Ferrari Eternità vítězem firemní stylistické soutěže

Automobilka Ferrari vyhlásila letošní výsledky své soutěže Ferrari World Design Contest. Výhra putuje do Soulu.

Již včera jsme vás stručně informovali o výsledcích designérské soutěže vypsané automobilkou Ferrari, nyní vám přinášíme další snímky a podrobnosti. Šéf značky Ferrari Luca di Montezemolo během inauguračního ceremoniálu k soutěži Ferrari World Design Contest uvedl: „Podporovat tvořivost mladých lidí je základem strategie naší každodenní práce. Ferrari World Design Contest je oknem, jež bychom chtěli ponechat otevřené světu a tvořivé energie další generace. Viděl jsem výsledky řady čistých, inovativních nápadů, které nám tito mladí tvůrci poslali, a cítím z nich nevšední nadšení a odpovědnost, jež do nich vložili. Jsem si jist, že některé z nich se v budoucnu v nových vozech Ferrari projeví.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ceremoniálu byly přítomny špičky značky Ferrari

Všechny navrhované konstrukce se letos zaměřily především na omezení spotřeby paliva, takže mají převážně hybridní pohonné soustavy. Dalším významným jevem je trend zvyšování potěšení z jízdy skrze redukci hmotnosti vozu. Vítězem se stala studie Ferrari Eternità z dílen studentů jihokorejské univerzity v Hongiku, jež je výrazně aerodynamicky a futuristicky laděným roadsterem. Další dvě místa patří kreacím Xezri a Cavallo Bianco, jež vzešly z ateliérů IED (Turín) a RCA (Londýn).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Premianti: koncepty Eternità, Xezri a Cavallo Bianco

Autoři těchto projektů převzali ocenění z rukou Luca di Montezemoly, Paola Pininfariny, nejvyššího představitele slavné a po šest dekád s vozy Ferrari sepjaté karosárny, a Flavia Manzoniho, šéfa divize Ferrari Styling Centre, jenž celou tuto soutěž uspořádal. Uděleny byly také dvě zvláštní ceny, obě odměnily progresivní konstrukční a rýsovací metody přihlášených projektů a putovaly do rukou představitelů korejské univerzity Hongik a čínské univerzity Jiangnan. Níže si můžete prohlédnout některé z dalších příspěvků zařazených do soutěže Ferrari World Design Contest.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků