Ferrari FXX Millechili: ekologie podle Ferrari

Italské Ferrari představilo studii vozu, která by měla značce zajistit ekologičtější budoucnost. Diesel? Hybrid? Kdepak...

Italská automobilka Ferrari na svém každoročním představení novinek a plánů nastínila možnou budoucnost svých vozů. Ta je totiž vcelku ohrožená, jelikož Evropská komise hodlá zavést tvrdé emisní limity, které mohou být pro automobilky jako Ferrari zcela likvidační.

To, jak by mohla budoucnost vypadat, napovídá studie Ferrari FXX Millechili, která představuje jakousi zmenšeninu slavného Enza. Pokud se vám bude vůz na obrázcích jevit jako dětská hračka, nezapomínejte, že jde pouze o koncept (všimněte si kol, která jsou snad z papíru), ale zcela vážně míněný.

Vůz, který jehož rozvor se zmenšil o více než 26 cm, má díky změně rozměrů vážit jen 1000 kg, což je o neuvěřitelných 365 kg méně, než původní Enzo. A přitom má zůstat vozem plně využitelným pro řidiče i spolujezdce. Očekáváte motor 1,4? Omyl, vůz této velikosti je připraven pojmout klasické osmi- či dvanáctiválce a daný koncept je osazen dvanáctiválcem o výkonu 660 koní. Při zmíněném poklesu hmotnosti je výsledkem totéž, jako by Ferrari navýšilo výkon u Enza o 100 koní.

Ferrari se vždy snažilo dělat co nejlehčí a nejvýkonnější auta, ale až současná hrozba jej nutí jít v této snaze až na samou mez. Právě nízká hmotnost bude mít za následek nejen to, že vůz je daleko agilnější a pro stejnou dynamiku mu stačí menší výkon, ale bude znamenat i nižší spotřebu, což znamená nižší emise CO2.

Ferrari jasně říká, že nechce diesely a nechce hybridy, jeho cestou je zmenšení vozu až k jeho samotné podstatě a tím dosažení maximální efektivity. Přesto se nebrání použití jiných paliv, zejména lihu. Na přetřes přišla i možnost navrácení turbodmychadel pod zadní kapotu. Je to sice trochu mimo tradici značky (na F40 samozřejmě nezapomínáme), ale umožnilo by to snížit objem motoru a ve výsledku by se opět snížila (normovaná) spotřeba.

Ferrari také plánuje u nové generace motorů s nasazením přímého vstřikování paliva. Výsledkem má být snížení emisí CO2 ze současných 400 g/km na výsledných 250 g/km, což je sice pořád daleko od plánů Evropské komise, ale jsou to již daleko pozitivnější čísla.

S vozem v podobě konceptu FXX Millechili se jistě na silnicích nesetkáme, design Enza znovu použit nebude. Je však velmi pravděpodobné, že představení nového supersportu obdobných rozměrů a hmotnosti se dočkáme v nejbližších letech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari FXX Millechili        Foto: Winding Road

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků