Ferrari FF: „kombi” s pohonem 4x4 odhaleno

Právě dnes se několik vyvolených mohlo seznámit se zbrusu novým GT od Ferrari. Máme pro vás první informace, snímky i video.

Rozložité a agresivně tvarované Ferrari FF po měsících čekání přijíždí s tím, že má ve výrobě nahradit nepříliš úspěšný model 612 Scaglietti. Dnešní prezentace byla pouze pro několik zvaných šťastlivců, přičemž oficiální prezentace vozu proběhne na letošním autosalonu v Ženevě. Ale nepředbíhejme událoste a pojďme se na vůz podívat pěkně popořádku.

Dosud vyhotovené vozy jsou předsériovými prototypy modelu Ferrari FF, jehož jméno má znamenat jednoduše Ferrari Four. Stroj má pohodlně přepravovat čtveřici dospělých pasažérů a setkáme se zde i se zcela novou soustavou pohonu všech kol. Ano toto Ferrari je vůbec první „čtyřkolkou”, když využívá zcela nového systému 4RM vlastní konstrukce Ferrari. A není to zdaleka jediné specifikum.

Karoserie vozu je dílem designérského střediska Pininfarina a je 4 907 mm dlouhá, 1 953 mm široká a 1 374 mm vysoká. Toto věhlasné studio jí vtisklo příď připomínající boubelatější model 458 Italia, ale především profil bližší vozům kombi než klasickým kupé. Ve skutečnosti jde o tzv. „shooting brake“ s delší střechou a výklopnou zadní stěnou, na každý pád jde o něco úplně jiného, než na co jsme u Ferrari zvyklí. Zavazadlový prostor má ve svém základním uspořádání pojmout až 450 litrů zavazadel, v případě nutnosti lze zadní sedadla sklopit a naložit až 800 l předmětů.

O pohon by se měl postarat nový vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l, který bude naladěn na 660 koní (485 kW) při 8 000 ot./min. a točivý moment 683 Nm při 6 000 ot./min. Výkon bude přenášen na vozovku skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a zcela nový a údajně také extrémně lehký (váží prý polovinu toho co konkurenční řešení) systém trvalého pohonu všech kol. Pohotovostní hmotnost ve výši plných 1 790 kg ale nepotěší, jakkoli je to méně než u dosavadního typu 612 Scaglietti. Rozložení hmotnosti mezi nápravy má podobu 47:53 ve prospěch zadní osy.

Ferrari FF s těmito parametry zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 335 km/h. Průměrná spotřeba benzínu má činit 15,4 l/100 km. Těšit se můžeme na nejnovější generaci adaptivního tlumení SCM3 a uhlíkokeramické brzdy Brembo, předem proklínat můžeme soustavu start/stop.

Jak jsme již zmínili, veřejnou premiéru vozu můžeme očekávat na autosalonu v Ženevě, jinak si zatím musíme vystačit s přiloženými fotografiemi a také poněkud nekonkrétním oficiálním videem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari FF na oficiálních snímcích

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků