Ferrari FXX Evoluzione: dokonalost po italsku

Máme zde auto s cenou přes čtyřicet milionů, které nesmí na silnice. Přesto se na něj bude „stát fronta”. A my víme proč.

I když se to nezdá, je to již dva roky, co Ferrari přišlo s upraveným modelem Enzo FXX, které bylo určeno pro pár vyvolených. Tehdy se začala psát historie modeli FXX Evoluzione. FXX totiž nebylo homologováno na silnice, ale sloužilo jen pro testování automobilky. Dvacítka majitelů se tak v podstatě stala testovacími jezdci Ferrari, kteří svým užíváním vozu dodávali automobilce data potřebná pro odladění vozu k naprosté dokonalosti. Nemohli sice s vozem jezdit jak chtěli a kde chtěli, zato získali opravdový supersport s výkonem 800 koní. Navíc věděli. že mají prsty ve vývoji nečeho vskutku mimořádného. No odmítněte to...

Dva roky uplynuly a automobilka načerpala dostatek poznatků, které aplikovala do nové verze s označením FXX Evoluzione. Další vývojový krok má na svědomí i legenda Formule 1 Michael Schumacher, který také jeden kus FXX vlastnil. A to není jen marketingový „žvást”, nemalé zapojení Schumachera do vývoje nejnovějších supersportovních Ferrari (krom FXX také 430 Scuderia) je prostě realitou

Automobilka tak přišla s vozem, který může dle vlastních měřítek označit za dokonalý. Co vše se změnilo? V prvné řadě dvanáctiválec o objemu 6,2 litru poskytuje vyšší výkon. A to 632 kW (860 k). Atmosféricky plněný motor tak nabízí opravdu brutální litrový výkon 139 koní.

Nová je i převodovka, která je v podstatě totožná s tou, kterou lze najít v monopostu Formule 1. Celá doba přeřazení je jen 60 ms, což je o 20 ms rychleji, než u běžné FXX verze. Navíc se jedná o celkový čas. Je to tedy interval mezi zahájením přeřazení a jeho úplným ukončením a plným přenášením výkonu. Časy, které jsou často uváděny u běžných vozů, tedy okolo 100 ms u různých polosekvencí, jsou jen časem čistého přeřazení a nejsou zde často uváděny prodlevy při zahájení a ukončení řazení.

Nové je také kompletní odladění podvozku, které má za úkole snížit enormní zátěž pneumatik, které se musely při testech měnit ve velkém počtu. Nové jsou i brzdy, vybrané části aerodynamiky, elektronika ad.

A cena? Bez daní a poplatků zaplatíte za tuto čistě okruhovou hračku 1,5 milionu eur, tedy něco přes 40 mil. korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari FXX Evoluzione
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků