Ferrari F430 Calavera: 707 tetovaných koní

Ferrari F430 se loučí a jeho nástupce se objeví letos na autosalonu ve Frankfurtu. Na rozloučenou spojily své síly německé firmy Unique Sportscars a Novitec Rosso, aby uvedly své provedení označené Calavera. To přináší nejen značnou dávku stylovosti, ale též pěknou porci dodatečných vzpínajících se koníků pod zadní kapotou. A zvláště Novitec má s přeplňováním a všeobecným laděním vozů Ferrari bohaté zkušenosti. Ferrari F430 Calavera se vyznačuje jedinečným bílým lakem, doplněným „tetováním“ skrze airbrush z pera malíře Knuda Tirocha.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novitec však zapracoval hlavně na pohonné jednotce. Tu osadil dvojicí přeplňovacích kompresorů, díky kterým dává Calavera celých 707 koní, což je o padesát koní více než má vlastní Novitec F430 Evoluzione! Podvozek byl opatřen stavitelným pérováním a dvacetipalcovými ráfky. Na karosérii najdeme sadu spoilerů Novitec, příď svým způsobem zdobí pásy s denními světly. Suma sumárum, F430 Calavera zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s a pokoří hranici 350 km/h. Řádného tetování doznal též interiér vozu.

Společnost Unique Sportscars má v plánu vyrobit pouze 11 podobných vozů, takže si raději ani nebudeme představovat cenu, za kterou budou tito originální krasavci nabízeni... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari F430 Calavera
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků