Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Upravené Ferrari Enzo má před zadní nápravou převrtaný dvanáctiválec o výkonu 588 kW (rovných 800 k), závodní převodovku, sníženou váhu a zvýšenou cenu: 1,5 mil. eur. Limitovaný model FXX je určen pouze pro závodní okruh a pro 29 šťastných majitelů. (doplněno 3.12.)
Ferrari FXX: šokující model s výkonem 800 k

Ferrari vždy dokázalo něčím oslovit a přilákat exkluzivní obchodní partnery a bohaté zákazníky. Řada spokojených klientů má doma v garáži jeden z posledních modelů, Ferrari Enzo, ale některým lidem se výkon 485 kW (660 k) z šestilitrového dvanáctiválce zdá málo.

Pro tyto lukrativní zákazníky připravila firma z Maranella model Ferrari FXX, speciální limitovanou edici o 29 kusech (původně se mluvilo o 20 ks), kde je na první pohled jasné, že jde o extrémní verzi Enza. Nový model FXX je de facto Enzo Stradale, upravený stroj na závodní okruhy.

Devětadvacet budoucích majitelů nového Ferrari bude chudších o 1,5 mil. eur (bez daně), ale za tuto cenu dostanou: převrtaný dvanáctiválec na objem 6 262 ccm s výkonem 588 kW (rovných 800 k) v 8 500 ot/min, sníženou hmotnost na 1 155 kilogramů (poměrový výkon vyskočí 693 koní na tunu), 19" kola s hladkými pneumatikami (slicky) od firmy Bridgestone, keramické brzdy od firmy Brembo, závodní sekvenční převodovku z monopostů Formule 1 (přeřazení rychlostního stupně trvá jen 100 milisekund) a vytvarování sedačky a přizpůsobení interiéru dle velikosti postavy řidiče.

Ferrari FXX má jeden drobný nedostatek: není určeno na běžný silniční provoz. A teď to hlavní: Ferrari vyvinulo FXX hlavně pro sbírání cenných dat pro vývoj monopostů Formule 1, ale i běžných silničních vozů. Majitelé vozů Ferrari FXX se stanou testovacími jezdci a budou jezdit především na okruzích ve Fioranu, Mugellu a Monze, ale během dvou let se zúčastní řady akcí na okruzích po celé Evropě, Japonsku a USA. Ferrari bude na každém z vozů testovat až 39 různých údajů a operací.

Ferrari dostalo několikanásobně více žádostí o model FXX, než byla plánovaná výroba. Proto se také zvedl počet z 20 na 29 kusů, ale i tak museli všichni zájemci projít výběrovým řízením. První model Ferrari FXX dostal šťastný majitel v polovině listopadu, poslední kus bude vyroben během dubna 2006.

Tip: Stáhněte si plakáty Ferrari FXX.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků