Na obou stranách už je beznadějně vyprodáno. Dohromady přitom nové hypersporty potěší takřka dvanáct stovek majitelů.
Než uvidíme, zda Porsche zvedne vhozenou rukavici do ringu pro novodobý souboj takzvané „Svaté trojice“ (jistou propozici už totiž má), můžeme si zatím hezky teoreticky na papíře porovnat schopnosti a parametry nejnovějších technologických zázraků od McLarenu a Ferrari. Obě automobilky už ke svým vozům zveřejnily slušnou řadu informací. Je čas vytasit tabulky!
Nové Ferrari F80 i pár dní starší McLaren W1 jsme už klasicky probrali v rámci jejich samostatných premiér. Nádherně rozmanitou situaci na dnešní vrcholné scéně hypersportů přitom Britové a Italové utvrzují rozdílnou cestou, jakou došli k působivým schopnostem svých vozů. Jednu věc si ale „mainstreamové“ exotické značky drží společnou – bez hybridního ústrojí se již neobejdou.
Z těch nejzásadnějších rozdílů tu máme samozřejmě britský twin-turbo osmiválec v kontrastu rovněž dvakrát přeplňovaného italského šestiválce. McLaren zůstává po P1 věrný motoru V8 s jedním elektromotorem, kdežto nástupce LaFerrari zkrouhl počet svých válců o polovinu, a navíc přidal elektromotory hned tři (dva vpředu, jeden vzadu), vyjma páru malých e-motorů v samotných turbodmychadlech.
Zatímco tedy kompletní hybridní nálož 1275 koní míří u W1 pouze na zadní kola, F80 je čtyřkolkou s maximálním výstupem 1200 koní. S rozdílnou konfigurací ústrojí se podstatně liší i hmotnosti. McLaren se pyšní suchou hodnotou 1399 kilogramů, zatímco Ferrari má bez náplní 1525 kg. Dynamika obou vozů v přímce je dle předpokladů dechberoucí. S pohonem všech kol má Ferrari ve sprintu na stovku navrch (2,15 s vs. 2,7 s), ačkoliv v pokračování na 200 km/h se už oba vozy rovnají s těsným časem okolo 5,8 s.
Kontext vývoje hyperaut za posledních zhruba deset let navíc Ferrari zdůrazňuje úžasným faktem – F80 je na továrním okruhu ve Fioranu o celé 4,4 sekundy rychlejší než předchozí LaFerrari. U McLarenu zase zmiňují třísekundový náskok W1 oproti okruhově zaměřenému modelu Senna na testovacím okruhu zkušebního polygonu Nardo.
Oproti svým předchůdcům LaFerrari a P1 možná novinky ztratily určitý punc bestiální krásy a ladnějších křivek ve prospěch naprosté aerodynamické účinnosti – pochopitelně s ohledem nutného posunutí schopností na dnešní vrchol. Funkční a zároveň úžasně vypadající prvky však nakonec používají obě strany. Vysunutí zadního „long-tail“ spoileru W1 je tak božím hi-tech divadlem, kdežto obří NACA přístupy vzduchu na bocích F80 zase hrají v moderním pojetí na nostalgickou strunu.
McLaren W1 vs. Ferrari F80: Dostupné technické údaje |
|
McLaren W1 |
Ferrari F80 |
Motor |
V8 twin-turbo, hybrid |
V6 twin-turbo, hybrid |
Zdvihový objem [cm3] |
3988 |
2992 |
Výkon motoru [kW/ot.min] |
683/- |
662/8750 |
Točivý moment motoru [Nm/ot.min] |
900/- |
850/5550 |
Výkon e-motoru [kW] |
1x 255 |
1x 60 (vzadu)
2x 105 (vpředu) |
Systémový výkon [kW/k] |
938/1275 |
883/1200 |
Baterie [kWh] |
1,38 |
2,28 |
Převodovka |
8DCT |
8DCT |
Pohon |
zadních kol |
všech kol |
Brzdy |
karbon-keramické, 390 mm vpředu i vzadu |
karbon-keramické, 408 mm vpředu, 390 mm vzadu |
Pneumatiky |
Pirelli P Zero R 235/35 R19 vpředu, 335/30 R20 vzadu (možnost Trofeo RS) |
Michelin Pilot Sport Cup2 285/30 R20 vpředu, 345/30 R21 vzadu (možnost Cup2R) |
Rozměry [mm] |
4635 x 2074 x 1182 |
4840 x 2060 x 1138 |
Rozvor [mm] |
2680 |
2665 |
Suchá hmotnost [kg] |
1399 |
1525 |
Objem nádrže [l] |
62 |
63,5 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
2,7 |
2,15 |
Zrychlení 0-200 km/h [s] |
5,8 |
5,75 |
Maximální rychlost [km/h] |
350 |
350 |
Aerodynamický přítlak [kg] |
1000 (280 km/h) |
1000 (250 km/h) |
Produkce [ks] |
399 |
799 |
Cena v přepočtu [Kč] |
61 mil.
(vyprodáno) |
91,2 mil.
(vyprodáno) |