Ferrari FF: 887 koní a emise pod hranicí 100 gramů

Ferrari FF: 887 koní a emise pod hranicí 100 gramů

První sériově vyráběné Ferrari s pohonem všech kol se dočkalo zajímavé úpravy. Postarala se o ni norská společnost Customized, která model FF přestavěla tak, aby jeho vidlicový dvanáctiválec dokázal spalovat bioetanol E85. Výsledky vypadají téměř až pohádkově. Výkon vzrostl z původních 660 k na 887 k a produkce emisí CO2 klesla z 360 g/km pod hranici 100 g/km.

O spotřebě se nikde nic nepíše, ale jak to tak u E85 chodí, určitě bude vyšší než při standardním spalování benzínu. Kdo by ovšem u dvanáctiválce Ferrari řešil takové „drobnosti“. Vůz zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za tři vteřiny, což je zlepšení o 0,7 s. Přestavba vás vyjde zhruba na 1500 Euro.

Ferrari FF je obecně velmi zajímavý stroj, a to především kvůli řešení pohonu všech kol. Vůz využívá koncepci transaxle s převodovkou umístěnou u zadní nápravy. Na rozdíl od Nissanu GT-R, u kterého najdeme jednu hřídel vedoucí od motoru dozadu k převodovce a druhou vedoucí od převodovky zpět k předním kolům, dostalo FF elegantní řešení v podobě dvou výstupů od klikového hřídele. Jeden vede klasicky dozadu k automatické převodovce, druhý přes dvoustupňovou převodovku a dvě spojky pohání kola přední nápravy. 

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků