Ferrari F430 Spider: vítr ve vlasech

Nový F430 Spider je kabrioletem odvozeným od základního kupé. Pohání ho téměř pětisetkoňový osmiválec, který vůz rozpohybuje na 310 km/h. No není to báječné?
Ferrari F430 Spider: vítr ve vlasech

Přesně na začátku sezóny pro kabriolety odhaluje Ferrari dlouho očekávaný model: F430 Spider. Jedná se o otevřenou variantu F430, která se světu představila na podzim na autosalónu v Paříži. Jeho finální podobu jsme už zveřejnili před několika týdny, kdy vůz zachytili špionážní fotografové. Spider má stejně jako jeho bratříček brilantní osmiválec s objemem 4.3 l. Výkon pohonné jednotky je 360 kW (490 k) v 8 500 ot. a maximální kroutící moment je 465 Nm v 5 250 ot.

Rozdíl mezi kapotovanou a otevřenou verzí nastává v nejvyšší rychlosti, kde Spider dosahuje 310 km/h, kdežto F430 má 315 km/h. Na stovku pak kabriolet zrychluje za 4,1 s místo 4,0 s. Tento rozdíl bychom mohli nalézt v hmotnosti, protože Spider je o 70 kg těžší kvůli dodatečným výztuhám a celková váha se ustálila na 1 520 kg. Několik kilogramů také přidává elektrické stahování plátěné střechy, které aktivujete prostým stisknutím tlačítka.

A přesně v oblasti za hlavovými opěrkami, kde se plátěná střecha schovává pod víko, se nalézá jediný optický rozdíl mezi kupé a Spiderem. Zatímco kryt motoru kupé má skleněnou profilovanou výplň, kde můžete sledovat harmonii osmiválce v klidu i při práci, u kabrioletu je toho víko ploché.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků