Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Upravené Ferrari Enzo má před zadní nápravou převrtaný dvanáctiválec o výkonu 588 kW (rovných 800 k), závodní převodovku, sníženou váhu a zvýšenou cenu: 1,5 mil. eur. Limitovaný model FXX je určen pouze pro závodní okruh a pro 29 šťastných majitelů. (doplněno 3.12.)
Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Ferrari vždy dokázalo něčím oslovit a přilákat exkluzivní obchodní partnery a bohaté zákazníky. Řada spokojených klientů má doma v garáži jeden z posledních modelů, Ferrari Enzo, ale některým lidem se výkon 485 kW (660 k) z šestilitrového dvanáctiválce zdá málo.

Pro tyto lukrativní zákazníky připravila firma z Maranella model Ferrari FXX, speciální limitovanou edici o 29 kusech (původně se mluvilo o 20 ks), kde je na první pohled jasné, že jde o extrémní verzi Enza. Nový model FXX je de facto Enzo Stradale, upravený stroj na závodní okruhy.

Devětadvacet budoucích majitelů nového Ferrari bude chudších o 1,5 mil. eur (bez daně), ale za tuto cenu dostanou: převrtaný dvanáctiválec na objem 6 262 ccm s výkonem 588 kW (rovných 800 k) v 8 500 ot/min, sníženou hmotnost na 1 155 kilogramů (poměrový výkon vyskočí 693 koní na tunu), 19" kola s hladkými pneumatikami (slicky) od firmy Bridgestone, keramické brzdy od firmy Brembo, závodní sekvenční převodovku z monopostů Formule 1 (přeřazení rychlostního stupně trvá jen 100 milisekund) a vytvarování sedačky a přizpůsobení interiéru dle velikosti postavy řidiče.

Ferrari FXX má jeden drobný nedostatek: není určeno na běžný silniční provoz. A teď to hlavní: Ferrari vyvinulo FXX hlavně pro sbírání cenných dat pro vývoj monopostů Formule 1, ale i běžných silničních vozů. Majitelé vozů Ferrari FXX se stanou testovacími jezdci a budou jezdit především na okruzích ve Fioranu, Mugellu a Monze, ale během dvou let se zúčastní řady akcí na okruzích po celé Evropě, Japonsku a USA. Ferrari bude na každém z vozů testovat až 39 různých údajů a operací.

Ferrari dostalo několikanásobně více žádostí o model FXX, než byla plánovaná výroba. Proto se také zvedl počet z 20 na 29 kusů, ale i tak museli všichni zájemci projít výběrovým řízením. První model Ferrari FXX dostal šťastný majitel v polovině listopadu, poslední kus bude vyroben během dubna 2006.

Tip: Stáhněte si plakáty Ferrari FXX.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků