Ferrari F60, nástupce Enza se již rýsuje

I když se to nezdá, jsou to již tři roky, kdy italská automobilka Ferrari ukončila výrobu supersportovního modelu Enzo. Čtyřkolové monstrum, které navazovalo na modely Ferrari F40 a F50, bylo vybaveno dvanáctiválcem o výkonu 660 koní a technologií velmi blízkou Formuli 1.

Jenže v této chvíli nemá automobilka žádný opravdu ultimativní vůz a to by se mělo v roce 2009 změnit. Za dva roky by se totiž na trhu měl objevit další skvostný supersport, který bude pokračovatelem modelu F40, jenž se vyráběl v letech 1987 až 1992, a modelu F50 z let 1995 až 1997.

A jaký bude? Pod kapotou bude opět dvanáctiválec a to s objemem okolo šesti litrů. Výkon by se měl opět posunout nahoru. Dle prozatímních informací by se mohl vyšplhat až na 750 koní, ovšem reálnější hodnota bude okolo 700 Koní.

Stovku by mělo F60 zvládnout jen těsně nad 3 sekundy a maximálka by měla atakovat 360 km/h.

Technologicky bude tento vůz opět vycházet z Formule 1. Speciální prvky budou jen modifikovány pro běžný provoz. Produkce bude opět čítat okolo 300 kusů a zájemce o tento vůz bude muset prokázat, že vlastní minimálně dva modely z kolekce „F” tedy dva z modelů F40, F50 a Enzo. Cena vozu by se pak měla dostat na hranici 500 000 eur, což je ovšem vcelku přijatelné.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků