Také automobilka Ferrari musí myslet na emise CO2, protože restrikce ve Spojených státech i v Evropě donutí všechny bez ohledu na výrobní portfolio tyto emise snižovat. Ferrari před nedávnem navíc ohlásilo, že chce během čtyř let snížit průměrné emise svých vozů o nemalých 40 procent.
První vlaštovkou tak má být studie Ferrari F430 Spider s označením BioFuel. Jak název napovídá, osmiválec byl upraven tak, aby umožnil spalovat jak klasický benzín, tak i líh, resp. palivo E85.
Dle automobilky palivo E85 přinese jednak zvýšení výkonu o zhruba 12 koní, tak redukci CO2 o zhruba 5 procent. Nevýhodou je pak nárůst spotřeby o zhruba 5 procent, což sice nemusí po stránce financí majitele až tak zajímat, ale bude daleko častěji obtěžován prázdnou nádrží.
Navíc se ukazuje, že přínos E85 je pro ekologii mizivý, protože snížení emisí o 5 procent není nic moc.
Ferrari F430 Spider BioFuel