Ferrari F430 Spider BioFuel: s lihem to asi nepůjde

Také automobilka Ferrari musí myslet na emise CO2, protože restrikce ve Spojených státech i v Evropě donutí všechny bez ohledu na výrobní portfolio tyto emise snižovat. Ferrari před nedávnem navíc ohlásilo, že chce během čtyř let snížit průměrné emise svých vozů o nemalých 40 procent.

První vlaštovkou tak má být studie Ferrari F430 Spider s označením BioFuel. Jak název napovídá, osmiválec byl upraven tak, aby umožnil spalovat jak klasický benzín, tak i líh, resp. palivo E85.

Dle automobilky palivo E85 přinese jednak zvýšení výkonu o zhruba 12 koní, tak redukci CO2 o zhruba 5 procent. Nevýhodou je pak nárůst spotřeby o zhruba 5 procent, což sice nemusí po stránce financí majitele až tak zajímat, ale bude daleko častěji obtěžován prázdnou nádrží.

Navíc se ukazuje, že přínos E85 je pro ekologii mizivý, protože snížení emisí o 5 procent není nic moc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari F430 Spider BioFuel
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků