Pokud trochu tápete nad tím, kde se Ferrari s trochu šíleným označením GTC4Lusso vlastně vzalo, vězte, že nejde o nic složitého. Jde o výrazně modernizované gran turismo FF, které se v roce 2011 stalo prvním a dosud jediným modelem Ferrari s pohonem všech kol. Vůz jsme si mohli prohlédnout letos v Ženevě, kde se ukázal s atmosféricky plněným dvanáctiválcem o výkonu 690 koní, pro blížící se Paříž však Italové připravili přeplňovanou verzi.
Ano, přeplňované motory se u Ferrari znova objevují více a více. V poslední době to byl model 488 GTB, nástupce perfektní čtyři-pět-osmičky Italia, který dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru, výkonu 670 koní (492 kW) v osmi tisících otáčkách a točivém momentu 760 N. m (ještě před tím dostala turbomotor California T). A právě tento agregát nově našel místo v modelu GTC4Lusso. V názvu mu přibylo písmeno T a výkon je ve srovnání s GTB trochu nižší – „pouze“ 610 koní v 7500 otáčkách, nicméně točivý moment má stále 760 N.m.
Podle Ferrari jde o ideální kompromis mezi jízdními výkony a denním použitím. S menším turbomotorem se přece jenom bude ve městě pracovat o něco lépe než s dvanáctiválcem, navíc letos v červnu se agregát vytáhnul hned třemi prvenstvími v anketě Mezinárodní motor roku 2016 (v kategoriích 3,0 - 4,0 litru, Nový motor a Výkonný motor).
S úbytkem čtyř válců se lehce změnilo rozložení hmotnosti vozu (ze 47:53 na 46:54), samotná hmotnost pak klesla o 50 kilogramů. Ne, že by na tom majitelům Ferrari nějak zvlášť záleželo, nižší je ale také spotřeba – v kombinovaném cyklu spadla z 15,3 l/100 km na 11,6 l/100 km.