Ferrari FF: „kombi” s pohonem 4x4 odhaleno

Právě dnes se několik vyvolených mohlo seznámit se zbrusu novým GT od Ferrari. Máme pro vás první informace, snímky i video.

Rozložité a agresivně tvarované Ferrari FF po měsících čekání přijíždí s tím, že má ve výrobě nahradit nepříliš úspěšný model 612 Scaglietti. Dnešní prezentace byla pouze pro několik zvaných šťastlivců, přičemž oficiální prezentace vozu proběhne na letošním autosalonu v Ženevě. Ale nepředbíhejme událoste a pojďme se na vůz podívat pěkně popořádku.

Dosud vyhotovené vozy jsou předsériovými prototypy modelu Ferrari FF, jehož jméno má znamenat jednoduše Ferrari Four. Stroj má pohodlně přepravovat čtveřici dospělých pasažérů a setkáme se zde i se zcela novou soustavou pohonu všech kol. Ano toto Ferrari je vůbec první „čtyřkolkou”, když využívá zcela nového systému 4RM vlastní konstrukce Ferrari. A není to zdaleka jediné specifikum.

Karoserie vozu je dílem designérského střediska Pininfarina a je 4 907 mm dlouhá, 1 953 mm široká a 1 374 mm vysoká. Toto věhlasné studio jí vtisklo příď připomínající boubelatější model 458 Italia, ale především profil bližší vozům kombi než klasickým kupé. Ve skutečnosti jde o tzv. „shooting brake“ s delší střechou a výklopnou zadní stěnou, na každý pád jde o něco úplně jiného, než na co jsme u Ferrari zvyklí. Zavazadlový prostor má ve svém základním uspořádání pojmout až 450 litrů zavazadel, v případě nutnosti lze zadní sedadla sklopit a naložit až 800 l předmětů.

O pohon by se měl postarat nový vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l, který bude naladěn na 660 koní (485 kW) při 8 000 ot./min. a točivý moment 683 Nm při 6 000 ot./min. Výkon bude přenášen na vozovku skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a zcela nový a údajně také extrémně lehký (váží prý polovinu toho co konkurenční řešení) systém trvalého pohonu všech kol. Pohotovostní hmotnost ve výši plných 1 790 kg ale nepotěší, jakkoli je to méně než u dosavadního typu 612 Scaglietti. Rozložení hmotnosti mezi nápravy má podobu 47:53 ve prospěch zadní osy.

Ferrari FF s těmito parametry zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 335 km/h. Průměrná spotřeba benzínu má činit 15,4 l/100 km. Těšit se můžeme na nejnovější generaci adaptivního tlumení SCM3 a uhlíkokeramické brzdy Brembo, předem proklínat můžeme soustavu start/stop.

Jak jsme již zmínili, veřejnou premiéru vozu můžeme očekávat na autosalonu v Ženevě, jinak si zatím musíme vystačit s přiloženými fotografiemi a také poněkud nekonkrétním oficiálním videem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari FF na oficiálních snímcích
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků