Ferrari F430 Spider BioFuel: s lihem to asi nepůjde

Také automobilka Ferrari musí myslet na emise CO2, protože restrikce ve Spojených státech i v Evropě donutí všechny bez ohledu na výrobní portfolio tyto emise snižovat. Ferrari před nedávnem navíc ohlásilo, že chce během čtyř let snížit průměrné emise svých vozů o nemalých 40 procent.

První vlaštovkou tak má být studie Ferrari F430 Spider s označením BioFuel. Jak název napovídá, osmiválec byl upraven tak, aby umožnil spalovat jak klasický benzín, tak i líh, resp. palivo E85.

Dle automobilky palivo E85 přinese jednak zvýšení výkonu o zhruba 12 koní, tak redukci CO2 o zhruba 5 procent. Nevýhodou je pak nárůst spotřeby o zhruba 5 procent, což sice nemusí po stránce financí majitele až tak zajímat, ale bude daleko častěji obtěžován prázdnou nádrží.

Navíc se ukazuje, že přínos E85 je pro ekologii mizivý, protože snížení emisí o 5 procent není nic moc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari F430 Spider BioFuel
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků