Ferrari F430 Scuderia: italské překvapení pro Frankfurt

Ferrari před pár měsíci oznámilo, že na frankfurtském autosalonu bude k vidění nová edice některého z modelů. Tato informace se stala vodou na mlýn různým spekulacím, ale dnes už víme, že to nebude ani Dino, ani 430 Challenge Stradale, ale model 430 Scuderia. Tato verze ale bude svým pojetím modelům Challenge Stradale více než blízká. V čem přesně se tahle novinka liší od normální 430?

Prvním výrazným rozdílem, kromě mírně upraveného vzhledu, je jistě pohonná jednotka. Vylepšený osmiválec s objemem 4,3 litru nyní disponuje výkonem 510 koní při 8 500 ot./min. Velmi významným je i druhý „neviditelný” fakt - model F430 Scuderia absolvoval pořádnou odtučňovací kůru, a tak je lehčí o celých 150 kg. Sečteno a podtrženo, znamená to, že na 2,45 kg připadne výkon 1 koně. Nové jsou taky koncovky výfuku, systém kontroly trakce a vůz taky disponuje elektronickým diferenciálem E-Diff. Software i samotná převodovka byly převzaty z monopostu Ferrari a převodovka díky tomu „přehazuje“ převody za méně než 60 milisekund.

Třešničkou  na dortu bude i samotné představení tohoto vozu ve Frankfurtě, které bude probíhat 11. září za přítomnosti Michaela Schumachera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari F430 Scuderia
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků