Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Po aplikaci obrovského množství karbonu se podařilo hmotnost vozu snížit o 110 kg. O přesné hodnotě maximální rychlosti se Ferrari opět nezmiňuje, ale tvrdí, že je vyšší než 340 km/h.

Ferrari F12berlinetta není zrovna model, který by potřeboval ještě vylepšovat. Přesto se už nějakou dobu mluví o tom, že bude nějaká speciální verze GTO nebo Speciale. A teď ji tady máme. Jmenuje se Ferrari F12tdf, což znamená Tour de France, ale nejedná se o edici oslavující cyklistický závod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari F12tdf vypadá velmi vyzývavě. Motor posílil o 40 koní a dietou prošel i interiér. Celkem se podařilo uspořit 110 kg hmotnosti. Nové Ferrari má i o 87 % vyšší přítlak

Ještě že tak... Ve skutečnosti se jedná o model, který vzdává hold slavným silničním závodům automobilů z 50. a 60. let 20. století. Těm dominovaly právě vozy Ferrari, například typ 250 GT Berlinetta z roku 1956, který vyhrál čtyřikrát po sobě.

Ferrari Testarossa (1984-1996): Rudá hlava

Ferrari Testarossa (1984-1996): Rudá hlava

Novinka prošla důkladnou dietou. Po aplikaci obrovského množství karbonu se podařilo hmotnost vozu snížit o 110 kg. Atmosférický dvanáctiválec 6,3 l navíc posílil o 40 koní na 780 koní (574 kW) v 8500 ot./min., točivý moment se zvedl z 690 na 705 Nm v 6750 ot./min. Motor se umí roztočit až do 8900 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Masivní bodykit stojí za přítlakem až 230 kg v rychlosti 200 km/h. Okruh Fiorano zajede nový model za jednu minutu a 21 sekund. Na 100 km/h zrychlí za 2,9 sekundy

Sedmistupňová dvouspojková převodovka má o 6 % kratší převody, což v kombinaci s nižší hmotnosti a vyšším výkonem přináší podle Ferrari výrazné zlepšení akcelerace. Nahoru řadí převodovka o 30 % rychleji, podřazuje dokonce o 40 % rychleji.

Ferrari F12 TRS za desítky milionů existuje v jediném exempláři

Ferrari F12 TRS za desítky milionů existuje v jediném exempláři

Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehraje za 2,9 sekundy a pokud podržíte pedál na podlaze ještě dalších pět sekund, pojede tohle Ferrari F12tdf už 200 km/h. O přesné hodnotě maximální rychlosti se Ferrari opět nezmiňuje, ale tvrdí, že je vyšší než 340 km/h.

Díky přepracované aerodynamice má auto o 87 % vyšší přítlak. Ve 200 km/h je prý tlačeno k silnici silou 230 kg, což je o 107 kg více než u standardní F12. I díky tomu zajede okruh ve Fioranu za 1 minutu a 21 sekund. Cena ještě není známá. Automobilka vyrobí jen 799 kusů.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků