Ferrari jde do nejvyšší třídy Le Mans! Rozdá si to s Porsche, Toyotou i Audi

Nová třída hyperaut ve vytrvalostních závodech WEC láká čím dál více výrobců. Nyní se ke slovu přihlásilo i Ferrari, které zde bylo v 60. letech legendou.

Italská automobilka Ferrari ohlásila návrat do nejvyšších tříd vytrvalostních závodů. Účastnit se tedy bude slavného závodu Le Mans. Soupeřit s ostatními bude v nové královské třídě hyperaut, která své postavení zaujme během letošního ročníku. Třída hyperaut nalákala vedle Ferrari i spoustu dalších automobilek, třeba Peugeot, Audi a Porsche.

I toto lze udělat z Fiatu 500. Rudá mašina má motor Honda, chce lovit Ferrari

I toto lze udělat z Fiatu 500. Rudá mašina má motor Honda, chce lovit Ferrari

S čím se italská značka s ostatními porve, zatím nebylo oznámeno. Půjde ale o první závodní prototyp od dob modelu 333 SP, který naposledy závodil v roce 2001. Zároveň, pokud automobilka Ferrari Le Mans vyhraje, půjde o její první vítězství od roku 1965, kdy s modelem 250 LM triumfoval tým North American Racing Team.

Je tu nová Cobra. AC vyměnilo osmiválec za elektřinu. Je silnější, ale podstatně dražší

Je tu nová Cobra. AC vyměnilo osmiválec za elektřinu. Je silnější, ale podstatně dražší

Ferrari oznámilo návrat do Le Mans prostřednictvím postu na sociální síti Twitter. Jednoduchou grafikou se nám ukázala jen písmena LMH (Le Mans Hypercar) a rok 2023. Rozhodnutí sneslo na automobilku vlnu gratulací a přání k úspěchu. Ke gratulacím se připojili i některé soupeři, třeba Porsche.

Porsche se vrátí do vrcholné třídy v Le Mans. Pro rok 2023 chystá nový LMDh prototyp

Porsche se vrátí do vrcholné třídy v Le Mans. Pro rok 2023 chystá nový LMDh prototyp

Ferrari je v posledních letech velmi aktivní ve třídě GT, kde proti ostatním nasadilo závodní verzi modelu 488. S nástupem do třídy hyperaut ale přichází i nejvyšší ambice. Podaří se po skoro šedesáti letech vyhrát celkově? To všechno už brzy uvidíme.

Galerie doplněna o Ferrari 330 P a 275 P.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička