Ferrari F430 Spider: čertík od Andersonu

Německá společnost Anderson Germany si vzala do prádla kompaktní roadster Ferrari F430. Výkon poskočil až na 569 koní.

Pánové z Düsseldorfu se v rámci svých ladičských projektů nedrží konkrétní značky, důležité jsou pro ně totiž výkon a vzhled, přičemž z posledních týdnů si vzpomeneme třeba na Ford Focus RS Black Racing Edition s výkonem zvýšeným na 420 koní nebo na Aston Martin DBS Superior posílený na výsledných 565 koní. Tentokrát svoji pozornost upřeli k úhlednému roadsteru Ferrari F430, který náležitě upravili zvenčí i v interiéru. Mělo by jít o variantu k očekávanému, odlehčenému továrnímu speciálu Ferrari F499 Sucderia Spider 16M, ale také o návrat k tématu Ferrari F430, neboť již vloni se firma Anderson Germany podepsala také pod „modrošedého draka“ Ferrari F430 Scuderia. Ten je sice dokonce o něco silnější než dnes probíraná novinka, je ale třeba doplnit, že vychází ze speciálního modelu Ferrari F430 Scuderia v sérii odlehčeného o plných 150 kg a posíleného na 510 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale zpět k novince. Na první pohled si všimneme nových, odvážně tvarovaných nárazníků na obou koncích karoserie opticky propojených prahovými obklady. „Show car“ na snímcích byl opatřen černým lakováním Hyper Black doplněným „karbonovými“ podélnými pruhy Scuderia Stripes a tenkými žlutými linkami. Za pozornost stojí také zatmavení předních i zadních svítilen a řada dílů z uhlíkových kompozitů, které najdeme hlavně v zadním nárazníku s difuzorem a pod zadní kapotou, kde jsou z tohoto materiálu vyrobeny části sání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A výkon? Standardních 490 koní (360 kW) sériového osmiválce Ferrari F430 Spider nebylo pánům z Andersonu dost a díky novému programu řídicí jednotky, závodním katalyzátorům Renn a vylepšeným hlavám dosáhli plných 569 koní (418 kW), což je dokonce o 59 koní více než u tovární „superverze“ Scuderia Spider 16M! Podvozek byl opatřen elektronicky třístupňově řízeným závodním pérováním, které snížilo pohotovostní hmotnost vozu o celých 29 kg. Dvacetipalcové, černě lakované lité ráfky s „karbonovými“ a žlutými dekory obouvají pneumatiky o šířce 235 mm vpředu a 325 mm vzadu a prosvítají za nimi žlutě zbarvené brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V podobném duchu se nesou také modifikace interiéru, jenž je převážně čalouněn černou kůží, opět s „karbonovým“ vzhledem, v kombinaci s prošívanými částmi na dveřích a sedadlech a Alcantarou a jasně žlutým lemováním hran. Z uhlíkových kompozitů jsou zde vyrobeny například vnitřní kliky, obklady sloupků, řadicí páčky pod volantem, madlo páky ruční brzdy nebo části volantu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků