Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari F80 (2024) | Zdroj: Ferrari

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren
Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari
McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren
Ferrari F80 (2024) Zdroj: Ferrari
20
Fotogalerie

Ferrari F80 vs. McLaren W1: Srovnání hi-tech titánů je tady. Kterého byste zvolili vy?

Na obou stranách už je beznadějně vyprodáno. Dohromady přitom nové hypersporty potěší takřka dvanáct stovek majitelů.

Než uvidíme, zda Porsche zvedne vhozenou rukavici do ringu pro novodobý souboj takzvané „Svaté trojice“ (jistou propozici už totiž má), můžeme si zatím hezky teoreticky na papíře porovnat schopnosti a parametry nejnovějších technologických zázraků od McLarenu a Ferrari. Obě automobilky už ke svým vozům zveřejnily slušnou řadu informací. Je čas vytasit tabulky!

Nové Ferrari F80 i pár dní starší McLaren W1 jsme už klasicky probrali v rámci jejich samostatných premiér. Nádherně rozmanitou situaci na dnešní vrcholné scéně hypersportů přitom Britové a Italové utvrzují rozdílnou cestou, jakou došli k působivým schopnostem svých vozů. Jednu věc si ale „mainstreamové“ exotické značky drží společnou – bez hybridního ústrojí se již neobejdou.

Z těch nejzásadnějších rozdílů tu máme samozřejmě britský twin-turbo osmiválec v kontrastu rovněž dvakrát přeplňovaného italského šestiválce. McLaren zůstává po P1 věrný motoru V8 s jedním elektromotorem, kdežto nástupce LaFerrari zkrouhl počet svých válců o polovinu, a navíc přidal elektromotory hned tři (dva vpředu, jeden vzadu), vyjma páru malých e-motorů v samotných turbodmychadlech.

Zatímco tedy kompletní hybridní nálož 1275 koní míří u W1 pouze na zadní kola, F80 je čtyřkolkou s maximálním výstupem 1200 koní. S rozdílnou konfigurací ústrojí se podstatně liší i hmotnosti. McLaren se pyšní suchou hodnotou 1399 kilogramů, zatímco Ferrari má bez náplní 1525 kg. Dynamika obou vozů v přímce je dle předpokladů dechberoucí. S pohonem všech kol má Ferrari ve sprintu na stovku navrch (2,15 s vs. 2,7 s), ačkoliv v pokračování na 200 km/h se už oba vozy rovnají s těsným časem okolo 5,8 s.

Kontext vývoje hyperaut za posledních zhruba deset let navíc Ferrari zdůrazňuje úžasným faktem – F80 je na továrním okruhu ve Fioranu o celé 4,4 sekundy rychlejší než předchozí LaFerrari. U McLarenu zase zmiňují třísekundový náskok W1 oproti okruhově zaměřenému modelu Senna na testovacím okruhu zkušebního polygonu Nardo.

Oproti svým předchůdcům LaFerrari a P1 možná novinky ztratily určitý punc bestiální krásy a ladnějších křivek ve prospěch naprosté aerodynamické účinnosti – pochopitelně s ohledem nutného posunutí schopností na dnešní vrchol. Funkční a zároveň úžasně vypadající prvky však nakonec používají obě strany. Vysunutí zadního „long-tail“ spoileru W1 je tak božím hi-tech divadlem, kdežto obří NACA přístupy vzduchu na bocích F80 zase hrají v moderním pojetí na nostalgickou strunu. 

McLaren W1 vs. Ferrari F80: Dostupné technické údaje
  McLaren W1 Ferrari F80
Motor V8 twin-turbo, hybrid V6 twin-turbo, hybrid
Zdvihový objem [cm3] 3988 2992
Výkon motoru [kW/ot.min] 683/- 662/8750
Točivý moment motoru [Nm/ot.min] 900/- 850/5550
Výkon e-motoru [kW] 1x 255 1x 60 (vzadu)
2x 105 (vpředu)
Systémový výkon [kW/k] 938/1275 883/1200
Baterie [kWh] 1,38 2,28
Převodovka 8DCT 8DCT
Pohon zadních kol všech kol
Brzdy karbon-keramické, 390 mm vpředu i vzadu karbon-keramické, 408 mm vpředu, 390 mm vzadu 
Pneumatiky Pirelli P Zero R 235/35 R19 vpředu, 335/30 R20 vzadu (možnost Trofeo RS) Michelin Pilot Sport Cup2 285/30 R20 vpředu, 345/30 R21 vzadu (možnost Cup2R) 
Rozměry [mm] 4635 x 2074 x 1182 4840 x 2060 x 1138
Rozvor [mm] 2680 2665
Suchá hmotnost [kg] 1399 1525
Objem nádrže [l] 62 63,5
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,7 2,15
Zrychlení 0-200 km/h [s] 5,8 5,75
Maximální rychlost [km/h] 350 350
Aerodynamický přítlak [kg] 1000 (280 km/h) 1000 (250 km/h)
Produkce [ks] 399 799
Cena v přepočtu [Kč] 61 mil.
(vyprodáno)
91,2 mil. 
(vyprodáno)

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud