Ferrari F430 Spider: vítr ve vlasech

Nový F430 Spider je kabrioletem odvozeným od základního kupé. Pohání ho téměř pětisetkoňový osmiválec, který vůz rozpohybuje na 310 km/h. No není to báječné?
Ferrari F430 Spider: vítr ve vlasech

Přesně na začátku sezóny pro kabriolety odhaluje Ferrari dlouho očekávaný model: F430 Spider. Jedná se o otevřenou variantu F430, která se světu představila na podzim na autosalónu v Paříži. Jeho finální podobu jsme už zveřejnili před několika týdny, kdy vůz zachytili špionážní fotografové. Spider má stejně jako jeho bratříček brilantní osmiválec s objemem 4.3 l. Výkon pohonné jednotky je 360 kW (490 k) v 8 500 ot. a maximální kroutící moment je 465 Nm v 5 250 ot.

Rozdíl mezi kapotovanou a otevřenou verzí nastává v nejvyšší rychlosti, kde Spider dosahuje 310 km/h, kdežto F430 má 315 km/h. Na stovku pak kabriolet zrychluje za 4,1 s místo 4,0 s. Tento rozdíl bychom mohli nalézt v hmotnosti, protože Spider je o 70 kg těžší kvůli dodatečným výztuhám a celková váha se ustálila na 1 520 kg. Několik kilogramů také přidává elektrické stahování plátěné střechy, které aktivujete prostým stisknutím tlačítka.

A přesně v oblasti za hlavovými opěrkami, kde se plátěná střecha schovává pod víko, se nalézá jediný optický rozdíl mezi kupé a Spiderem. Zatímco kryt motoru kupé má skleněnou profilovanou výplň, kde můžete sledovat harmonii osmiválce v klidu i při práci, u kabrioletu je toho víko ploché.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků