Řada automobilek pořádá pro své klienty různá setkání, ale málokteré se nese v tak velkolepém duchu jako u Ferrari. Zdroj: Ferrari

Řada automobilek pořádá pro své klienty různá setkání, ale málokteré se nese v tak velkolepém duchu jako u Ferrari. | Zdroj: Ferrari

V roce 2022 připravila italská automobilka  akci pro majitele limitovaných edic  nebo extra vzácných kousků. Zdroj: Ferrari

V roce 2022 připravila italská automobilka akci pro majitele limitovaných edic nebo extra vzácných kousků. | Zdroj: Ferrari

Loňská Legacy Tour byla věnovaná modelu F40. Zdroj: Ferrari

Loňská Legacy Tour byla věnovaná modelu F40. | Zdroj: Ferrari

Třídenní event majitele provedl pečlivě vybranými silnicemi a dopřál jim mimořádný řidičský zážitek. Zdroj: Ferrari

Třídenní event majitele provedl pečlivě vybranými silnicemi a dopřál jim mimořádný řidičský zážitek. | Zdroj: Ferrari

Letošní druhý ročník oslavuje 40. výročí vzácného Ferrari GTO.  Zdroj: Ferrari

Letošní druhý ročník oslavuje 40. výročí vzácného Ferrari GTO.  | Zdroj: Ferrari

Trasa povede kolem Dolomit z Val Rendena až do Maranella, kde budou majitelé přivítáni přímo v centrále. Zdroj: Ferrari

Trasa povede kolem Dolomit z Val Rendena až do Maranella, kde budou majitelé přivítáni přímo v centrále. | Zdroj: Ferrari

Slavnostního setkání se účastní odborníci z Ferrari Classiche a členové tehdejšího vývojového týmu. Zdroj: Ferrari

Slavnostního setkání se účastní odborníci z Ferrari Classiche a členové tehdejšího vývojového týmu. | Zdroj: Ferrari

Majitelé se tak dozví o svých automobilech detaily, které nejsou běžně dostupné. Zdroj: Ferrari

Majitelé se tak dozví o svých automobilech detaily, které nejsou běžně dostupné. | Zdroj: Ferrari

GTO Legacy Tour 2024 se koná 1.-5. října a pro zajištění účasti je třeba kontaktovat oficiální zastoupení značky do konce dubna. Zdroj: Ferrari

GTO Legacy Tour 2024 se koná 1.-5. října a pro zajištění účasti je třeba kontaktovat oficiální zastoupení značky do konce dubna. | Zdroj: Ferrari

Ferrari GTO vzniklo jako homologační série původně plánovaná na 200 kusů, které byly dostatečné pro vstup do závodů skupiny B. Zdroj: Ferrari

Ferrari GTO vzniklo jako homologační série původně plánovaná na 200 kusů, které byly dostatečné pro vstup do závodů skupiny B. | Zdroj: Ferrari

Bohužel, pravidla se během vývoje změnila, takže najednou tu bylo auto, které nemělo kde závodit. Zdroj: Ferrari

Bohužel, pravidla se během vývoje změnila, takže najednou tu bylo auto, které nemělo kde závodit. | Zdroj: Ferrari

Ale to nevadí, protože konkurence rostla na výkonu a Enzo Ferrari chtěl pochopitelně zůstat ve hře. Zdroj: Ferrari

Ale to nevadí, protože konkurence rostla na výkonu a Enzo Ferrari chtěl pochopitelně zůstat ve hře. | Zdroj: Ferrari

Nový hřebec měl premiéru na ženevském autosalonu v roce 1984.

Nový hřebec měl premiéru na ženevském autosalonu v roce 1984.

Poptávka byla natolik silná, že Ferrari nakonec podepsalo kupní smlouvy na 272 vozů, přičemž většinu ještě před zahájením výroby.

Poptávka byla natolik silná, že Ferrari nakonec podepsalo kupní smlouvy na 272 vozů, přičemž většinu ještě před zahájením výroby.

Zájemců bylo přitom ještě více.

Zájemců bylo přitom ještě více.

To Ferrari nejen přesvědčilo o potenciálu drahých limitovaných supersportů, ale také roztočilo kolo spekulativních přeprodejů, jak je známe dnes.

To Ferrari nejen přesvědčilo o potenciálu drahých limitovaných supersportů, ale také roztočilo kolo spekulativních přeprodejů, jak je známe dnes.

Kupní smlouva několikrát změnila majitele ještě před předáním vozu a pokaždé částka vzrostla.

Kupní smlouva několikrát změnila majitele ještě před předáním vozu a pokaždé částka vzrostla.

Ačkoliv GTO bylo vizuálně svalnatější 308, s původním vozem sdílelo minimum dílů.

Ačkoliv GTO bylo vizuálně svalnatější 308, s původním vozem sdílelo minimum dílů.

Výkonná verze měla delší rozvor, ale celkově byla o 5 mm kratší.

Výkonná verze měla delší rozvor, ale celkově byla o 5 mm kratší.

Anabolická karoserie od Pininfariny byla pro lehkost z kompozitu. 

Anabolická karoserie od Pininfariny byla pro lehkost z kompozitu. 

Hlavními poznávacími znaky GTO jsou klenuté blatníky, přičemž ty zadní navazovaly na spoiler.

Hlavními poznávacími znaky GTO jsou klenuté blatníky, přičemž ty zadní navazovaly na spoiler.

Blatníky také měly trojité žebrování odkazující na 250 GTO, který ho měl vpředu.

Blatníky také měly trojité žebrování odkazující na 250 GTO, který ho měl vpředu.

Co se týče barvy, Ferrari si vyhradilo právo nalakovat všechny vozy do červené.

Co se týče barvy, Ferrari si vyhradilo právo nalakovat všechny vozy do červené.

Přední spoiler měl výraznější proporce a pod směrovkami přibyla čtveřice dálkových světel.

Přední spoiler měl výraznější proporce a pod směrovkami přibyla čtveřice dálkových světel.

Speciální byla také 16palcová hořčíková kola Speedline s pěti paprsky a upevněním přes centrální matici Rudge.

Speciální byla také 16palcová hořčíková kola Speedline s pěti paprsky a upevněním přes centrální matici Rudge.

Ta největší změna ale nebyla viditelná, protože souvisí s motorem.

Ta největší změna ale nebyla viditelná, protože souvisí s motorem.

GTO mělo jako první sériově vyráběný automobil podélně uložený vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly IHI.

GTO mělo jako první sériově vyráběný automobil podélně uložený vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly IHI.

Ta hnala vzduch skrze mezichladiče Behr pod tlakem 0,8 bar.

Ta hnala vzduch skrze mezichladiče Behr pod tlakem 0,8 bar.

Koncepce s původem ve Formuli 1 nakonec poskládala stádo 400 koní s točivým momentem 496 N.m.

Koncepce s původem ve Formuli 1 nakonec poskládala stádo 400 koní s točivým momentem 496 N.m.

Při hmotnosti 1160 kg dokázalo GTO akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a následně pokračovat na maximální rychlost 305 km/h.

Při hmotnosti 1160 kg dokázalo GTO akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a následně pokračovat na maximální rychlost 305 km/h.

To vše při relativně malém objemu motoru 2.9 litru se zdvihem 80 x 71 mm a kompresním poměrem 7,6:1.

To vše při relativně malém objemu motoru 2.9 litru se zdvihem 80 x 71 mm a kompresním poměrem 7,6:1.

Moderní pětirychlostní převodovka měla plnou synchronizaci a v jejím boxu byl integrován i diferenciál pro přenos výkonu na zadní kola.

Moderní pětirychlostní převodovka měla plnou synchronizaci a v jejím boxu byl integrován i diferenciál pro přenos výkonu na zadní kola.

Zadní kryt převodovky umožňoval snadnou úpravu převodových poměrů.

Zadní kryt převodovky umožňoval snadnou úpravu převodových poměrů.

Zběsilý výkon držel na uzdě bytelný trubkový rám z ocele s výztuhami pro motor a také střechu pro případ převrácení.

Zběsilý výkon držel na uzdě bytelný trubkový rám z ocele s výztuhami pro motor a také střechu pro případ převrácení.

Nezávislé zavěšení na všech kolech doplňovaly tuhé stabilizátory.

Nezávislé zavěšení na všech kolech doplňovaly tuhé stabilizátory.

Před zatáčkou odvedly špičkovou práci ventilované kotoučové brzdy s dvojitým hydraulickým okruhem.

Před zatáčkou odvedly špičkovou práci ventilované kotoučové brzdy s dvojitým hydraulickým okruhem.

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Ferrari GTO 1984

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 Zdroj: Ferrari

Legacy Tour F40 2023 | Zdroj: Ferrari

V roce 2022 připravila italská automobilka  akci pro majitele limitovaných edic  nebo extra vzácných kousků. Zdroj: Ferrari
Loňská Legacy Tour byla věnovaná modelu F40. Zdroj: Ferrari
Třídenní event majitele provedl pečlivě vybranými silnicemi a dopřál jim mimořádný řidičský zážitek. Zdroj: Ferrari
Letošní druhý ročník oslavuje 40. výročí vzácného Ferrari GTO.  Zdroj: Ferrari
60
Fotogalerie

Ferrari GTO slaví 40 let mimořádným roadtripem. Ve své době ukázalo potenciál překupování supersportů

Ferrari letos připravuje epický výlet pro majitele modelů GTO. Supersport určený k závodům se sice na dráhu nepodíval, ale podpořil dodnes platný marketingový směr.

Řada automobilek pořádá pro své klienty různá setkání, ale málokteré se nese v tak velkolepém duchu jako u Ferrari. V roce 2022 připravila italská automobilka akci pro majitele limitovaných edic nebo extra vzácných kousků. Loňská Legacy Tour byla věnovaná modelu F40. Třídenní event majitele provedl pečlivě vybranými silnicemi a dopřál jim mimořádný řidičský zážitek.

Letošní druhý ročník oslavuje 40. výročí vzácného Ferrari GTO. Trasa povede kolem Dolomit z Val Rendena až do Maranella, kde budou majitelé přivítáni přímo v centrále. Slavnostního setkání se účastní odborníci z Ferrari Classiche a členové tehdejšího vývojového týmu. Majitelé se tak dozví o svých automobilech detaily, které nejsou běžně dostupné. Vozy budou následně vystaveny ve fabrice a nakonec se účastníci odeberou na okruh Fiorano, kde proběhne velkolepá přehlídka. GTO Legacy Tour 2024 se koná 1.-5. října a pro zajištění účasti je třeba kontaktovat zastoupení značky do konce dubna.

Ferrari GTO vzniklo jako homologační série původně plánovaná na 200 kusů, které byly dostatečné pro vstup do závodů skupiny B. Bohužel, pravidla se během vývoje změnila, takže najednou tu bylo auto, které nemělo kde závodit. Ale to nevadí, protože konkurence rostla na výkonu a Enzo Ferrari chtěl pochopitelně zůstat ve hře. Nový hřebec měl premiéru na ženevském autosalonu v roce 1984. Poptávka byla natolik silná, že Ferrari nakonec podepsalo kupní smlouvy na 272 vozů, přičemž většinu ještě před zahájením výroby. Zájemců bylo přitom ještě více.

To Ferrari nejen přesvědčilo o potenciálu drahých limitovaných supersportů, ale také roztočilo kolo spekulativních přeprodejů, jak je známe dnes. Kupní smlouva několikrát změnila majitele ještě před předáním vozu a pokaždé částka vzrostla.

Ačkoliv GTO bylo vizuálně svalnatější 308, s původním vozem sdílelo minimum dílů. Výkonná verze měla delší rozvor, ale celkově byla o 5 mm kratší. Anabolická karoserie od Pininfariny byla pro lehkost z kompozitu. Hlavními poznávacími znaky GTO jsou klenuté blatníky, přičemž ty zadní navazovaly na spoiler. Blatníky také měly trojité žebrování odkazující na 250 GTO, která ho měla vpředu. Přední spoiler měl výraznější proporce a pod směrovkami přibyla čtveřice dálkových světel. Co se týče barvy, Ferrari si vyhradilo právo nalakovat všechny vozy do červené. Speciální byla také 16palcová hořčíková kola Speedline s pěti paprsky a upevněním přes centrální matici Rudge.

Ta největší změna ale nebyla viditelná, protože souvisí s motorem. GTO mělo jako první sériově vyráběný automobil podélně uložený vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly IHI. Ta hnala vzduch skrze mezichladiče Behr pod tlakem 0,8 bar. Koncepce s původem ve Formuli 1 nakonec poskládala stádo 400 koní s točivým momentem 496 N.m. Při hmotnosti 1160 kg dokázalo GTO akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a následně pokračovat na maximální rychlost 305 km/h. To vše při relativně malém objemu motoru 2,9 litru se zdvihem 80 x 71 mm a kompresním poměrem 7,6:1.

Moderní pětirychlostní převodovka měla plnou synchronizaci a v jejím boxu byl integrován i diferenciál pro přenos výkonu na zadní kola. Zadní kryt převodovky umožňoval snadnou úpravu převodových poměrů. Zběsilý výkon držel na uzdě bytelný trubkový rám z ocele s výztuhami pro motor a také střechu pro případ převrácení. Nezávislé zavěšení na všech kolech doplňovaly tuhé stabilizátory. Před zatáčkou odvedly špičkovou práci ventilované kotoučové brzdy s dvojitým hydraulickým okruhem.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud