Ferrari F12 Berlinetta: 740 koní na ženevském výstavišti

Seznam kapitol
  1. Ferrari F12 Berlinetta
  2. Fotogalerie

Ferrari představilo svůj historicky nejvýkonnější model určený pro běžné silnice.  Supersport F12 Berlinetta má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec o objemu 6262 ccm, který vyprodukuje maximální výkon 740 koní a 690 Nm. Vůz váží 1630 kg, takže není divu, že stovku zvládne za 3,1 s a že sprint z nuly na 200 km/h je otázkou pouhých 8,5 s. Maximální rychlost dosahuje 340 km/h.

Výrobce ovšem slibuje také rozumnou spotřebu a produkci emisí. V kombinovaném cyklu by si novinka měla vystačit s přídělem pouhých 15 l/100 km, přičemž vyprodukuje 350 g CO2 na kilometr jízdy. Italský supersport využívá lehké moderní materiály a díky tomu nabízí karoserie vyšší tuhost, než tomu bylo v případě modelu 599 GTB Fiorano, což je model, který F12 v nabídce Ferrari nahradí.  

Ferrari F12 Berlinetta
MotorV12, 6262 ccm
Max. výkon545 kW (740 k) / 8250 ot./min
Max. točivý moment690 Nm / 6000 ot./min
Maximální otáčky8700 ot./min
Délka x šířka x výška4618 mm x 1942 mm x 1273 mm
Rozvor2720 mm
Pohotovostní hmotnost1630 kg
Rozložení hmotnosti46% vpředu, 54% vzadu
Brzdy vpředukarbon-keramické 398 x 223 x 38 mm
Brzdy vzadukarbon keramické 360 x 223 x 32 mm
Maximální rychlostpřes 340 km/h
Zrychlení z nuly na 100 km/h3,1 s
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari F12 Berlinetta
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků