Ferrari dohnalo 488 GTB na hranici možností. Výsledek je jen pro členy prestižního klubu

Ferrari 488 GT Modificata je vylepšená verze závodní verze supersportovního automobilu. Toto vznikne, když vás nesužují regulace.

Minulý týden se světu ukázalo Lamborghini Huracán STO, supersportovní řidičské náčiní inspirované závodními automobily této italské značky. Nyní se se svým novým kouskem s kořeny v motorsportu vytasilo i Ferrari, oproti Lamborghini je ale jeho vůz určený pouze pro okruhové dny a speciální eventy automobilky.

Toto čarokrásné Ferrari 250 SWB Revival stojí přes milion dolarů. Přesto je za pakatel

Toto čarokrásné Ferrari 250 SWB Revival stojí přes milion dolarů. Přesto je za pakatel

Jmenuje se Ferrari 488 GT Modificata a bere si to nejlepší z modelů 488 GT3 a 488 GTE. Na rozdíl od nich se ale nemusí sužovat regulacemi FIA a inženýři tak měli volné pole působnosti k výrobě ultimátního řidičského stroje, kde je limitem jen řidičova schopnost. Tento postup není nic neobvyklého, Ferrari to dělá běžně. A vzpomeňte si třeba i na McLaren Senna GTR.

Upravený osmiválcový motor nyní dosahuje výkonu zhruba 700 koní. Převodovka má zcela jiné poměry a třeba spojka je nyní karbonová, aby odolala náporu velké síly motoru. Díky upravené aerodynamice a většímu sklonu zadního křídla generuje vůz v rychlosti 230 km/h jednu tunu přítlaku.

Na elektrické superauto si Ferrari nechává čas. Konkurenci v oboru prý nemusí řešit

Na elektrické superauto si Ferrari nechává čas. Konkurenci v oboru prý nemusí řešit

Modificata se může pochlubit zbrusu novými brzdami Brembo. Samotné zavěšení kol pak pochází přímo z modelu 488 GTE. Součástí elektroniky vozu je i zabudovaná telemetrie, která umí po jízdě přenést data na USB disk, aby si mohl zákazník kdekoli analyzovat svůj progress.

Ferrari tedy vzalo závodní verzi modelu 488 GTB a dohnalo ji na její absolutní hranice, které jsou tak daleko, že už nemůže na silnice. Ferrari tento vůz nelimituje pouze cenou (kterou neuvedlo) a nemůže si ho tedy koupit kdejaký milionář. Pro zakoupení vozu musíte být v klubu Competizioni GT, nebo být jeho členem alespoň v uplynulých letech.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků