Ferrari FXX K: Italská raketa dostala 1050 koní a upravenou aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostřejšího sourozence. Ten se jmenuje FXX K, má výkon přesahující hranici jednoho tisíce koní, nabízí systém KERS a důkladně vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatím nechalo pro sebe údaje o zrychlení z nuly na stovku a maximální rychlosti.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Základem tohoto stroje je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,2 litru. Ten dostal na rozdíl od sériového LaFerrari nové vačkové hřídele, mechanická zdvihátka ventilů, nové sací potrubí a výfukový systém, který byl vylepšen v tom směru, že z něj zmizely veškeré tlumiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) při 9200 ot./min a točivý moment motoru nabídne 750 Nm při 6500 ot./min. Standardní verze nabízí 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spalovací jednotce ovšem pomáhá ještě elektromotor o výkonu 140 kW (190 k). Ten má ve standardu o 20 kW méně. Celkový výkon tohoto hybridního systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a točivý moment překračuje 900 Nm. Řidič navíc může využít systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje ve čtyřech režimech: Qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. První jmenovaný pracuje naplno, ale pouze krátce. Druhý naopak pracuje delší dobu, Fast Charge je zaměřen na dobíjení a manuální režim netřeba popisovat.

Ostré kolo natočené z kokpitu LaFerrari přes Google Glass

Ostré kolo natočené z kokpitu LaFerrari přes Google Glass

Úpravy na karoserii zahrnují mnoho změn. Jednou z nich je například přední spoiler, který je o tři centimetry níže než tomu je u běžné verze. Více než podrobnější popis dalších detailů ale řekne fakt, že se podařilo zlepšit přítlak o padesát procent. V rychlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramů.

Kolik přesně exemplářů hodlá Ferrari vyrobit a za kolik je bude prodávat, to ještě zveřejněno nebylo. Auta ale budou nabídnuta exkluzivní skupině zákazníků, takže je celkem zřejmé, že nás cena i počet kusů vlastně ani zajímat nemusí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků