Ferrari F60, nástupce Enza se již rýsuje

I když se to nezdá, jsou to již tři roky, kdy italská automobilka Ferrari ukončila výrobu supersportovního modelu Enzo. Čtyřkolové monstrum, které navazovalo na modely Ferrari F40 a F50, bylo vybaveno dvanáctiválcem o výkonu 660 koní a technologií velmi blízkou Formuli 1.

Jenže v této chvíli nemá automobilka žádný opravdu ultimativní vůz a to by se mělo v roce 2009 změnit. Za dva roky by se totiž na trhu měl objevit další skvostný supersport, který bude pokračovatelem modelu F40, jenž se vyráběl v letech 1987 až 1992, a modelu F50 z let 1995 až 1997.

A jaký bude? Pod kapotou bude opět dvanáctiválec a to s objemem okolo šesti litrů. Výkon by se měl opět posunout nahoru. Dle prozatímních informací by se mohl vyšplhat až na 750 koní, ovšem reálnější hodnota bude okolo 700 Koní.

Stovku by mělo F60 zvládnout jen těsně nad 3 sekundy a maximálka by měla atakovat 360 km/h.

Technologicky bude tento vůz opět vycházet z Formule 1. Speciální prvky budou jen modifikovány pro běžný provoz. Produkce bude opět čítat okolo 300 kusů a zájemce o tento vůz bude muset prokázat, že vlastní minimálně dva modely z kolekce „F” tedy dva z modelů F40, F50 a Enzo. Cena vozu by se pak měla dostat na hranici 500 000 eur, což je ovšem vcelku přijatelné.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků