiž uvědomit, že stáj Ferrari je v sérii F1 klenotem, protože jako jediná nevynechala žádný ročník od roku 1950, kdy byla založena, a dodnes se drží na špici. To evidentně pochopila většina konkurenčních týmů, kterým došlo, že s novými pravidly FIA a bez účasti Ferrari nemá smysl v tradici Formule 1 pokračovat...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků