Ferrari FXX K: Italská raketa dostala 1050 koní a upravenou aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostřejšího sourozence. Ten se jmenuje FXX K, má výkon přesahující hranici jednoho tisíce koní, nabízí systém KERS a důkladně vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatím nechalo pro sebe údaje o zrychlení z nuly na stovku a maximální rychlosti.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Základem tohoto stroje je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,2 litru. Ten dostal na rozdíl od sériového LaFerrari nové vačkové hřídele, mechanická zdvihátka ventilů, nové sací potrubí a výfukový systém, který byl vylepšen v tom směru, že z něj zmizely veškeré tlumiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) při 9200 ot./min a točivý moment motoru nabídne 750 Nm při 6500 ot./min. Standardní verze nabízí 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spalovací jednotce ovšem pomáhá ještě elektromotor o výkonu 140 kW (190 k). Ten má ve standardu o 20 kW méně. Celkový výkon tohoto hybridního systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a točivý moment překračuje 900 Nm. Řidič navíc může využít systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje ve čtyřech režimech: Qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. První jmenovaný pracuje naplno, ale pouze krátce. Druhý naopak pracuje delší dobu, Fast Charge je zaměřen na dobíjení a manuální režim netřeba popisovat.

Ostré kolo natočené z kokpitu LaFerrari přes Google Glass

Ostré kolo natočené z kokpitu LaFerrari přes Google Glass

Úpravy na karoserii zahrnují mnoho změn. Jednou z nich je například přední spoiler, který je o tři centimetry níže než tomu je u běžné verze. Více než podrobnější popis dalších detailů ale řekne fakt, že se podařilo zlepšit přítlak o padesát procent. V rychlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramů.

Kolik přesně exemplářů hodlá Ferrari vyrobit a za kolik je bude prodávat, to ještě zveřejněno nebylo. Auta ale budou nabídnuta exkluzivní skupině zákazníků, takže je celkem zřejmé, že nás cena i počet kusů vlastně ani zajímat nemusí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků