Ferrari F430 Spider BioFuel: s lihem to asi nepůjde

Také automobilka Ferrari musí myslet na emise CO2, protože restrikce ve Spojených státech i v Evropě donutí všechny bez ohledu na výrobní portfolio tyto emise snižovat. Ferrari před nedávnem navíc ohlásilo, že chce během čtyř let snížit průměrné emise svých vozů o nemalých 40 procent.

První vlaštovkou tak má být studie Ferrari F430 Spider s označením BioFuel. Jak název napovídá, osmiválec byl upraven tak, aby umožnil spalovat jak klasický benzín, tak i líh, resp. palivo E85.

Dle automobilky palivo E85 přinese jednak zvýšení výkonu o zhruba 12 koní, tak redukci CO2 o zhruba 5 procent. Nevýhodou je pak nárůst spotřeby o zhruba 5 procent, což sice nemusí po stránce financí majitele až tak zajímat, ale bude daleko častěji obtěžován prázdnou nádrží.

Navíc se ukazuje, že přínos E85 je pro ekologii mizivý, protože snížení emisí o 5 procent není nic moc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari F430 Spider BioFuel
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků