Ferrari FXX Millechili: ekologie podle Ferrari

Italské Ferrari představilo studii vozu, která by měla značce zajistit ekologičtější budoucnost. Diesel? Hybrid? Kdepak...

Italská automobilka Ferrari na svém každoročním představení novinek a plánů nastínila možnou budoucnost svých vozů. Ta je totiž vcelku ohrožená, jelikož Evropská komise hodlá zavést tvrdé emisní limity, které mohou být pro automobilky jako Ferrari zcela likvidační.

To, jak by mohla budoucnost vypadat, napovídá studie Ferrari FXX Millechili, která představuje jakousi zmenšeninu slavného Enza. Pokud se vám bude vůz na obrázcích jevit jako dětská hračka, nezapomínejte, že jde pouze o koncept (všimněte si kol, která jsou snad z papíru), ale zcela vážně míněný.

Vůz, který jehož rozvor se zmenšil o více než 26 cm, má díky změně rozměrů vážit jen 1000 kg, což je o neuvěřitelných 365 kg méně, než původní Enzo. A přitom má zůstat vozem plně využitelným pro řidiče i spolujezdce. Očekáváte motor 1,4? Omyl, vůz této velikosti je připraven pojmout klasické osmi- či dvanáctiválce a daný koncept je osazen dvanáctiválcem o výkonu 660 koní. Při zmíněném poklesu hmotnosti je výsledkem totéž, jako by Ferrari navýšilo výkon u Enza o 100 koní.

Ferrari se vždy snažilo dělat co nejlehčí a nejvýkonnější auta, ale až současná hrozba jej nutí jít v této snaze až na samou mez. Právě nízká hmotnost bude mít za následek nejen to, že vůz je daleko agilnější a pro stejnou dynamiku mu stačí menší výkon, ale bude znamenat i nižší spotřebu, což znamená nižší emise CO2.

Ferrari jasně říká, že nechce diesely a nechce hybridy, jeho cestou je zmenšení vozu až k jeho samotné podstatě a tím dosažení maximální efektivity. Přesto se nebrání použití jiných paliv, zejména lihu. Na přetřes přišla i možnost navrácení turbodmychadel pod zadní kapotu. Je to sice trochu mimo tradici značky (na F40 samozřejmě nezapomínáme), ale umožnilo by to snížit objem motoru a ve výsledku by se opět snížila (normovaná) spotřeba.

Ferrari také plánuje u nové generace motorů s nasazením přímého vstřikování paliva. Výsledkem má být snížení emisí CO2 ze současných 400 g/km na výsledných 250 g/km, což je sice pořád daleko od plánů Evropské komise, ale jsou to již daleko pozitivnější čísla.

S vozem v podobě konceptu FXX Millechili se jistě na silnicích nesetkáme, design Enza znovu použit nebude. Je však velmi pravděpodobné, že představení nového supersportu obdobných rozměrů a hmotnosti se dočkáme v nejbližších letech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari FXX Millechili        Foto: Winding Road

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků