Německá ladičská společnost DMC si vzala do parády horkou novinku od Ferrari. Zatím tedy jen „na papíře“…
Plně čtyřmístné cestovní GT Ferrari FF s výklopnou zádí se může v rámci dějin značky Ferrari chlubit celou řadou primátů, ale o nich (včetně specifického pohonu všech kol) jsme na Autorevue.cz hovořili již mnohokrát. Podle prvních živých zkušeností je Ferrari FF znamenitě ovladatelným, prostorným a výkonným vozem, nicméně jízdní výkony nemusí vždy stačit každému. Z tohoto důvodu vytvořili pánové z firmy DMC projekt pojmenovaný velkoryse „Maximus“, který sestává ze sady aerodynamických doplňků a výkonu posíleného o plných 222 koní.
Karosářské doplňky byly vyvinuty zatím jen v počítači. Mají být vyrobeny z uhlíkových kompozitů a je třeba přiznat, že jsou decentní a vozu vyloženě sluší. Tato sada sestává především z nových nárazníků (vzadu s vestavěným výrazným difuzorem), upravených bočních ventilačních otvorů a přítlačného křidélka na hraně víka zavazadlového prostoru. Nové prvky jsou vyrobeny z lehkých uhlíkových kompozitů a nahrazují ty původní, celková úspora hmotnosti má prý dosahovat 70 kg. Vzhledu vozu prospěla také virtuální instalace nových ráfků s průměrem 21 palců vpředu a 22 placů vzadu a pneumatikami Pirelli PZero. Podvozek má dostat snížené a tužší pérování a přizdvihování přední nápravy pro snadnější přejezd výraznějších nerovností.
Poněkud významnější změny zasáhly prostor pod přední nápravou. Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec byl doplněn především dvojicí přeplňovacích kompresorů, dále pak novou výfukovou soustavou z nerezové oceli a s koncovkami o průměru 90 mm, přepracovaným sacím traktem se závodním filtrem, většími vstřikovači a rozměrným mezichladičem stlačovaného vzduchu. Suma sumárum výkon prý poskočil až na 888 koní (653 kW) a točivý moment nyní vrcholí hodnotou 862 Nm. Díky tomu vylepšené Ferrari FF Maximus údajně zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s a na 200 km/h za 9,1 s, přičemž „maximálka“ leží za hranicí 340 km/h.
Ferrari FF Maximus v představách firmy DMC