Ferrari FXX Millechilli se možná stane základem pro nový eko-model

Kultovní italská automobilka Ferrari nás loni překvapila svým ostře laděným konceptem FXX Millechilli, jehož karoserie byla vyrobena z ultra-lehkých plastů a karbonu. Koncept byl dokonce konstruován tak, aby jej mohl pohánět výkonný agregát na biopalivo, nebo hybridní kombinace spalovací a elektrické pohonné jednotky. „Sportovní“ vůz tak bude ekologický hned ze dvou aspektů, vyroben bude recyklovatelných materiálů a motor nebude vylučovat téměř žádné emise. 

Podle nejnovějších spekulací se právě tento koncept stane základem pro nový supersportovní model, jejímž chce automobilka ukázat, že ekologická auta nemusí být vždy jen nudná a pomalá. Nový model by měl být dvoumístný, v zadní části by měl být desetiválec s výkonem přibližně 450 koní a hmotnost vozu by neměla přesáhnout hranici 1 000 kg.

Nový model by se měl objevit nejdříve v roce 2010 a zatím se počítá s roční produkcí kolem 300 kusů, cena je základní verze je odhadována na 500 000 dolarů (cca. 7 750 000 Kč). Uvidíme, kam až tyto „zelené nálady“ zajdou, zda se dočkáme skutečného ekologického nesmyslu, nebo jednoduše efektivního sporťáků.

Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari FXX Millechilli

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků