Ferrari FF: 887 koní a emise pod hranicí 100 gramů

Ferrari FF: 887 koní a emise pod hranicí 100 gramů

První sériově vyráběné Ferrari s pohonem všech kol se dočkalo zajímavé úpravy. Postarala se o ni norská společnost Customized, která model FF přestavěla tak, aby jeho vidlicový dvanáctiválec dokázal spalovat bioetanol E85. Výsledky vypadají téměř až pohádkově. Výkon vzrostl z původních 660 k na 887 k a produkce emisí CO2 klesla z 360 g/km pod hranici 100 g/km.

O spotřebě se nikde nic nepíše, ale jak to tak u E85 chodí, určitě bude vyšší než při standardním spalování benzínu. Kdo by ovšem u dvanáctiválce Ferrari řešil takové „drobnosti“. Vůz zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za tři vteřiny, což je zlepšení o 0,7 s. Přestavba vás vyjde zhruba na 1500 Euro.

Ferrari FF je obecně velmi zajímavý stroj, a to především kvůli řešení pohonu všech kol. Vůz využívá koncepci transaxle s převodovkou umístěnou u zadní nápravy. Na rozdíl od Nissanu GT-R, u kterého najdeme jednu hřídel vedoucí od motoru dozadu k převodovce a druhou vedoucí od převodovky zpět k předním kolům, dostalo FF elegantní řešení v podobě dvou výstupů od klikového hřídele. Jeden vede klasicky dozadu k automatické převodovce, druhý přes dvoustupňovou převodovku a dvě spojky pohání kola přední nápravy. 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků