Ferrari FF: 887 koní a emise pod hranicí 100 gramů

Ferrari FF: 887 koní a emise pod hranicí 100 gramů

První sériově vyráběné Ferrari s pohonem všech kol se dočkalo zajímavé úpravy. Postarala se o ni norská společnost Customized, která model FF přestavěla tak, aby jeho vidlicový dvanáctiválec dokázal spalovat bioetanol E85. Výsledky vypadají téměř až pohádkově. Výkon vzrostl z původních 660 k na 887 k a produkce emisí CO2 klesla z 360 g/km pod hranici 100 g/km.

O spotřebě se nikde nic nepíše, ale jak to tak u E85 chodí, určitě bude vyšší než při standardním spalování benzínu. Kdo by ovšem u dvanáctiválce Ferrari řešil takové „drobnosti“. Vůz zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za tři vteřiny, což je zlepšení o 0,7 s. Přestavba vás vyjde zhruba na 1500 Euro.

Ferrari FF je obecně velmi zajímavý stroj, a to především kvůli řešení pohonu všech kol. Vůz využívá koncepci transaxle s převodovkou umístěnou u zadní nápravy. Na rozdíl od Nissanu GT-R, u kterého najdeme jednu hřídel vedoucí od motoru dozadu k převodovce a druhou vedoucí od převodovky zpět k předním kolům, dostalo FF elegantní řešení v podobě dvou výstupů od klikového hřídele. Jeden vede klasicky dozadu k automatické převodovce, druhý přes dvoustupňovou převodovku a dvě spojky pohání kola přední nápravy. 

Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků