Ferrari F430 Challenge definitivně představeno

První informace a fotky o Ferrari F430 Challenge jsme publikovali již v druhé polovině července, nyní automobilka uvolnila další novinky ohledně tohoto sportovního kupé, které dnes debutuje na frankfurtském autosalonu.

Verze Challenge je určena především pro závody Ferrari Challenge Trofeo Pirelli a této skutečnosti je na voze přizpůsobena celá řada prvků. Auto bude mít oproti sériovému modelu F430 ostřejší brzdový systém, který bude obsahovat karbon-keramické kotouče. Firma Pirelli vyvinula pro tento vůz hladké pneumatiky, které by měly zajistit potřebnou trakci a přilnavost. Devatenáctipalcová kola budou mít centrální matici pro snadnější výměnu kol.

Po odstranění různých "přebytečných" částí vozu klesla hmotnost vozu z původních 1 372 kg na 1 225 kg. Změny se dotkly i nastavení podvozku: tlumiče, pružiny, stabilizátory, motor i převodovka mají pouze sportovní režim. Řidič se bude muset přestat spoléhat na stabilizační systém, protože ten v autě chybí. Pro správné power-slidy je tu i možnost vypnutí systému ASR. V interiéru je mimo jiné bezpečnostní klec a závodní volant, který je snadno odnímatelný a disponuje ovládacími prvky pro rádiové spojení s boxy a tlačítkem, při jehož aktivaci nehrozí překročení povolené rychlosti na pitline.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků