Ferrari F430 Status Design: jak to vidí Rus

Ruská společnost Status Design představila slušně provedenou modifikaci modelu F430 s poněkud armádním označením SD SU35.

Jádrem sady úprav od Status Designu s označením SD SU35 je specifický bodykit. A buďme spravedliví, podle zveřejněných snímků se pánům od Sibiře jejich práce celkem povedla. Jejich stavba vychází z kombinace tradičního laku Scuderia Red a šedé Racing připomínající standardní mdoel F430 Scuderia a vyznačuje se řadou nových dílů vlastní konstrukce vyrobených vesměs z populárních uhlíkových kompozitů. Abychom byli konkrétní, jedná se především o novou kapotu, obklady prahů, přítlačné křídlo na zádi a kryty vnějších zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední nárazník si u Status Designu vypůjčili z již zmíněného typu F430 Scuderia, a to včetně vestavěné vložky z „karbonu“, stejný původ má i nárazník zadní nesoucí výrazný difuzor. Na první pohled si všimneme výrazných hliníkových ráfků lakovaných v odstínu Titanic Dark Blue, který však bohužel s bezmála černými díly z kompozitů příliš nekoresponduje a ani jejich červené linkování k tomu příliš nepřispívá. Za těmito ráfky se tak skrývají alespoň keramické brzdové kotouče.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Status Design do své sady úprav SD SU35 pro Ferrari F430 zahrnul také vylepšení pohonné jednotky. Ta díky použití nové řídicí jednotky posílila z výchozích 490 koní (360 kW) na 525 koní (386 kW), což vozu umožní dosažení rychlosti 325 km/h. Podle vyjádření ladičské firmy lze však při použití přeplňovacího kompresoru Novitec Rosso výkon zvýšit až na 700 koní (515 kW). Za zmínku stojí rovněž instalace nového výfukového traktu a upravených filtrů sání.

Cenu modifikace SD SU35 zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari F430 Status Design SD SU35
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků