Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Upravené Ferrari Enzo má před zadní nápravou převrtaný dvanáctiválec o výkonu 588 kW (rovných 800 k), závodní převodovku, sníženou váhu a zvýšenou cenu: 1,5 mil. eur. Limitovaný model FXX je určen pouze pro závodní okruh a pro 29 šťastných majitelů. (doplněno 3.12.)
Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Ferrari vždy dokázalo něčím oslovit a přilákat exkluzivní obchodní partnery a bohaté zákazníky. Řada spokojených klientů má doma v garáži jeden z posledních modelů, Ferrari Enzo, ale některým lidem se výkon 485 kW (660 k) z šestilitrového dvanáctiválce zdá málo.

Pro tyto lukrativní zákazníky připravila firma z Maranella model Ferrari FXX, speciální limitovanou edici o 29 kusech (původně se mluvilo o 20 ks), kde je na první pohled jasné, že jde o extrémní verzi Enza. Nový model FXX je de facto Enzo Stradale, upravený stroj na závodní okruhy.

Devětadvacet budoucích majitelů nového Ferrari bude chudších o 1,5 mil. eur (bez daně), ale za tuto cenu dostanou: převrtaný dvanáctiválec na objem 6 262 ccm s výkonem 588 kW (rovných 800 k) v 8 500 ot/min, sníženou hmotnost na 1 155 kilogramů (poměrový výkon vyskočí 693 koní na tunu), 19" kola s hladkými pneumatikami (slicky) od firmy Bridgestone, keramické brzdy od firmy Brembo, závodní sekvenční převodovku z monopostů Formule 1 (přeřazení rychlostního stupně trvá jen 100 milisekund) a vytvarování sedačky a přizpůsobení interiéru dle velikosti postavy řidiče.

Ferrari FXX má jeden drobný nedostatek: není určeno na běžný silniční provoz. A teď to hlavní: Ferrari vyvinulo FXX hlavně pro sbírání cenných dat pro vývoj monopostů Formule 1, ale i běžných silničních vozů. Majitelé vozů Ferrari FXX se stanou testovacími jezdci a budou jezdit především na okruzích ve Fioranu, Mugellu a Monze, ale během dvou let se zúčastní řady akcí na okruzích po celé Evropě, Japonsku a USA. Ferrari bude na každém z vozů testovat až 39 různých údajů a operací.

Ferrari dostalo několikanásobně více žádostí o model FXX, než byla plánovaná výroba. Proto se také zvedl počet z 20 na 29 kusů, ale i tak museli všichni zájemci projít výběrovým řízením. První model Ferrari FXX dostal šťastný majitel v polovině listopadu, poslední kus bude vyroben během dubna 2006.

Tip: Stáhněte si plakáty Ferrari FXX.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků