Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Upravené Ferrari Enzo má před zadní nápravou převrtaný dvanáctiválec o výkonu 588 kW (rovných 800 k), závodní převodovku, sníženou váhu a zvýšenou cenu: 1,5 mil. eur. Limitovaný model FXX je určen pouze pro závodní okruh a pro 29 šťastných majitelů. (doplněno 3.12.)
Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Ferrari vždy dokázalo něčím oslovit a přilákat exkluzivní obchodní partnery a bohaté zákazníky. Řada spokojených klientů má doma v garáži jeden z posledních modelů, Ferrari Enzo, ale některým lidem se výkon 485 kW (660 k) z šestilitrového dvanáctiválce zdá málo.

Pro tyto lukrativní zákazníky připravila firma z Maranella model Ferrari FXX, speciální limitovanou edici o 29 kusech (původně se mluvilo o 20 ks), kde je na první pohled jasné, že jde o extrémní verzi Enza. Nový model FXX je de facto Enzo Stradale, upravený stroj na závodní okruhy.

Devětadvacet budoucích majitelů nového Ferrari bude chudších o 1,5 mil. eur (bez daně), ale za tuto cenu dostanou: převrtaný dvanáctiválec na objem 6 262 ccm s výkonem 588 kW (rovných 800 k) v 8 500 ot/min, sníženou hmotnost na 1 155 kilogramů (poměrový výkon vyskočí 693 koní na tunu), 19" kola s hladkými pneumatikami (slicky) od firmy Bridgestone, keramické brzdy od firmy Brembo, závodní sekvenční převodovku z monopostů Formule 1 (přeřazení rychlostního stupně trvá jen 100 milisekund) a vytvarování sedačky a přizpůsobení interiéru dle velikosti postavy řidiče.

Ferrari FXX má jeden drobný nedostatek: není určeno na běžný silniční provoz. A teď to hlavní: Ferrari vyvinulo FXX hlavně pro sbírání cenných dat pro vývoj monopostů Formule 1, ale i běžných silničních vozů. Majitelé vozů Ferrari FXX se stanou testovacími jezdci a budou jezdit především na okruzích ve Fioranu, Mugellu a Monze, ale během dvou let se zúčastní řady akcí na okruzích po celé Evropě, Japonsku a USA. Ferrari bude na každém z vozů testovat až 39 různých údajů a operací.

Ferrari dostalo několikanásobně více žádostí o model FXX, než byla plánovaná výroba. Proto se také zvedl počet z 20 na 29 kusů, ale i tak museli všichni zájemci projít výběrovým řízením. První model Ferrari FXX dostal šťastný majitel v polovině listopadu, poslední kus bude vyroben během dubna 2006.

Tip: Stáhněte si plakáty Ferrari FXX.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků