Ferrari F430 Spider: čertík od Andersonu

Německá společnost Anderson Germany si vzala do prádla kompaktní roadster Ferrari F430. Výkon poskočil až na 569 koní.

Pánové z Düsseldorfu se v rámci svých ladičských projektů nedrží konkrétní značky, důležité jsou pro ně totiž výkon a vzhled, přičemž z posledních týdnů si vzpomeneme třeba na Ford Focus RS Black Racing Edition s výkonem zvýšeným na 420 koní nebo na Aston Martin DBS Superior posílený na výsledných 565 koní. Tentokrát svoji pozornost upřeli k úhlednému roadsteru Ferrari F430, který náležitě upravili zvenčí i v interiéru. Mělo by jít o variantu k očekávanému, odlehčenému továrnímu speciálu Ferrari F499 Sucderia Spider 16M, ale také o návrat k tématu Ferrari F430, neboť již vloni se firma Anderson Germany podepsala také pod „modrošedého draka“ Ferrari F430 Scuderia. Ten je sice dokonce o něco silnější než dnes probíraná novinka, je ale třeba doplnit, že vychází ze speciálního modelu Ferrari F430 Scuderia v sérii odlehčeného o plných 150 kg a posíleného na 510 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale zpět k novince. Na první pohled si všimneme nových, odvážně tvarovaných nárazníků na obou koncích karoserie opticky propojených prahovými obklady. „Show car“ na snímcích byl opatřen černým lakováním Hyper Black doplněným „karbonovými“ podélnými pruhy Scuderia Stripes a tenkými žlutými linkami. Za pozornost stojí také zatmavení předních i zadních svítilen a řada dílů z uhlíkových kompozitů, které najdeme hlavně v zadním nárazníku s difuzorem a pod zadní kapotou, kde jsou z tohoto materiálu vyrobeny části sání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A výkon? Standardních 490 koní (360 kW) sériového osmiválce Ferrari F430 Spider nebylo pánům z Andersonu dost a díky novému programu řídicí jednotky, závodním katalyzátorům Renn a vylepšeným hlavám dosáhli plných 569 koní (418 kW), což je dokonce o 59 koní více než u tovární „superverze“ Scuderia Spider 16M! Podvozek byl opatřen elektronicky třístupňově řízeným závodním pérováním, které snížilo pohotovostní hmotnost vozu o celých 29 kg. Dvacetipalcové, černě lakované lité ráfky s „karbonovými“ a žlutými dekory obouvají pneumatiky o šířce 235 mm vpředu a 325 mm vzadu a prosvítají za nimi žlutě zbarvené brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V podobném duchu se nesou také modifikace interiéru, jenž je převážně čalouněn černou kůží, opět s „karbonovým“ vzhledem, v kombinaci s prošívanými částmi na dveřích a sedadlech a Alcantarou a jasně žlutým lemováním hran. Z uhlíkových kompozitů jsou zde vyrobeny například vnitřní kliky, obklady sloupků, řadicí páčky pod volantem, madlo páky ruční brzdy nebo části volantu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků